چگونه رابطه جنسی سالمتر و مثبتی داشته باشیم؟
(خنده حضار)
سیفومئزه کوندای: سلام دوستان.تکم: سلام به همگی.
تکم: خب، پس شما فکر میکنید کهدرباره رابطه جنسی میدانید. احتمالاً نمیدانید، و ما اینجا هستیم تا به شمابگوییم که نمیدانید.
سک: اینجا هستیم تا به شما بگوییمکه مهم نیست اهل کجا هستید، از ابوجا گرفته تا آلاباما، از دوبی گرفته تا مرکز شهر لندن، رابطه جنسی تغییریافته و مییابد. و لازم است این موضوع را درک کنیم اگر میخواهیم آن را ایمن و جذاب نگه داریم.
تکم: پس حالا، عمل مالیدنبدنهای لخت ما به یکدیگر دچار تغییراتی شده است. و این تغییرات از میلیونها ایدهتاثیر پذیرفتهاند. حتی شما بهعنوان فردی بالغ، نظراتنهادینه شدهای درباره رابطه جنسی دارید که هرگز آنها را به چالش نمیکشید. برخی از آنها خوب، بعضی بد، و بعضی خیلی خیلی عجیب هستند.
(خنده حضار)
سک: پس وقتی میگذاریدکه کسی باسن شما را لخت ببیند، تا حالا به این موضوع فکر کردهاید کهچگونه ایدههایی که در درون شما است بر این موضوع اثرخواهد داشت کهدوست دارید آنها آرنجتان را غلغلک داده یا رانتان را ببوسندیا نام ربالنوعی را فریاد بزنند؟ اگر میخواهیم بهترین زندگیاز لحاظ رابطه جنسی را داشته باشیم باید به ارزیابی ومراقبت درونی بپردازیم.
تکم: و میخواهیم بگوییم چطورزندگی جنسی عالی داشته باشید، قبول؟ اما اولین کاری که باید انجام دهید این است که عقاید بد در خصوصرابطه جنسی را از خود دور کنید.
سک: درباره چیزهایی که لازمبه تغییراند فکر کنید.
تکم: و چیزهایی که با تمام تازگیهایشانلازم است بپذیریم. پس قصد داریم شما را به سفریدرباره رابطه جنسی ببریم: بخشهای بد رابطه جنسی، فعالیتهای جنسی تاریخی برجسته و آینده رابطه جنسی.
سک: با لحاظ کردن هفت میلیارد انسانبا حالی که در این سیاره زندگی میکنند، واضح است که انسانها به مدت طولانی و به میزان زیادی این مدل رابطه جنسی را داشتهاند. اما به معنی این نیستکه این کار را به خوبی انجام میدهیم. در صدر فهرست توی ذهنم: فرهنگ تجاوز است.
تکم: چگونه فرهنگ و سنت، ایدههای لذت بردن را محدود میکند.
س ک: یا حتی این تفکر که نوک پستان لایق رفتاری مشابه یک دی جی با پیچ صدا، هنگام بالا بردن صدا است.
تکم: درست چیزی است که از آن کهیر میزنم.
سک: از رابطه جنسی خیلی میترسیم.
تکم: و به کسی نیاز داریم کهبه خاطر این ترس ما سرزنش شود. دخول به واژن زنان و واهمه ما هر بخش از آناتومی آنها، مگر فقط ما باشیم کهاز حالت سکسیشان استفاده کنیم.
سک: به آن فکر کنید. میتوانید راحت به فردی مراجعهکنید و بگویید: «آرنج من آسیب دیده است.» اما سعی کنید نزد فردی رفته و بگویید، «ببخشید، در واژنم احساس سوزش عجیبی دارم، میدانید از کجا میتوانمپماد ضد سوزش واژن پیدا کنم؟» و خواهید دید چقدر خوب پیش خواهد رفت.
(خنده حضار)
تکم: خوب پیش نخواهد رفت. یکبار من دوستانم را به چالش کشیدمو خواستم تا به سوپرمارکت بروند و به غریبهها کلمه "ران" را بگویند. هیچکس این کار را نکرد، اگرچه آنها بهراحتی میتواننددر خصوص مرغ یا بوقلمون صحبت کنند.
(خنده حضار)
س ک: پس چندین ایده فرهنگی و تاریخی عمیقاً در وجود ما رخنه کرده است، که حتی نمیفهمیم بطور عجیبیموقع شنیدن "نوک پستان"چقدر جا میخوریم، اما نه موقع شنیدن"زانوی چپ". ما از درک صحیح از رابطه جنسیخودداری میکنیم. و قدم اول این است که بپذیریمکه آن چیزی متفاوت از تلاشهای تبلیغاتی برای فروش محصولاتیمثل بطری آب یا قهوه است. و یا از تصورات غلط فیلمها یا کلیپهایی که اتفاقیدر اینترنت میبینید.
تکم: اوهوم. پس برای درمان این بیماری، باز هم به ما اجازه دهید اقرار کنیم که برخیعقاید سردرگم در خصوص رابطه جنسی داریم.
س ک: و نفس بکشید--
(صدای استنشاق)
و حالا هوا را بیرون دهید. واقعا همه اینها ناسالم به نظر میرسد-- که فرهنگ و اجتماع در پاسخبه نیاز ما به مقاربت، ناکام مانده است. اما موضوع این نیست. چیزهایی در گذشته هست که میتواند با آموزش به پیشرفت وضعیت کنونی ما کمک کند.
ت کم: پس حال اگر من یک گیلاس شراب داشتم--که واقعاً ایکاش داشتم-- برای اجدادمان یک گیلاس میریختم، چون جوامع آفریقایی به روشهایی مسائل جنسی را پیش از چیزی که اسم آن را نمیبرم، گردآوری کردهاند--
سک: (به نجوا) استعمار.
تکم: جان بهدر بردند. در جوامع آفریقایی، فضاهای اجتماعی و روحی وجود داشت که به نهادینه کردنحرکات جنسی سالم کمک میکرد. ما مدارس جنسی داشتیم که نشانههایاجتماعی و جنسی را تدریس میکردند. ما فضاهایی داشتیم کهدر آن نوجوانان میتوانستند به درستی نیازهای جنسی خود را دوست بدارند، درک کنند و به آنها رسیدگی کنند. و جاهایی که افراد بالغ میتوانستند بهاسترسها و سرخوردگیهای بلوغ رسیدگی کنند.
س ک: از طریق روشهایی غیر ازمخفی کردن رسید کارت اعتباری یا پاک کردن شمارههایتماس مجانی از تلفن شما. این فضاها از گذشتهبرای بانوان بسیار مهم بودند.
ت کم: تمرینهای جنسی آفریقایی بود کهزنها و خصوصاً لذتهایشان را در مرکز توجه قرار میداد.
سک:و قصد داریم در خصوص یکی از این تمرینات به نام"اوشنالیتی" صحبت کنیم.
ت کم: که به نام روابط جنسی آفریقایینیز شناخته میشود. بله، دوستان، به طوفان خوش آمدید. همین که دور دنیا سفر میکنید، روابط جنسی فرمها و شکلهای متفاوت پیدا میکنند. حالا بیایید به متن کاما سوترا که اولین کتاب جهان در خصوص لذت بردنو زندگی احساسی است، نگاهی بیندازیم. این کتاب چیزی بیش ازترسیم حالتهای روابط جنسی است، و راهنمای جامعی برای داشتن یک زندگی خوب است. آنچه برای ما جالب است، این است که این کتاب بر روی زنان وایجاد حس لذت برای آنان تمرکز دارد.
تکم: ضمن تشکر از کاما سوترا، به موضوع روابط جنسی آفریقایی برمیگردیم.
سک: باشد، ببخشید، آن را برمیگردانیم. نکیرو نگوو میگوید که در روش "اوشان"که یکی از خدایان مردم یورابا است، معمولاً با آب مرتبط است، پاکی، باروری، عشق و مهمتر از همه، شهوانیت انرژی زن محور و تغییر دهندهایارائه میدهد که به انسان نفوذ میکند و زندگی میبخشد. او معتقد است که زنی کهنمایانگر نیروی "اوشان" است اندامهای جنسی خود را کاملاًآزادانه و ناخودآگاه به نمایش میگذارد. و در ادامه میگوید...
ت کم: خب بگذارید جملهاش را برایتان بگویم.. «این جریان نیازی ندارد کهحتماً به حاملگی و زایمان ختم شود اما اصول لذت بردن را در محور دخول قرار نمیدهد. این اصول لذت بردن در مرکز انرژی خلاق بهصورت استعاری با نام"عسل اوشان" شناخته شده است. ببخشید، نمیخواستماشتباهی نقل کنم. خب حالا، عسل اوشان و اوشانیتی عادی بودن لذت جنسی وشهوانی را مجدداً تایید میکند. اوشان، همچون سایر خدایانمونث باروری در آفریقا بذون آنکه حالتهای جنسی مردان را نفی کند، بر اهمیت حالتهای جنسی زنان تاکید نموده است. ما مدارسی همچون تونگا، بمبا، سانده و سایر مدارس فلسفه جنسی داشتیم که به زنان جوان در خصوصقدرت این نیروی درونی آموزش میداد.
ت کم: بنابراین در همین قاره آفریقا مباحث فراوانی در خصوص سرشت هماهنگ بخشهای رابطه جنسی و نحوه وابستگی اینها بهم بعنوان مسئلهای اجتماعی هست. بهعنوان مثال در رواندا این ایده وجود دارد که با عملارضا شدن یک زن رودخانهها دوباره پر آب میشوند.
(خنده حضار)
سک: اما در تفکرات دوران نوین در خصوصرابطه جنسی، یک نوع مبارزه وجود دارد که در آن تمام ما سعی میکنیمکه دیگری را تضعیف کنیم.
تکم: ما به اندام جنسی زنان ضربه میزنیمو از واژن خود بعنوان سلاحی برای ناز کردن و غلبه کردن استفاده میکنیم-- جنگ قدرتی دائمی.
سک: و جنگی که همیشه یک بازنده دارد.
تکم: پس حال توانایی اینکه آزادانه اندام جنسی خود را حرکت دهید و در آن کنکاش کنید بدون اینکه تهدیدی برای دیگران باشید از جمله تمرینهای اصلیبرای رابطه جنسی سالم است.
سک:حالا این دقیقاً جایی است که رابطه جنسیبه عملی خیلی خوب تبدیل میشود.
تکم: خب، ایجاد تصویری از رابطه جنسی، فراتر از تصور مخفی کردنهیولایی در شب، به چه معناست؟ کدام نیروی بالقوه برایانجام صحیح رابطه جنسی بر روی پیشخوان آشپزخانه، ساحل اختصاصی، صندلی عقب ماشین و یا زیر پتو لازم است؟ اکنون پس از یادگیری از گذشتهو حرکت به سمت حال یک تئوری افراطی در خصوص رابطه جنسی باید ظلم و بی عدالتی جنسی را تشخیص و توضیح دهد و محکوم کند.
تکم: مثبت نگری جنسی از جمله حوزههایی است که میتوان مسائل جدیدیاز آن آموخت و کشف کرد.
سک: ما از شما میخواهیم که"عسل اوشان" را مطالعه کنید تا با ایدههای جدید در خصوصرابطه جنسی و لذت بردن آشنا شوید تا بتوانیم هویتی جدید را ایجاد کنیم که عوض آن که به تابوت چوبی شبیه باشد که زندگی را از وجود ما میگیرد،شبیه لباسی مناسب و خوش قواره است. امروزه بسیاری از مردم مسیرتعالی جنسی خود را برنامه ریزی میکنند. اما به واسطه سایتهایی همچون HOLAAfrica
سک: ما بهصورت آنلاینرابطه جنسی برقرار میکنیم.
تک م: احمقانه است اگر از عصر دیجیتال صحبت نکنیم. زنانی هستند که بصورت آنلاینمکالمههای عجیبی در خصوص اندامهای جنسی زنانه و رابطه جنسی دهانیو حالتهای جنسی برقرار میکنند.
س ک:عبارت"سکس دهانی" را دوست دارم.
تکم: حتما همینطور است.اما نکته این نیست. به هر حال این زنان فعالیت اجدادشان در خصوص صحبت کردن درباره مسائل جنسی را که در گذشته کاملاً کنار گذاشتهشده است، احیا میکنند.
س ک: آنها در خصوص مسائلی که مااز پرسیدن آنها ترس داریم، سوال میکنند، بنابراین ما دیگر به دردسر نمیافتیم.
تکم: درست است. و یکی دیگر از فضاهایی که میتوان در آنترسیم مسیر جدید رابطه جنسی را دید، فضای زنان تراجنسیتی هستند کهدر روابط جنسی عجیب شرکت میکنند.
س ک: حالا به فیلم پنجاه طیف خاکستری، بدون حضور آن پسر پولدار وحشت زدهکه معنای رضایت جنسی را نمیفهمد، فکر کنید.
(خنده حضار)
تکم: خب، یکی از زیرمجموعههای جذابروابط جنسی عجیب، طناب پیچ کردن است.
سک: شیباکی یا همان کیباکو، هنر ژاپنی طناب پیچ کردن است. که در اصل برای محدود نمودنزندانیان از آن استفاده میشد. سپس به روش ارتباط جنسی تبدیل شدو در سراسر جهان به عنوان نوعی از محدودیتهمراه با احترام و لذت جنسی، گسترده شد.
تکم: و کشتی ما پهلو گرفت. چه کسی فکر میکرد که زنان آفریقاییدر انواع عجیب روابط جنسی شرکت کنند. همان زنانی که دارای تاریخچهای از خشونتجنسی، بردگی و عدم تسلط بر جسم خود هستند. میپرسید، خیلی زود نیست؟
س ک: نه نیست. و این زنان به ما آموختهاند کهجدای از تاریخچه تاریکی که تن زنان را از اقلیم زیبای ما گرفته است، این زنان به زیبایی و فعالانه در حال ساخت معنای لذت و رابطه جنسی هستند.
تکم: خب به این معنی نیست که همه بایدبا عجله در روابط جنسی عجیب شرکت کند. اما اگراین زنان بتواننداز تاریخی پر از خشونت جنسی، برده داری، استعمارگری و تمامی رفتارهایاشتباه سنتی، مذهبی و فرهنگی خارج شوند تا معنای رابطه جنسی و لذت آن را مجدداً مفهوم سازی کنند و پس شاید هم بتوانید.
سک: شما هم میتوانید انجام دهید. بله میتوانید.
(خنده حضار)
تکم: موضوع ایدههایی است که در خصوص رابطه جنسی داریم، با شناسایی بدها با آنها مبارزه کنیم، با نگهداشتن ایدههای خوبو ساخت ایدههای جدید است که میتوانیم تعامل باورنکردنی در طبیعیترین و پربارترین فعالیتهای بشر داشته باشیم.
سک: موضوع فهمیدن نقص سیستم است.
تکم: روش کلاسیک کدام است.
سک: و چه ویژگیهایی راباید به آن اضافه کنیم. بشر بدنام است بخاطرقدرت فراوانش در ارتقاء یافتن. این مسئله در رابطه جنسی نیز لحاظ می شود.
تکم: ممنونم.
(تشویق حضار)