اصول بازاریابی رفتار مشتری

بهترین بازاریابان میدانند مشتریانشان چطور فکر و عمل میکنند.
توجه زیادی به رفتار مشتری دارند
درک رفتار مشتری میتونه کمکتون کنه که به ذهن مشتریتون رسوخ کنید و در بازاریابی، طراحی، بسته بندی ، توسعه ی محصول و هر ابتکار دیگری که برای خریدارتون مهمه تاثیر بذاره ، بیندازیدبااستاد بازاریابی، درو بوید ، همراه باشید تا نگاهی بر چگونگی عوامل روانشناسی مثل انگیزه ریسک پذیری، درک از خود، و شرایط اجتماعی تاثیرگذار بر تصمیمات خرید
درو ،همچنین درمورداینکه چطور مصرف کنندگان محصولی و خدماتی رو در مقایسه با سازمانها میخرند، مورد بحث قرار میده
و توضیح میده چطور میتونید یافته هاتون رو در کمپین بازاریابی بعدی استفاده کنید.

برنامه درسی دوره

مقدمه:
به ذهن مشتری رسوخ کنید 00:01:24
تعریف رفتار مصرف کننده:
رفتار مصرف کننده چیست؟ 00:03:07
چرا رفتار مصرف کننده مهمه؟ 00:03:19
عوامل روانشناسی:
ایجاد و جلب رضایت مشتری با انگیزه 00:03:47
کمک به مشتری برای غلبه بر نگرانی های خود 00:03:30
به حسی که مشتری به خودش داره توجه کنید. 00:03:24
کمک به مشتری تا بتونه خریدار خوبی باشه 00:03:15
کمک به مشتری در مدیریت شرایط اجتماعیشون 00:03:51
درک رفتار خرید:
چطور مشتری خرید میکنه؟ 00:03:29
چطور سازمانها خرید میکنند؟ 00:04:07
بعد از خرید چه اتفاقی میفته؟ 00:03:46
نتیجه گیری:
اعمال رفتار مشتری در تاکتیکهای بازاریابی 00:03:54
رفتار درست با مشتری 00:03:45

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 3 : چرا رفتار مصرف کننده مهمه؟

حالا که با رفتار مصرف کننده آشنا شدید بیاید نگاهی به این بندازیم که چرارفتار مصرف کننده در بازاریابی موضوعی مهمه؟ بازاریابی در واقع انجام اقداماتیه که باعث رقابت بیشتر شرکتتون در بازار می شه که این اقدامات شاملِ تجزیه و تحلیل، پیش بینی بازارو درک پتانسیل تجاری میشه. سپس بازاریابان، استراتژی رو در نظر میگیرند که کجا باید بیشتر تمرکز کنند. باید پیشنهاد ها روبخش بخش، هدفمند، به موقع ارائه بدند و در آخر، باید با ایجاد مجموعه ای از تاکتیک های بازاریابی ، برنامه ی خودشون رو اجرا کنند، از جمله اینکه چه محصولات و خدماتی را برای ارائه ، قینت گذاری ، رویکرد های توزیع و ارتباط بازاریابی ارائه می دند. هی، خطراتی پیش رو هست که اگه کار اشتباهی کنید شاید پول زیادی که میتونه واسه کارای دیگه استفاده شه، رو به هدر بدید و یا حتی بدتر، شاید سود های که همراه بااون درآمدها بدست آوردی رو هم از دست بدی. خب ،در بلند مدت ممکنه مشتری های ثابتتون رو از دست بدهید. پس همون طور که می بینید ، از همون ابتدا باید این واقعیت را بدونید. یکی از راه های خیلی مهم برای بالابردن تمرکز طرح های بازاریابیتون، استفاده از اصول و مفاهیم رفتار مصرف کننده، نحوه تفکر، تصمیم گیری و عملکرد افراد در هنگام خریدکردنه. وقتی رفتار مصرف کننده رو می پذیرید، شما مشتری رو در مرکز فعالیت های بازاریابی خود قراردادید. به عنوان مثال،مصرف کننده ها اغلب محصولات و خدماتی را خریداری می کنند که تجسمی از تصویری که از خودشون دارند روبهشون میده. اگه این موضوع رو فهمیدید و برنامه هاتون رو طوری چیدید که مشتریان ،تصوری از خودشون رو با محصولتون یکی ببینند ،اون وقته که موفق شدید. مطالعه ی رفتار مصرف کننده فقط واسه مصرف کننده هایی انفرادی مثه منو شما نیست. در صنعت تجارت به تجارت ،شرکت ها هم محصولاتی رو خریداری میکنند. اگر شما درچنین شرکتی هستید که از صنعت تجارت به تجارت استفاده می کنند،برای طرح بازاریابیتون، نیاز به ایده های خوبی دارید تا از مشتری های مشکل پسندتون رو هم راضی نگه دارید . در حال حاضر سازمان ها از افراد، تشکیل شدند وخب حدس میزنید چی شد؟ مفاهیم رفتار مصرف کننده برای اونها هم به کار میره. درک رفتار مصرف کننده اقدامات شرکتتون روگسترش میده وتاثیرات بیشتری میداره. بازاریابی رو طیف وسیعی از فعالیت ها و تصمیمات در نظر بگیرید.این کار با استراتژی هایی در مورد نحوه دستیابی و حفظ مشتریان شروع میشه و تقسیم بندی ، هدف گذاری وارائه نظرات رو دنبال میکنه. سپس محصولات مناسب رو با قیمتی دقیق، از طریق راه های درست با تبلیغ های کافی برای بازاریابی رو پیاده میکنند. شما می توانید با استفاده از اصول رفتار مصرف گراها ، در هر مرحله از امتداد این طیف هرکاری رو که انجام میدید ، بهبود ببخشید. بهترین بازاریاب ها اونایی هستند که علاقه ی مشتری را به خود جلب می کنند و درک درستی از رفتار مصرف کننده دارند وکمک میکنه کاری که لازمه رو انجام بدید.

عنوان: اصول بازاریابی رفتار مشتری
بخش: بازاریابی و کسب و کار
مدرس: Drew Boyd
مدت زمان: 44 دقیقه
قیمت: 39,000 تومان
Drew Boyd درباره مدرس:

درو بوید ، یک رهبر جهانی در خلاقیت و نوآوری است.
او به عنوان مدیر اجرایی کارشناسی ارشد در برنامه بازاریابی و استادیار بازاریابی و نوآوری در دانشگاه سینسیناتی خدمت می کند.
پس از موفقیت حرفه ای کسب و کار، او وارد دنیای دانشگاه ها شد. او 17 سال را با Johnson & Johnson در بازاریابی، ادغام و خرید و توسعه بین المللی گذرانده است. قبل از Johnson & Johnson، او با “United Airlines”، در فروش، بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک کار می کرد. او یکی از پیشگامان پیشبرد همکاری های استراتژیک بین شرکتهای هواپیمایی بود که منجر به ایجاد Star Alliance شد.
او در دوره های خود، این تئوری را در یک محیط کلاس درس سنتی با تجربه بیش از سه دهه تدریس کرده است، و تجربیات بازاریابی و نوآوری در دنیای واقعی را فراهم می کند. او سه جایزه آموزشی معتبر را به دست آورده است و افتخار دارد که به عنوان سخنران مهمان در دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ییل، دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه میشیگان، دانشگاه شیکاگو، دانشکده مدیریت کالج در دانشگاه شمال غربی، و دانشگاه دوک بوده است.
او از آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده در سال 1976 با لیسانس علوم در علوم مدیریت و تحقیقات عملیاتی فارغ التحصیل شد. او مدرک تحصیلی از دانشگاه شیکاگو را کسب کرده است.
او در سینسیناتی، اوهایو، با همسرش، وندی و پسرش رایان زندگی می کند.

مشهد سئو