اصول بازاریابی رفتار مشتری

بهترین بازاریابان میدانند مشتریانشان چطور فکر و عمل میکنند.
توجه زیادی به رفتار مشتری دارند
درک رفتار مشتری میتونه کمکتون کنه که به ذهن مشتریتون رسوخ کنید و در بازاریابی، طراحی، بسته بندی ، توسعه ی محصول و هر ابتکار دیگری که برای خریدارتون مهمه تاثیر بذاره ، بیندازیدبااستاد بازاریابی، درو بوید ، همراه باشید تا نگاهی بر چگونگی عوامل روانشناسی مثل انگیزه ریسک پذیری، درک از خود، و شرایط اجتماعی تاثیرگذار بر تصمیمات خرید
درو ،همچنین درمورداینکه چطور مصرف کنندگان محصولی و خدماتی رو در مقایسه با سازمانها میخرند، مورد بحث قرار میده
و توضیح میده چطور میتونید یافته هاتون رو در کمپین بازاریابی بعدی استفاده کنید.

برنامه درسی دوره

مقدمه:
به ذهن مشتری رسوخ کنید 00:01:24
تعریف رفتار مصرف کننده:
رفتار مصرف کننده چیست؟ 00:03:07
چرا رفتار مصرف کننده مهمه؟ 00:03:19
عوامل روانشناسی:
ایجاد و جلب رضایت مشتری با انگیزه 00:03:47
کمک به مشتری برای غلبه بر نگرانی های خود 00:03:30
به حسی که مشتری به خودش داره توجه کنید. 00:03:24
کمک به مشتری تا بتونه خریدار خوبی باشه 00:03:15
کمک به مشتری در مدیریت شرایط اجتماعیشون 00:03:51
درک رفتار خرید:
چطور مشتری خرید میکنه؟ 00:03:29
چطور سازمانها خرید میکنند؟ 00:04:07
بعد از خرید چه اتفاقی میفته؟ 00:03:46
نتیجه گیری:
اعمال رفتار مشتری در تاکتیکهای بازاریابی 00:03:54
رفتار درست با مشتری 00:03:45

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 5 : کمک به مشتری برای غلبه بر نگرانی های خود

مصرف کننده بودن کار پر ریسکیه . به عنوان بازاریاب، باید ریسک ها وتردیدهایی که واسه مشتریان بوجود میاد رو بفهمید و راهی برای کاهشش پیدا کنید هرچه ریسک براشون کمتر باشه ، احتمال خریدشون بالا ترمیره و احتمال شکایتشون هم پایین تر میاید. مصرف کنندگان با چهار نوع ریسک روبرو هستند. خطر مالی، خطر هدر دادن پول موقع خرید کردنه. خطر جسمی، خطرصدمه دیدن درهنگام استفاده از محصول اشتباهی یا استفاده ی نادرست از محصولِ. ریسک عملکردی ، ریسک خرید محصولیه که مطابق آنچه انتظار میره عمل نکنه یا نیازتون رو اونطورکه می خواسید برآورده نکنه. و در آخر خطر روانی است.این خطریه که احساس بدی نسبت به خرید ، شاید احساس گناه یا حتی احساس حماقت بهتون میده. کم ریسک بودن محصول یا اون چیزی که وقتی محصول با ریسک بالارو میخرند یا چیزی روکه با خرید محصول به دست میارند رومقایسه می کنن. تحقیقات نشاون داده که مردم برای ضرر نکردن ،بیشتر از افزایش سودشون تلاش می کنن و این به ویژه وقتی سنمون بالاتر میره ،صادق تره. این ینی شما باید به مصرف کننده کمک کنید که ریسک احتمالی از خرید محصول روکاهش بده، نه اینکه فقط ازرش سودمحصولات شما بالا بره. بنابراین، راه هایی برای کمک کردن به مصرف کننده هست که شک و تردیدشون و کم میکنه. اول اینکه تا حد ممکنه اطلاعاتتون درمورد اون محصول و بالا ببرید. مطمئن شید که میتونن محصولشون رو در فروشگاه هاتون، به صورت آنلاین و یا از طریق دیگر فروشندگان پیدا کنند. دوم، مقایسه ای بین محصولتون با رقیبتون رو نشون بدید. اطلاعاتی رو که از تست روی محصول خودتون انجام دادید، ارائه بدید. به مصرف کنندگان اجازه دسترسی به متخصصان آگاه وقابل اعتماد و بدید. نظر مشتریانتون راجع به تجربه شون از خرید این محصول رو به اشتراک بذارید. و سوم، خرید و فروش محصولاتتون رو راحت کنید. بذارید قبل از خرید محصول، تستش کنند. در صورت نگرانی از کارکرد محصول یا تغیرات قیمت بهشون گارانتی بدید ویا تضمین کنید که اگه محصول کارنکرد و یا قیمت کمتری پیدا کردند، بتونند محصول رو بر گردونن. بهترین مثال، بِست بای، هست که خرده فروش لوازم الکترونیک بزرگ در آمریکا ست. تمام تلاششون رو بصورت آنلاین یا حضوری در فروشگاه واسه کم کردن ریسک مشتریان انجام میدن. گذشته از اینا،درسته خرید وسایل الکترونیکی ترسناکه، ولی خرید رو تا جایی که بتونن آسون کردن. حالا یک ترفند یادتون میدم. سعی کنید به مشتریاتون واسه خرید محصول سه انتخاب(محصول با قیمت بالا، کارایی بالاو گزینه ی قیمت پایین و کارایی کم و یک گزینه ی میانی)ارائه بدید. تحقیقات نشون می ده که وقتی افراد مطمئن نیستنند گزینه ی میانی رو انتخاب می کنند . هی، بدون این گزینه، ممکنه مشتری ها منصرف بشن. به من اعتماد کنید. مشتری ها می خوان از شما خرید کنن. بازاریابان خوب خرید رو تا حد امکان ساده و بدون ریسک می کنن.

عنوان: اصول بازاریابی رفتار مشتری
بخش: بازاریابی و کسب و کار
مدرس: Drew Boyd
مدت زمان: 44 دقیقه
قیمت: 39,000 تومان
Drew Boyd درباره مدرس:

درو بوید ، یک رهبر جهانی در خلاقیت و نوآوری است.
او به عنوان مدیر اجرایی کارشناسی ارشد در برنامه بازاریابی و استادیار بازاریابی و نوآوری در دانشگاه سینسیناتی خدمت می کند.
پس از موفقیت حرفه ای کسب و کار، او وارد دنیای دانشگاه ها شد. او 17 سال را با Johnson & Johnson در بازاریابی، ادغام و خرید و توسعه بین المللی گذرانده است. قبل از Johnson & Johnson، او با “United Airlines”، در فروش، بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک کار می کرد. او یکی از پیشگامان پیشبرد همکاری های استراتژیک بین شرکتهای هواپیمایی بود که منجر به ایجاد Star Alliance شد.
او در دوره های خود، این تئوری را در یک محیط کلاس درس سنتی با تجربه بیش از سه دهه تدریس کرده است، و تجربیات بازاریابی و نوآوری در دنیای واقعی را فراهم می کند. او سه جایزه آموزشی معتبر را به دست آورده است و افتخار دارد که به عنوان سخنران مهمان در دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ییل، دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه میشیگان، دانشگاه شیکاگو، دانشکده مدیریت کالج در دانشگاه شمال غربی، و دانشگاه دوک بوده است.
او از آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده در سال 1976 با لیسانس علوم در علوم مدیریت و تحقیقات عملیاتی فارغ التحصیل شد. او مدرک تحصیلی از دانشگاه شیکاگو را کسب کرده است.
او در سینسیناتی، اوهایو، با همسرش، وندی و پسرش رایان زندگی می کند.

مشهد سئو