اصول بازاریابی رفتار مشتری

بهترین بازاریابان میدانند مشتریانشان چطور فکر و عمل میکنند.
توجه زیادی به رفتار مشتری دارند
درک رفتار مشتری میتونه کمکتون کنه که به ذهن مشتریتون رسوخ کنید و در بازاریابی، طراحی، بسته بندی ، توسعه ی محصول و هر ابتکار دیگری که برای خریدارتون مهمه تاثیر بذاره ، بیندازیدبااستاد بازاریابی، درو بوید ، همراه باشید تا نگاهی بر چگونگی عوامل روانشناسی مثل انگیزه ریسک پذیری، درک از خود، و شرایط اجتماعی تاثیرگذار بر تصمیمات خرید
درو ،همچنین درمورداینکه چطور مصرف کنندگان محصولی و خدماتی رو در مقایسه با سازمانها میخرند، مورد بحث قرار میده
و توضیح میده چطور میتونید یافته هاتون رو در کمپین بازاریابی بعدی استفاده کنید.

برنامه درسی دوره

مقدمه:
به ذهن مشتری رسوخ کنید 00:01:24
تعریف رفتار مصرف کننده:
رفتار مصرف کننده چیست؟ 00:03:07
چرا رفتار مصرف کننده مهمه؟ 00:03:19
عوامل روانشناسی:
ایجاد و جلب رضایت مشتری با انگیزه 00:03:47
کمک به مشتری برای غلبه بر نگرانی های خود 00:03:30
به حسی که مشتری به خودش داره توجه کنید. 00:03:24
کمک به مشتری تا بتونه خریدار خوبی باشه 00:03:15
کمک به مشتری در مدیریت شرایط اجتماعیشون 00:03:51
درک رفتار خرید:
چطور مشتری خرید میکنه؟ 00:03:29
چطور سازمانها خرید میکنند؟ 00:04:07
بعد از خرید چه اتفاقی میفته؟ 00:03:46
نتیجه گیری:
اعمال رفتار مشتری در تاکتیکهای بازاریابی 00:03:54
رفتار درست با مشتری 00:03:45

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 4 : ایجاد و جلب رضایت مشتری با انگیزه

شدرک رفتار مصرف کننده ، با درک انگیزه ی اونها شروع میشه. مصرف کننده فقط وقتی خرید می کنه که انگیزه گرفته باشه. اگر بدونید چه چیزی مردم را به سمت خرید محصولات و خدمات سوق می ده، می تونید مطمئن شید که محصولات و خدماتتون ویژگی مناسب و مزایایی که مردم بدنبالشون هستن رو دارند. اگه اینو بدونید که چطور انگیزه برای خرید ،درون افراد شکل میگیره ،می تونید به طور موثر تری با محصولات و خدماتتون ارتباط برقرار کنید. متوجه میشید که چه زمانی مردم احتمال خریدشون بالا میره و این کمکتون می کنه تا به طور موثر تری محصولاتتون رو به بازار عرضه کنید . اول بیایید تفاوت بین نیاز و خواستن را درک کنیم. نیاز ها با عدم وجود چیزی به وجود میاند که پایه و اساس برانگیخته شدن انگیزه هستند. اگه به اندازه ی کافی انگیزه بگیرید،اون وقت شما اون چیز رومی خواید. خواسته ها علایق خاصی هستند تا نیاز ها رو برطرف کنند.از طرف دیگه، وقتی مصرف کننده احساس خلا میکنه چیزی رو می خواد. اول باخنده از خودشون می پرسن، ایا بهش نیاز دارم؟ اگه اینطور باشه ، از نیاز داشتن ، به خواستنش تغییر عقیده می دند، که دراین صورت ینی به خرید تشویق شدند. بنابراین شما چطور، مصرف کننده ای رو تشویق میکنید؟ خب، باید به مصرف کننده نشون بدید که چطور خدمات و محصولات شما با چیزی که واقعا میخوان ارتباط داره. با من با یک سری سوالات پیش بریم و در هر مرحله از سوالات ، می خوام تصور کنید که انگار از نردبان بالا می رید. برای هر سوال از یک پله بالا برید. پس شروع کنیم. وقتی واسه خرید یک مته به فروشگاه سخت افزار می رید، دقیقا چه چیزی رو میخرید؟ شما نرفتید که مته بخرید بلکه رفتید حفره شو بخرید. حالا یکم عمیق تر فک کنیم و دوباره اون سوال و بپرسیم؟ واقعا در حال خرید حفره ایجاد شده توسط مته نیستید، پس واقعا چه چیزی رومی خرید؟ و جواب ؟ شما در حال خرید چیزی برای قرار دادن روی اون حفره اید، شاید یک تصویریا قاب عکس جوابش باشده. خب،یک پله دیگه از نردبان مونده. واقعا دنبال این نیستید که تابلویی بخرید که روی حفره رو بپوشونه! پس درواقع چی میخواین بخرید؟ پاسخش اینه که شما ، اون خاطرات افتخار آمیزازخودتون در صحنه های مختلفی مثه گرفتن جایزه ای مهم و معتبر در مقابل همکارانتون رو خریداری میکنید. در تمام این مدت ، فکر می کردید مته ی ساده میخواید بخرید درصورتیکه اون حس پیشرفت و افتخار و خریداری کردید. این همون چیزیه که شما رو برای خرید تشویق میکنه.شرکت های بزرگ بازاریابی ، در مصرف کننده انگیزه ایجاد می کنند. کوکا کولا در تبلیغش گروهی از دوستان رو نشون میده که کنار ساحل در حال نوشیدن نوشابه هستند.آیا اونا در حال فروش نوشابه هستند؟ خیر،اونا در حال فروش حسِ شادی که از دوستی میاد هستند. وقتی لینکدین در تلویزیون تبلیغ پخش می کنه،درواقع ،برنامه ی وب سایتشون روبرای فروش ارائه ندادن بلکه احساس فرصت و دستاوردی رو هدف قرار دادند که از ایجاد ارتباطات جدید منشا گرفته. بنابراین به محصولات و خدماتتون نگاهی بندارید و از خودتون بپرسید که واقعا برای مصرف کننده چه ارزشی داره؟ باور کنید ، شما مته نمیفروشید. بازاریابان حرفه ای با فعال کردن نیازها و هدایت خواسته ها انگیزه ایجاد می کنند.

عنوان: اصول بازاریابی رفتار مشتری
بخش: بازاریابی و کسب و کار
مدرس: Drew Boyd
مدت زمان: 44 دقیقه
قیمت: 39,000 تومان
Drew Boyd درباره مدرس:

درو بوید ، یک رهبر جهانی در خلاقیت و نوآوری است.
او به عنوان مدیر اجرایی کارشناسی ارشد در برنامه بازاریابی و استادیار بازاریابی و نوآوری در دانشگاه سینسیناتی خدمت می کند.
پس از موفقیت حرفه ای کسب و کار، او وارد دنیای دانشگاه ها شد. او 17 سال را با Johnson & Johnson در بازاریابی، ادغام و خرید و توسعه بین المللی گذرانده است. قبل از Johnson & Johnson، او با “United Airlines”، در فروش، بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک کار می کرد. او یکی از پیشگامان پیشبرد همکاری های استراتژیک بین شرکتهای هواپیمایی بود که منجر به ایجاد Star Alliance شد.
او در دوره های خود، این تئوری را در یک محیط کلاس درس سنتی با تجربه بیش از سه دهه تدریس کرده است، و تجربیات بازاریابی و نوآوری در دنیای واقعی را فراهم می کند. او سه جایزه آموزشی معتبر را به دست آورده است و افتخار دارد که به عنوان سخنران مهمان در دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ییل، دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه میشیگان، دانشگاه شیکاگو، دانشکده مدیریت کالج در دانشگاه شمال غربی، و دانشگاه دوک بوده است.
او از آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده در سال 1976 با لیسانس علوم در علوم مدیریت و تحقیقات عملیاتی فارغ التحصیل شد. او مدرک تحصیلی از دانشگاه شیکاگو را کسب کرده است.
او در سینسیناتی، اوهایو، با همسرش، وندی و پسرش رایان زندگی می کند.

مشهد سئو