اصول بازاریابی رفتار مشتری

بهترین بازاریابان میدانند مشتریانشان چطور فکر و عمل میکنند.
توجه زیادی به رفتار مشتری دارند
درک رفتار مشتری میتونه کمکتون کنه که به ذهن مشتریتون رسوخ کنید و در بازاریابی، طراحی، بسته بندی ، توسعه ی محصول و هر ابتکار دیگری که برای خریدارتون مهمه تاثیر بذاره ، بیندازیدبااستاد بازاریابی، درو بوید ، همراه باشید تا نگاهی بر چگونگی عوامل روانشناسی مثل انگیزه ریسک پذیری، درک از خود، و شرایط اجتماعی تاثیرگذار بر تصمیمات خرید
درو ،همچنین درمورداینکه چطور مصرف کنندگان محصولی و خدماتی رو در مقایسه با سازمانها میخرند، مورد بحث قرار میده
و توضیح میده چطور میتونید یافته هاتون رو در کمپین بازاریابی بعدی استفاده کنید.

برنامه درسی دوره

مقدمه:
به ذهن مشتری رسوخ کنید 00:01:24
تعریف رفتار مصرف کننده:
رفتار مصرف کننده چیست؟ 00:03:07
چرا رفتار مصرف کننده مهمه؟ 00:03:19
عوامل روانشناسی:
ایجاد و جلب رضایت مشتری با انگیزه 00:03:47
کمک به مشتری برای غلبه بر نگرانی های خود 00:03:30
به حسی که مشتری به خودش داره توجه کنید. 00:03:24
کمک به مشتری تا بتونه خریدار خوبی باشه 00:03:15
کمک به مشتری در مدیریت شرایط اجتماعیشون 00:03:51
درک رفتار خرید:
چطور مشتری خرید میکنه؟ 00:03:29
چطور سازمانها خرید میکنند؟ 00:04:07
بعد از خرید چه اتفاقی میفته؟ 00:03:46
نتیجه گیری:
اعمال رفتار مشتری در تاکتیکهای بازاریابی 00:03:54
رفتار درست با مشتری 00:03:45

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 2 : رفتار مصرف کننده چیست؟

بذاارید با یک اعتراف شروع کنم. من از طرفدارایِ پَرپا قُرص ِ اِستار تِرِک هستم و شخصیت محبوب من در اِستار تِرِک ،آقای اِسپاک هست. اگراین نمایش رو دیده باشید، ممکنه یادتون باشه که آقای اسپاک ، استعداد خاصی داشت که با قرار دادن نوک انگشتاش روی سر شخصی، ذهنش رو میخوند که اصطلاحا بهش ذهن ولکان میگن و با انجام این کار میتونست ذهن افراد دیگه رو هم بخونه. حالا به عنوان یه فرد بازاریاب، خوب نیست بتونید ذهن مشتریاتون رو بخونید؟ خب ، همه چیزو درموردشون میدونید، سلیقشون، نظراتشون، انگیزه و نحوه تصمیم گیریهاشون و هر چی لازم دارید و میدونید. خیلیم عالیه. خب متاسفانه نمی تونیم ذهن خونی کنیم، ولی بهترین راه حل بعدیشو داریم. مجموعه دانشیه به نام رفتار مصرف کننده که رفتار مشتری به عنوان دانش فردی، گروهی ، سازمانی یا پروسه ای به کارگرفته میشه و محصولات رو انتخاب، تامین و استفاده میکنند تا نیاز هاشون بر طرف شه. به رفتار مصرف کننده به عنوان ترکیبی از بسیاری از رشته ها مثه اقتصاد، روان شناسی، جامعه شناسی، انسان شناسی و حتی عصب شناسی نگاه کنید. درمطالعه مغزانسان، با کمک از هر کدوم ازاین رشته ها، رفتار مصرف کننده به مهم ترین بخش در بازاریابی تبدیل می شه و به بازاریاب، بینشی عالی نسبت به چگونگی رفتار و نگرش مصرف کننده می ده. نمی تونیم ذهنشون رو بخونیم ولی می تونیم به ذهنشون خیلی نزدیک شیم. در این دوره ما به شما رفتار مصرف کننده را با توجه به جزء کلیدی آموزش میدیم. انگیزه را بررسی می کنیم و اینکه چطور مردم از نیازداشتن به خواستن چیزی میرسن. بعد به صورت های مُردّدشون وقتی به مصرف کننده تبدیل می شند و اینکه چطور باهاش کنار میاند رو بررسی میکنیم. تاثیرات شخصیتی مخصوصا درک از خود ، رو یادمیگیریم. یاد میگیریم که چطور مصرف کننده، مصرف کننده بودن رو یاد می گیره و چطور الگو های خریدشون رو در طول زمان تغییر می دند یا بهبود می بخشند. و در آخر به دایره ی دوستان و گروه های تاثیر گذارنگاهی میندازیم که چطور بر سلیقه ی خرید مردم تاثیر میذارند. همچنین فرایند خرید مشتری و کاری که شما به عنوان یک بازاریاب می تونید در هر مرحله ازاین فرایند انجام بدید تا نتیجه ی تبلیغات را بهتر کنه رو بررسی می کنیم. رفتار مصرف کننده قدرتمنده پس باید با دقت ازش استفاده کرد. من این دوره رو با ترفندی بسیار کاربردی به پایان می رسونم که شما را به تاجری معتبر و قابل اعتماد تبدیل می کنه.

عنوان: اصول بازاریابی رفتار مشتری
بخش: بازاریابی و کسب و کار
مدرس: Drew Boyd
مدت زمان: 44 دقیقه
قیمت: 39,000 تومان
Drew Boyd درباره مدرس:

درو بوید ، یک رهبر جهانی در خلاقیت و نوآوری است.
او به عنوان مدیر اجرایی کارشناسی ارشد در برنامه بازاریابی و استادیار بازاریابی و نوآوری در دانشگاه سینسیناتی خدمت می کند.
پس از موفقیت حرفه ای کسب و کار، او وارد دنیای دانشگاه ها شد. او 17 سال را با Johnson & Johnson در بازاریابی، ادغام و خرید و توسعه بین المللی گذرانده است. قبل از Johnson & Johnson، او با “United Airlines”، در فروش، بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک کار می کرد. او یکی از پیشگامان پیشبرد همکاری های استراتژیک بین شرکتهای هواپیمایی بود که منجر به ایجاد Star Alliance شد.
او در دوره های خود، این تئوری را در یک محیط کلاس درس سنتی با تجربه بیش از سه دهه تدریس کرده است، و تجربیات بازاریابی و نوآوری در دنیای واقعی را فراهم می کند. او سه جایزه آموزشی معتبر را به دست آورده است و افتخار دارد که به عنوان سخنران مهمان در دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ییل، دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه میشیگان، دانشگاه شیکاگو، دانشکده مدیریت کالج در دانشگاه شمال غربی، و دانشگاه دوک بوده است.
او از آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده در سال 1976 با لیسانس علوم در علوم مدیریت و تحقیقات عملیاتی فارغ التحصیل شد. او مدرک تحصیلی از دانشگاه شیکاگو را کسب کرده است.
او در سینسیناتی، اوهایو، با همسرش، وندی و پسرش رایان زندگی می کند.

مشهد سئو