تغییرفکر لوئیس پاگ برای شنا در کوه اورست

متن سخنرانی :
سال گذشته که من اینجا بودم، با شما درباره شنایی که در عرض قطب شمال کرده بودم صحبت کردم. سال گذشته که من اینجا بودم، با شما درباره شنایی که در عرض قطب شمال کرده بودم صحبت کردم. در حالی که این شنا سه سال پیش اتفاق افتاد، آن را طوری به خاطر می آورم که انگار دیروز بود. در حالی که این شنا سه سال پیش اتفاق افتاد، آن را طوری به خاطر می آورم که انگار دیروز بود. به خاطر می آورم که کنار یخ ایستاده بودم، آماده پریدن داخل آب، وبا خودم فکر می کردم، هرگز بر روی زمین مکانی بدین ترسناکی ندیده ام. آماده پریدن داخل آب، وبا خودم فکر می کردم، هرگز بر روی زمین مکانی بدین ترسناکی ندیده ام. آماده پریدن داخل آب، وبا خودم فکر می کردم، هرگز بر روی زمین مکانی بدین ترسناکی ندیده ام. آماده پریدن داخل آب، وبا خودم فکر می کردم، هرگز بر روی زمین مکانی بدین ترسناکی ندیده ام. آب کاملا سیاه بود. آب 1.7 درجه سانتیگراد بود، یا 29 درجه فارنهایت این مساویست با انجماد آب. آب 1.7 درجه سانتیگراد بود، یا 29 درجه فارنهایت این مساویست با انجماد آب. آب 1.7 درجه سانتیگراد بود، یا 29 درجه فارنهایت این مساویست با انجماد آب. سپس یک فکر به ذهنم رسید: اگر این شنا در مسیر گلابی شکل باشد، چه مدت طول می کشد که بدن منجمد من مسافت 4.5km را تا ته اقیانوس فرو رود؟ اگر این شنا در مسیر گلابی شکل باشد، چه مدت طول می کشد که بدن منجمد من مسافت 4.5km را تا ته اقیانوس فرو رود؟ اگر این شنا در مسیر گلابی شکل باشد، چه مدت طول می کشد که بدن منجمد من مسافت 4.5km را تا ته اقیانوس فرو رود؟ اگر این شنا در مسیر گلابی شکل باشد، چه مدت طول می کشد که بدن منجمد من مسافت 4.5km را تا ته اقیانوس فرو رود؟ من به خودم گفتم، من باید این فکر را سریعا از ذهن خودم خارج کنم. من به خودم گفتم، من باید این فکر را سریعا از ذهن خودم خارج کنم. تنها راهی که من می توانم در این آب سرد منجمدی یک کیلومتر شنا کنم، تنها راهی که من می توانم در این آب سرد منجمدی یک کیلومتر شنا کنم، تنها راهی که من می توانم در این آب سرد منجمدی یک کیلومتر شنا کنم، این است که به آیپادم گوش دهم ، خود را دور نگه دارم ، از اپراهای زیبا گرفته تا پاف ددی(Puff Daddy) گوش دهم، این است که به آیپادم گوش دهم ، خود را دور نگه دارم ، از اپراهای زیبا گرفته تا پاف ددی(Puff Daddy) گوش دهم، این است که به آیپادم گوش دهم ، خود را دور نگه دارم ، از اپراهای زیبا گرفته تا پاف ددی(Puff Daddy) گوش دهم، و خود را صد در صد متعهد به این کنم که-- هیچ چیز قوی تر از یک ذهن مصمم نیست- و خود را صد در صد متعهد به این کنم که-- هیچ چیز قوی تر از یک ذهن مصمم نیست- و سپس به طرف لبه یخ رفتم و به آب پریدم. و سپس به طرف لبه یخ رفتم و به آب پریدم.
این شنا برای من 18 دقیقه و 50 ثانیه طول کشید، ولی مثل 18 روز گذشت. این شنا برای من 18 دقیقه و 50 ثانیه طول کشید، ولی مثل 18 روز گذشت. این شنا برای من 18 دقیقه و 50 ثانیه طول کشید، ولی مثل 18 روز گذشت. به یاد می آورم وقتی از آب بیرون آمدم دستهایم خیلی دردناک بود به انگشتهایم که نگاه کردم، به یاد می آورم وقتی از آب بیرون آمدم دستهایم خیلی دردناک بود به انگشتهایم که نگاه کردم، به یاد می آورم وقتی از آب بیرون آمدم دستهایم خیلی دردناک بود به انگشتهایم که نگاه کردم، آنها دقیقا" به اندازه سوسیس بودند زیرا- میدانید که بخشی از ما از آب ساخته شده -- آنها دقیقا" به اندازه سوسیس بودند زیرا- میدانید که بخشی از ما از آب ساخته شده -- وفتی آب یخ می زند منبسط می شود، خوب سلولهای انگشتان من منجمد، منبسط وترکیده بودند. وفتی آب یخ می زند منبسط می شود، خوب سلولهای انگشتان من منجمد، منبسط وترکیده بودند. وفتی آب یخ می زند منبسط می شود، خوب سلولهای انگشتان من منجمد، منبسط وترکیده بودند. وفتی آب یخ می زند منبسط می شود، خوب سلولهای انگشتان من منجمد، منبسط وترکیده بودند. اولین فکری که به ذهنم رسید بعد از خروج از آب این بودکه: اولین فکری که به ذهنم رسید بعد از خروج از آب این بودکه: هرگز دوباره برای همه عمرم در آب سرد شنا نخواهم کرد. هرگز دوباره برای همه عمرم در آب سرد شنا نخواهم کرد. هرگز دوباره برای همه عمرم در آب سرد شنا نخواهم کرد.
به هر صورت، سال گذشته درباره هیمالیا و آب شدن یخجالهای طبیعی به دلیل تغییرات آب و هوایی، شنیدم. به هر صورت، سال گذشته درباره هیمالیا و آب شدن یخجالهای طبیعی به دلیل تغییرات آب و هوایی، شنیدم. به هر صورت، سال گذشته درباره هیمالیا و آب شدن یخجالهای طبیعی به دلیل تغییرات آب و هوایی، شنیدم. به هر صورت، سال گذشته درباره هیمالیا و آب شدن یخجالهای طبیعی به دلیل تغییرات آب و هوایی، شنیدم. درباره دریاچه "ایمجا" شنیدم. این دریاچه در چند سال گذشته به دلیل آب شدن یخچالهای طبیعی شکل گرفته. این دریاچه در چند سال گذشته به دلیل آب شدن یخچالهای طبیعی شکل گرفته. یخچالها طبیعی سراسر کوهای اطراف را پیمودند و این دریاچه را ایجاد کردند یخچالها طبیعی سراسر کوهای اطراف را پیمودند و این دریاچه را ایجاد کردند من باور راسخ دارم که آنچه که ما در هیمالیا می بینیم در آینده نزدیک، میدان نبرد سهمگینی بر روی زمین خواهد بود. من باور راسخ دارم که آنچه که ما در هیمالیا می بینیم در آینده نزدیک، میدان نبرد سهمگینی بر روی زمین خواهد بود. من باور راسخ دارم که آنچه که ما در هیمالیا می بینیم در آینده نزدیک، میدان نبرد سهمگینی بر روی زمین خواهد بود. من باور راسخ دارم که آنچه که ما در هیمالیا می بینیم در آینده نزدیک، میدان نبرد سهمگینی بر روی زمین خواهد بود. و نزدیک به دو میلیارد نفر-- یک سوم مردم زمین-- وابسته با آب هیمالیا هستند. و نزدیک به دو میلیارد نفر-- یک سوم مردم زمین-- وابسته با آب هیمالیا هستند. و نزدیک به دو میلیارد نفر-- یک سوم مردم زمین-- وابسته با آب هیمالیا هستند. با سرعت افزایش جمعیتی که هست، و تامین آب توسط این یخچالهای طبیعی-- و به دلیل تغییرات آب و هوایی-- با سرعت افزایش جمعیتی که هست، و تامین آب توسط این یخچالهای طبیعی-- و به دلیل تغییرات آب و هوایی-- با سرعت افزایش جمعیتی که هست، و تامین آب توسط این یخچالهای طبیعی-- و به دلیل تغییرات آب و هوایی-- و با کاهشی چنان شدید, فکر می کنم که بزودی با خطر بی ثباتی روبرو خواهیم شد. و با کاهشی چنان شدید, فکر می کنم که بزودی با خطر بی ثباتی روبرو خواهیم شد. از شمال، چین ، از جنوب هند، پاکستان و بنگلادش وهمه این کشورها را می یابید. از شمال، چین ، از جنوب هند، پاکستان و بنگلادش وهمه این کشورها را می یابید.
بنابراین تصمیم گرفتم که از کوه اورست بالا روم، بنابراین تصمیم گرفتم که از کوه اورست بالا روم، بلند ترین کوه روی زمین، و یک شنای نمادینی در زیر قله اورست انجام دهم. بلند ترین کوه روی زمین، و یک شنای نمادینی در زیر قله اورست انجام دهم. بلند ترین کوه روی زمین، و یک شنای نمادینی در زیر قله اورست انجام دهم. بلند ترین کوه روی زمین، و یک شنای نمادینی در زیر قله اورست انجام دهم. نمی دانم کسی از شما فرصت این را داشته که به کوه اورست برود، این تجربه کاملا" شاقی است . نمی دانم کسی از شما فرصت این را داشته که به کوه اورست برود، این تجربه کاملا" شاقی است . 28 گاومیش عالی بزرگ و قوی وسایل ما را به کوهها حمل می کردند-- فقط لباس شنا نداشتم. 28 گاومیش عالی بزرگ و قوی وسایل ما را به کوهها حمل می کردند-- فقط لباس شنا نداشتم. 28 گاومیش عالی بزرگ و قوی وسایل ما را به کوهها حمل می کردند-- فقط لباس شنا نداشتم. یک گروه فیلم بزرگ آنجا است که بعدا" تصاویر را به سراسر جهان ارسال می کنند. یک گروه فیلم بزرگ آنجا است که بعدا" تصاویر را به سراسر جهان ارسال می کنند. ارتفاع تنها چالش این شنا نبود. ارتفاع تنها چالش این شنا نبود. می خواستم در ارتفاع 5300 متری از سطح دریا شنا کنم. درست بالای آسمان تنفس بسیار بسیار مشگل است. شما در ارتفاع بیمار می شوید. احساس می کردم مثل اینکه مردی پشت سرم با یک چکش تمام مدت به سرم می زند. احساس می کردم مثل اینکه مردی پشت سرم با یک چکش تمام مدت به سرم می زند.
این بدترین قسمتش نیست بدترین قسمت این بود، این سال ،سالیست که آنها تصمیم گرفتند این بدترین قسمتش نیست بدترین قسمت این بود، این سال ،سالیست که آنها تصمیم گرفتند که عملیات پاکسازی بزرگی در کوه اورست داشته باشند. تعداد بسیار زیادی از کوهنوردان در اورست مرده اند، و این سال آنها تصمیم گرفتند که بروند و همه اجساد کوهنوردان را جمع آوری و سپس آنها را به پائین بیاورند. و این سال آنها تصمیم گرفتند که بروند و همه اجساد کوهنوردان را جمع آوری و سپس آنها را به پائین بیاورند. و این سال آنها تصمیم گرفتند که بروند و همه اجساد کوهنوردان را جمع آوری و سپس آنها را به پائین بیاورند. وفتی ما آنها شروع به بالا رفتن از کوهها کردیم و تلاش برای انجام کاری کردیم که قبلا از آن هیچ کس دیگری آن را نکرده بود، , و در حقیقت هیچ ماهی هم قبلا اونجا شنا نکرده بود. در ارتفاع 5300 متری هیچ ماهی وجود ندارد. وقتی که تلاش می کنی که کارت رو انجام بدی، در همان زمان اجساد از کنار تو حمل می شوند، احساس فروتنی میکنی, وقتی که تلاش می کنی که کارت رو انجام بدی، در همان زمان اجساد از کنار تو حمل می شوند، احساس فروتنی میکنی, وقتی که تلاش می کنی که کارت رو انجام بدی، در همان زمان اجساد از کنار تو حمل می شوند، احساس فروتنی میکنی, و همچنین خیلی واضح متوجه می شوی که طبیعت خیلی خیلی قدرتمند تر از ماست. و همچنین خیلی واضح متوجه می شوی که طبیعت خیلی خیلی قدرتمند تر از ماست. و همچنین خیلی واضح متوجه می شوی که طبیعت خیلی خیلی قدرتمند تر از ماست.
ما از این مسیر به بالا رفتیم، در سمت راست ما یخچال طبیعی خامبو بود. ما از این مسیر به بالا رفتیم، در سمت راست ما یخچال طبیعی خامبو بود. ما از این مسیر به بالا رفتیم، در سمت راست ما یخچال طبیعی خامبو بود. ما از این مسیر به بالا رفتیم، در سمت راست ما یخچال طبیعی خامبو بود. درتمامی مسیر یخچال طبیعی، ما این استخر عظیم از یخ آب شده را می دیدیم. درتمامی مسیر یخچال طبیعی، ما این استخر عظیم از یخ آب شده را می دیدیم. سپس ما به این دریاچه کوچک رسیدیم زیر قله کوه اورست، خودم را آماده کردم، به شیوه ای که همیشه خودم را آماده می کردم، برای شنا یی که خیلی مشگل بنظر میرسید. آیپاد خودم را گذاشتم، به موسیقی گوش دادم، خودم را تا جایی که می شد تهاجمی کردم-- اما یک تهاجم کنترل شده-- خودم را تا جایی که می شد تهاجمی کردم-- اما یک تهاجم کنترل شده-- سپس خودم را به آب پرتاب کردم. سپس خودم را به آب پرتاب کردم.
با آخرین سرعتی که می توانستم شنا کردم برای صد متر اول، و خیلی زود متوجه شدم که، مشگل بزرگی در دستهایم دارم. برای صد متر اول، و خیلی زود متوجه شدم که، مشگل بزرگی در دستهایم دارم. برای صد متر اول، و خیلی زود متوجه شدم که، مشگل بزرگی در دستهایم دارم. به سختی نفس می کشیدم. برای هوا به نفس نفس افتاده بودم. سپس شروع به خفه شدن کردم به سختی نفس می کشیدم. برای هوا به نفس نفس افتاده بودم. سپس شروع به خفه شدن کردم به سختی نفس می کشیدم. برای هوا به نفس نفس افتاده بودم. سپس شروع به خفه شدن کردم وخیلی زود منجر به استفراغ داخل آب شد. همه اینها خیلی سریع اتفاق افتاد نمی دانم چگونه این اتفاق افتاد --ولی به زیر آب رفتم. خوشبختانه آب کم عمیق بود، و توانستم خودم را از ته دریاچه هل بدهم و بیایم بالا و یک نفس دیگر بگیرم. و سپس گفتم، ادامه بده .ادامه بده. و بیایم بالا و یک نفس دیگر بگیرم. و سپس گفتم، ادامه بده .ادامه بده. من پنج تا شش تای دیگه حرکت به جلو زدم. و دیگه هیچ چیز در تنم نداشتم، رفتم به ته دریاچه. و دیگه هیچ چیز در تنم نداشتم، رفتم به ته دریاچه. نمی دانم از کجا رفتم، اما یک جورهایی توانستم خودم را در سریعا به بالا برساندم و رفتم کنار دریاچه. نمی دانم از کجا رفتم، اما یک جورهایی توانستم خودم را در سریعا به بالا برساندم و رفتم کنار دریاچه. نمی دانم از کجا رفتم، اما یک جورهایی توانستم خودم را در سریعا به بالا برساندم و رفتم کنار دریاچه. نمی دانم از کجا رفتم، اما یک جورهایی توانستم خودم را در سریعا به بالا برساندم و رفتم کنار دریاچه. شنیده ام که یکی می گفت غرق شدن آرام ترین مرگی است که می توانی داشته باشی. شنیده ام که یکی می گفت غرق شدن آرام ترین مرگی است که می توانی داشته باشی. هرگز حرفی به این پوچی نشنیده بودم. هرگز حرفی به این پوچی نشنیده بودم. ( خنده تماشاگران) این هولناک ترین و ترسناک ترین احساسی بود که می توانستم داشته باشم. این هولناک ترین و ترسناک ترین احساسی بود که می توانستم داشته باشم.
من خودم را کنار دریاچه یافتم. اعضای گروه مرا گرفتند، و سپس ما با آخرین سرعتی که می توانستیم راه رفتیم- اعضای گروه مرا گرفتند، و سپس ما با آخرین سرعتی که می توانستیم راه رفتیم- به پائین- از روی قلوه سنگها-- پائین به طرف اردوگاه. به پائین- از روی قلوه سنگها-- پائین به طرف اردوگاه. ما آنجا نشستیم، و در مورد اشتباهاتی که کردیم پرسشهایی کردیم بر روی اورست. و در مورد اشتباهاتی که کردیم پرسشهایی کردیم بر روی اورست. گروهم خیلی صریح به من گفتند. آنها گفتند، لوئیس، تو نیاز داری که تغییر بنیادی داشته باشی اگر می خواهی این شنا را انچام دهی. آنها گفتند، لوئیس، تو نیاز داری که تغییر بنیادی داشته باشی اگر می خواهی این شنا را انچام دهی. آنها گفتند، لوئیس، تو نیاز داری که تغییر بنیادی داشته باشی اگر می خواهی این شنا را انچام دهی. یکایک چیزهای که در طی 25 سال شنا کردن آموختی را باید فراموش کنی. یکایک چیزهای که در طی 25 سال شنا کردن آموختی را باید فراموش کنی. یکایک چیزهای که در طی 25 سال شنا کردن آموختی را باید فراموش کنی. تک تک چیزهایی را که در زمانی که در ارتش انگلیس خدمت می کردی، درباره سرعت و تهاجم فرا گرفتی را کنار بگذار. تک تک چیزهایی را که در زمانی که در ارتش انگلیس خدمت می کردی، درباره سرعت و تهاجم فرا گرفتی را کنار بگذار. تک تک چیزهایی را که در زمانی که در ارتش انگلیس خدمت می کردی، درباره سرعت و تهاجم فرا گرفتی را کنار بگذار. تک تک چیزهایی را که در زمانی که در ارتش انگلیس خدمت می کردی، درباره سرعت و تهاجم فرا گرفتی را کنار بگذار. می خواهیم تو دوبار در روز از تپه بالا بروی استراحت کن و درباره چیزهایی فکر کن. می خواهیم تو دوبار در روز از تپه بالا بروی استراحت کن و درباره چیزهایی فکر کن. ما می خواهیم تو دو بار در روز بالا بروی، به جای به سرعت شنا کردن. ما می خواهیم تو دو بار در روز بالا بروی، به جای به سرعت شنا کردن. و با کمترین سرعت شنا کنی. و به جای شنا سینه، شنای پروانه کنی. و با کمترین سرعت شنا کنی. و به جای شنا سینه، شنای پروانه کنی. و به خاطر داشته باش، هرگز تهاجمی شنا نکنی. الان دیگه وقت شنا کردن با فروتنی واقعی است. الان دیگه وقت شنا کردن با فروتنی واقعی است.
دو روز بعد به به بالای کوه برگشتیم. دو روز بعد به به بالای کوه برگشتیم. من آنجا ایستادم در کناره دریاچه، در کناره دریاچه، و به کوه اورست نگاه کردم-- در کناره دریاچه، و به کوه اورست نگاه کردم-- او یکی از زیباترین کوههای زمین است-- به خودم گفتم، فقط این کار را آرام انجام بده. او یکی از زیباترین کوههای زمین است-- به خودم گفتم، فقط این کار را آرام انجام بده. من عرض دریاچه شنا کردم. نمی توانم به شما بگویم چه احساس خوبی داشتم وفتی به آنطرف رسیدم. من عرض دریاچه شنا کردم. نمی توانم به شما بگویم چه احساس خوبی داشتم وفتی به آنطرف رسیدم. من عرض دریاچه شنا کردم. نمی توانم به شما بگویم چه احساس خوبی داشتم وفتی به آنطرف رسیدم. من عرض دریاچه شنا کردم. نمی توانم به شما بگویم چه احساس خوبی داشتم وفتی به آنطرف رسیدم.
اما من دو درس بسیار بسیار مهم را بر روی کوه اورست آموختم. اما من دو درس بسیار بسیار مهم را بر روی کوه اورست آموختم. از تیمم شرپاها سپاسگزارم که این را به من آموختند. نخست اینکه اگر چیزی در گذشته خیلی خوب کار کرد، بدین معنی نیست که در آینده هم به همان شکل کار کند. اگر چیزی در گذشته خیلی خوب کار کرد، بدین معنی نیست که در آینده هم به همان شکل کار کند. اگر چیزی در گذشته خیلی خوب کار کرد، بدین معنی نیست که در آینده هم به همان شکل کار کند. حالا قبل از اینکه هر کاری را بکنم، از خودم می پرسم چه نوع ذهنیتی برای انجام آن نیاز دارم تا آن را با موفقیت تمام کنم. حالا قبل از اینکه هر کاری را بکنم، از خودم می پرسم چه نوع ذهنیتی برای انجام آن نیاز دارم تا آن را با موفقیت تمام کنم. حالا قبل از اینکه هر کاری را بکنم، از خودم می پرسم چه نوع ذهنیتی برای انجام آن نیاز دارم تا آن را با موفقیت تمام کنم. حالا قبل از اینکه هر کاری را بکنم، از خودم می پرسم چه نوع ذهنیتی برای انجام آن نیاز دارم تا آن را با موفقیت تمام کنم. و این را به تغییرات آب و هوایی جهان ارتباط میدم، که حقیقتا کوه اورست همه مشکلات جهان است. که حقیقتا کوه اورست همه مشکلات جهان است. تنها به دلیل شیوه زندگی است که ما برای مدت مدیدی داشته ایم، تنها به دلیل مصرفی است که مدتهای مدیدی داشته ایم و جمعیتی که ما بر روی زمین برای مدت مدیدی داشته ایم، همه اینها بدین معنی نیست که اگر ما توانسته ایم آن را در گذشته ادامه بدهیم می توانیم به این شیوه در آینده هم ادامه دهیم. نشانه های هشدار دهنده همه در آنجا هستند. وقتی من به دنیا آمدم، جمعیت جهان 3.5 میلیلارد نفر بود و حالا ما 63 میلیارد نفریم، وقتی من به دنیا آمدم، جمعیت جهان 3.5 میلیلارد نفر بود و حالا ما 63 میلیارد نفریم، وقتی من به دنیا آمدم، جمعیت جهان 3.5 میلیلارد نفر بود و حالا ما 63 میلیارد نفریم، و انتظار داریم که در سال 2050 به 9 میلیارد نفر برسیم. و انتظار داریم که در سال 2050 به 9 میلیارد نفر برسیم.
و درس دوم، تغییر شیوه ها به شکل بنیادی. امروز آمده ام اینجا تا از شما بپرسم: چه تغییرات بنیادی شما می توانید در روابطتان با محیط زیست داشته باشید، چه تغییرات بنیادی شما می توانید در روابطتان با محیط زیست داشته باشید، که اطمینان دهد که فرزندان و نوه هایمان در دنیایی ایمن و بی خطر زندگی کنند، که اطمینان دهد که فرزندان و نوه هایمان در دنیایی ایمن و بی خطر زندگی کنند، که اطمینان دهد که فرزندان و نوه هایمان در دنیایی ایمن و بی خطر زندگی کنند، که اطمینان دهد که فرزندان و نوه هایمان در دنیایی ایمن و بی خطر زندگی کنند، و مهمتر از آن، در یک جهان پایدار. از شما می خواهم ، لطفا" بروید بیرون و درباره یک شیوه تغییر بنیادی فکر کنید که شما می توانید آن را انجام دهید، از شما می خواهم ، لطفا" بروید بیرون و درباره یک شیوه تغییر بنیادی فکر کنید که شما می توانید آن را انجام دهید، از شما می خواهم ، لطفا" بروید بیرون و درباره یک شیوه تغییر بنیادی فکر کنید که شما می توانید آن را انجام دهید، از شما می خواهم ، لطفا" بروید بیرون و درباره یک شیوه تغییر بنیادی فکر کنید که شما می توانید آن را انجام دهید، که تفاوت بزرگی را ایجاد می کند، و متعهد به انجام صد در صد آن شوید. راجع به آن در وبلاک بنویسید، آن را به اشتراک بگذارید، و در باره آن گفتگو کنید، و صد در صد متعهد شوید. زیرا دستیابی به چیزهای خیلی خیلی کوچک ممکن است، اگر ما تمامی توجه مان را برای آن بگذاریم.