آموزش اصول بازاریابی محصول

اگر محصولی مطابق با خواسته ها و نیازهای مشتریان شما نیست ، در نتیجه حتی هوشمندانه ترین تبلیغات و پست های وبلاگ نیز نمی توانند به شما کمک کنند.
بازاریابی محصول – مجموع تمام تلاش های لازم برای تحقیق ، ارسال پیام ، موقعیت ، تبلیغ و پشتیبانی از یک محصول – مربوط به اطمینان از ایجاد و راه اندازی کالای مهم است.
در این دوره ، برد باتسول، با بازگرداندن مبانی بازاریابی محصول ، توضیح می دهد که در واقع چه چیزی را شامل می شود و چگونه می تواند در آن برتر باشد.
در مورد مراحل مختلف چرخه عمر محصول – از زمان راه اندازی تا زوال – و اینکه در بازاریابی محصول در هر مرحله باید بر چه مواردی تمرکز کنید ، آشنا میشوید.
مراحل لازم برای دستیابی به تناسب بازار محصول را کاوش کنید ، بهترین شیوه های ارسال پیام را بررسی کنید ، ببینید چگونه از لین کانوس ( بوم ناب) برای مدیریت کارآمد بازاریابی محصول خود استفاده کنید و موارد دیگر.
موضوعات شامل موارد زیر میباشد
مرحله ای را که بهتر است بیشترین هزینه را برای بازاریابی صرف کنید مشخص کنید.
سوالی را که باید مرتباً در مرحله توسعه در نظر داشته باشید به یاد بیاورید
بشناسید که چرا ممکن است استراتژی خوب برای شرکتی باشد که یک محصول جدید ی را دوباره تولید کند.
تشخیص دهید که رقبای درجه یک می توانند سهم بازار شما را به خطر بیندازند.
توضیح دهید که ارزش پیشنهادی محصول را در کجای سند هم ترازی گروه قرار دهید

برنامه درسی دوره

مقدمه :
درک آنچه مشتری می خواهد 00:01:27
بازاریابی محصول چیست 00:03:46
مدیر محصول در مقابل بازاریابی محصول 00:02:30
چرخه عمر محصول:
چرخه عمر محصول 00:03:25
چرخه عمر پذیرش فناوری 00:02:44
مرحله توسعه 00:04:01
مرحله ی مقدمه 00:03:59
مرحله ی رشد 00:04:26
مرحله بلوغ 00:04:13
مرحله کاهش 00:03:58
محصول مناسب بازار:
بازار مناسب است 00:03:58
ایجاد پیشنهاد باارزش 00:03:38
تعریف مشتری مورد هدف قرار گرفته 00:04:28
پیام رسانی 00:03:36
پرداختن به یرنامه بازار:
ایجاد یک بوم ناب 00:02:59
هم ترازی تیم 00:03:57
معیارهای بازاریابی محصول 00:02:53
نتیجه گیری :
مراحل بعد 00:03:54
هوش رقابتی 00:02:19

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 4 : چرخه عمر محصول

در سال ۱۹۶۵٬ تئودور لِویت٬ که یه اقتصاددان آمریکایی و پروفسور در مدرسه کسب و کار هاروارد بود٬ ایده چرخه زندگی محصول رو مطرح کرد. پس منشآش برمیگرده به زمان پروفسور لویت ولی ایشون این مفهوم رو به بازاریابا یاد دادن.هدف ایشون این بود که توضیح بده بین تمامی محصولات موفق یه زمینه مشتریک وجود داره. تمامی این محصولات موفق با دقت بررسی شدن و مشخص شد که همه یه مسیر رو طی میکنن و از مراحل مختلف رد میشن. این مفهوم حتی با تغییرات سریع در روند خرید و فروش ما هنوز هم تغییر نکرده. تمامی محصولات موفق چرخه زندگی محصول رو پشت سر میذارن٬ یعنی همشون این مراحل رو طی میکنن. گسترش/معرفی/رشد/کمال/ افول ما معمولا این چرخه زندگی رو به صورت یک منحنی زنگی شکل در نظر میگیریم تا خط سیری رو که تمامی محصولات پشت سر میذارن رو نشون بدیم. مهمه که این روند چرخه زندگی رو بشناسیم برای اینکه نقش و هدف شما در بازاریابی محصول با توجه به اینکه محصول تو کدوم یکی از این مراحله تغییر میکنه. همه محصولات با مرحله گسترش شروع میکنن و این مرحله به طور دائمی اتفاق میفته و شامل تمام کارهایی میشه که برای تولید محصول و آماده کردنش برای ورود به بازار صورت میگیره. از اینجا ما محصول رو به بازار معرفی میکنیم. تلاش زیادی در اینجا صورت میگیره تا آگاهی نسبت به محصول ایجاد بشه٬ هویت بِرَند شکل بگیره و در بازار نفوذ پیدا کنه. زمانیکه محصول معرفی شد و مصرف کننده ها واکنش های مثبتی نسبت بهش داشتن وارد مرحله رشد میشه. همونجوری که از اسمش مشخصه هدف رشد کردنه. گرچه لازمه تطابق محصول با نیاز مشتری رو بالا ببریم و برند ما رو به برندهای دیگه ترجیح بده و سهامی در بازار برای خودمون به دست بیاریم. زمانیکه این رشد سریع دیگه ممکن نیست اونوقته که میگیم اون محصول به کمال رسیده. امروزه بازاریابی بر روی به دست آوردن سهام بازار٬ محافظت از خودش در مقابل رقابت٬ شهرت به دست آوردن و افزایش درآمد متمرکزه. هرچند که تمام چیزای خوب یه روزی به پایان میرسن. در طول مرحله کاهش٬ یه محصول طرفدارا و اشتیاق مشتریهاشو برای خرید اون محصول از دست میده و شرکت ها باید تصمیم بگیرن که یا یه سری ویژگی های جدید به محصول اضافه کنن یا دیگه تولیدش نکنن یا با همین شرایط به تولیدش ادامه بدن. یه کاری که میتونین اینجا انجام بدین برگشت به مراحل اولیه ست. خیلی مهمه که بدونین در چه مرحله ای از چرخه زندگی محصول هستین اما دونستن اینکه چه چیزی پیش روتون هست به همون اندازه مهمه. اینکه ندونین چه چیزی در مراحل بعدی در انتظارتون هست ممکنه باعث بشه تصمیمی بگیرین که در مراحل بعدی چرخه زندگی محصول مشکل ساز بشه. هنوز زوده که یه ارزیابی کلی داشته باشین اما پانزده تا بیست دقیقه وقت بذارین و ببینین محصولتون تو کدوم یکی از این مراحل هست٬ اگه به طول مداوم با یه محصول سر و کار ندارین یه محصولی رو که اخیرا شروع کردین و ازش استفاده میکنین رو انتخاب کنین و با توجه به اون به تمرین بپردازین.

عنوان: آموزش اصول بازاریابی محصول
بخش: بازاریابی و کسب و کار
مدرس: Brad Batesole
مدت زمان: 66 دقیقه
قیمت: 39,000 تومان
Brad Batesole درباره مدرس:

برد بتسول یک کارآفرین، مشاور راه اندازی و متخصص بازاریابی است. او ویدیوهای آموزشی برای linkeIn را گسترش می دهد. برد بیش از 12 سال را صرف کار کردن در گسترش بیزنس، بازاریابی و رسانه های اجتماعی کرده است. عکس او در مجله کارآفرینی به عنوان کارآفرین جوان، که در 15 سالگی اولین کارش را راه انداخت، چاپ شده است. تا هنگام ملحق شدن به lynda.com به عنوان مدیر بازاریابی آنلاین در سال 2012، مهارت هایش را هنگام کار کردن به عنوان مشاور در کنار برند های معروف و کوچک از جمله legal zoom،clear channel، esolar، Dikies و Urban Outfitters بیشتر و بهتر کرده است. وی همچنین به عنوان مشاور راه اندازی چند شرکت با دادن مدیریت بازاریابی ، مشاور استراتژیک بوده است. علاوه بر سخنرانی در کنفرانس های ملی، از جمله CES، بِرَد ، پیوسته در حال یادگیری درباره آخرین ابزارها و تکنولوژی های بازار یابی است. شور و اشتیاق او به بازاریابی تنها با علاقه اش به پرواز رقابت می کند؛ برد به عنوان خلبان خصوصی ، داوطلبانه برای خیریه ها به کسانی که محتاج هستند حمل و نقل مجانی می دهد. برد شریک قانونی گوگل است و از دانشگاه Azusa Pacific لیسانس بازاریابی دارد. می توانید برد را با آدرس bradbatesole@Twitter پیدا کنید.

مشهد سئو