آموزش اصول بازاریابی محصول

اگر محصولی مطابق با خواسته ها و نیازهای مشتریان شما نیست ، در نتیجه حتی هوشمندانه ترین تبلیغات و پست های وبلاگ نیز نمی توانند به شما کمک کنند.
بازاریابی محصول – مجموع تمام تلاش های لازم برای تحقیق ، ارسال پیام ، موقعیت ، تبلیغ و پشتیبانی از یک محصول – مربوط به اطمینان از ایجاد و راه اندازی کالای مهم است.
در این دوره ، برد باتسول، با بازگرداندن مبانی بازاریابی محصول ، توضیح می دهد که در واقع چه چیزی را شامل می شود و چگونه می تواند در آن برتر باشد.
در مورد مراحل مختلف چرخه عمر محصول – از زمان راه اندازی تا زوال – و اینکه در بازاریابی محصول در هر مرحله باید بر چه مواردی تمرکز کنید ، آشنا میشوید.
مراحل لازم برای دستیابی به تناسب بازار محصول را کاوش کنید ، بهترین شیوه های ارسال پیام را بررسی کنید ، ببینید چگونه از لین کانوس ( بوم ناب) برای مدیریت کارآمد بازاریابی محصول خود استفاده کنید و موارد دیگر.
موضوعات شامل موارد زیر میباشد
مرحله ای را که بهتر است بیشترین هزینه را برای بازاریابی صرف کنید مشخص کنید.
سوالی را که باید مرتباً در مرحله توسعه در نظر داشته باشید به یاد بیاورید
بشناسید که چرا ممکن است استراتژی خوب برای شرکتی باشد که یک محصول جدید ی را دوباره تولید کند.
تشخیص دهید که رقبای درجه یک می توانند سهم بازار شما را به خطر بیندازند.
توضیح دهید که ارزش پیشنهادی محصول را در کجای سند هم ترازی گروه قرار دهید

برنامه درسی دوره

مقدمه :
درک آنچه مشتری می خواهد 00:01:27
بازاریابی محصول چیست 00:03:46
مدیر محصول در مقابل بازاریابی محصول 00:02:30
چرخه عمر محصول:
چرخه عمر محصول 00:03:25
چرخه عمر پذیرش فناوری 00:02:44
مرحله توسعه 00:04:01
مرحله ی مقدمه 00:03:59
مرحله ی رشد 00:04:26
مرحله بلوغ 00:04:13
مرحله کاهش 00:03:58
محصول مناسب بازار:
بازار مناسب است 00:03:58
ایجاد پیشنهاد باارزش 00:03:38
تعریف مشتری مورد هدف قرار گرفته 00:04:28
پیام رسانی 00:03:36
پرداختن به یرنامه بازار:
ایجاد یک بوم ناب 00:02:59
هم ترازی تیم 00:03:57
معیارهای بازاریابی محصول 00:02:53
نتیجه گیری :
مراحل بعد 00:03:54
هوش رقابتی 00:02:19

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 2 : بازاریابی محصول چیست

با چند تا شرکت یا حتی چند تا بازاریاب مصاحبه کنین و ازشون در مورد معنای بازاریابی بپرسین٬ در نهایت میبینین که با کلی جواب متفاوت مواجه میشین. عملکردهای بازاریابی از یه شرکت به شرکت دیگه کاملا متفاوته و خیلی هاشون بستگی به اندازه و هدف تیم بازاریابی داره. مثلا گوگل رو تصور کنین٬ منابع مالی زیاد و هزاران هزار محصول داره و قادره افراد رو برای کارها و مسئولیت های خاص به کار بگیره. حالا یه شرکت تازه تاسیس رو تصور کنین که یکی دو نفر همه کاره شرکتن از مدیریت شبکه های اجتماعی گرفته تا طراحی وبسایت و تولید محصول رو. منظورم اینه که بعضی از بازایابا چند تا کار رو با هم انجام میدن و بعضی ها هم فقط یه کار خاص. بعضی از تیم ها٬ بازاریاباشون رو از طریق کانال هایی که قراره مدیریت کنن مثل ایمیل و شبکه های اجتماعی و بهینه سازی موتور جست و جو استخدام میکنن بعضی دیگه از تیم ها٬ بازاریابا رو با توجه به جایی که محصول رو میخوان بهشون بفروشن استخدام میکنن. پس چجوی میتونیم به یه معنای واحد از بازاریابی برسیم وقتی هیچ معنای جهانی و کلی براش در نظر گرفته نشده؟ خوب جوابتون اینجاست. فرض کنین که بازرایابی یه نمودار پایِ بزرگ هست. بعضی از شرکت ها یه بازایاب رو مسئول مدیریت کردن همه نمودار پای میکنن و بعضی دیگه از شرکتا یه بازاریاب رو فقط مسئول مدیریت یه بخش از نمودار پای میکنن. اینجوریه که تعریفا از بازاریابی قاطی پاتی میشه. اما در حقیقت٬ یه سری ویژگی های جهانی در مورد بازاریابی محصول وجود داره که لازمه با دقت بررسی بشه. حالا بیاین این نمودار پای رو با هم بررسی کنیم. بازایابی محصول در حقیقت مجموع تمام تلاش های لازم برای تحقیق٬ پیام رسانی٬ موقعیت٬ بهبود و حمایت از یه محصول جدیده تا در نهایت با نیازهای مخاطب مورد نظرمون تطابق پیدا کنه. بازاریابی محصول مستلزم مشارکت در کشف و تحویل دادن و در نهایت استراتژی های رسوندن محصول به بازار هست. حالا قضیه کاملا روشن شد. حالا برای هر کدوم از این کارا یه مثال روشن میزنم. وظایف خیلی خاصی که ممکنه شما باهاشون رو به رو بشین. مثل هماهنگی و ارتباط با تیم محصول برای اینکه راه و روش ها و محصولات قابل تحویل رو بشناسین. انجام تحقیقات بازاری برای اینکه از نیازها و خواسته های مشتری سر در بیارین. برآورد کردن نتایج و درآمد ها. هوش رقابتی برای رسیدن درک درست از بازار و استراتژی های رسوندن محصول به بازار. و به علاوه٬ موفق بودن در بازاریابی محصول یعنی اینکه نیازی به ریسک کردن نیست وقبل از تولید محصول٬ همه چیز دقیق بررسی شده. لازمه که بازار و نیازهای مشتری و اینکه محصول شما چجوری قراره تحویل داده بشه رو خوب بشناسینو بررسی کنین. خیلی وقتا٬ شرکتا یه اشتباه بزرگ انجام میدن و یه محصول نهایی رو میدن دست یه بازاریاب و بهش میگن :« برو اینو بفروش». برای اینکه تو کارتون موفق باشین لازمه که علاوه بر داشتن دانش کافی در مورد بازاریابی محصول٬ آمادگی اینو هم داشته باشین که هر زمان احساس خطر کردین دست از کار بکشین و مسیرتون رو عوض کنین. همینجور که پیش میریم٬ هر تیکه از نمودار پای رو با هم به قسمت های کوچکتر تقسیم میکنیم و یاد میگیریم که کارکرد هر کدوم چیه و چجوری توی نمودار بزرگتر و کامل جای میگیره.

عنوان: آموزش اصول بازاریابی محصول
بخش: بازاریابی و کسب و کار
مدرس: Brad Batesole
مدت زمان: 66 دقیقه
قیمت: 39,000 تومان
Brad Batesole درباره مدرس:

برد بتسول یک کارآفرین، مشاور راه اندازی و متخصص بازاریابی است. او ویدیوهای آموزشی برای linkeIn را گسترش می دهد. برد بیش از 12 سال را صرف کار کردن در گسترش بیزنس، بازاریابی و رسانه های اجتماعی کرده است. عکس او در مجله کارآفرینی به عنوان کارآفرین جوان، که در 15 سالگی اولین کارش را راه انداخت، چاپ شده است. تا هنگام ملحق شدن به lynda.com به عنوان مدیر بازاریابی آنلاین در سال 2012، مهارت هایش را هنگام کار کردن به عنوان مشاور در کنار برند های معروف و کوچک از جمله legal zoom،clear channel، esolar، Dikies و Urban Outfitters بیشتر و بهتر کرده است. وی همچنین به عنوان مشاور راه اندازی چند شرکت با دادن مدیریت بازاریابی ، مشاور استراتژیک بوده است. علاوه بر سخنرانی در کنفرانس های ملی، از جمله CES، بِرَد ، پیوسته در حال یادگیری درباره آخرین ابزارها و تکنولوژی های بازار یابی است. شور و اشتیاق او به بازاریابی تنها با علاقه اش به پرواز رقابت می کند؛ برد به عنوان خلبان خصوصی ، داوطلبانه برای خیریه ها به کسانی که محتاج هستند حمل و نقل مجانی می دهد. برد شریک قانونی گوگل است و از دانشگاه Azusa Pacific لیسانس بازاریابی دارد. می توانید برد را با آدرس bradbatesole@Twitter پیدا کنید.

مشهد سئو