دروغ، اکاذیب سر در گم و آمار ( درباره بحثهای تد )

متن سخنرانی :
اگر به وب سایت تد بروید، در حال حاضر شما میتوانید بیشتر از یک هفته ویدوهای سخنرانی تد را بیابید، بیشتر از 1.3 میلیون کلمه رونوشت شده و میلیون ها رتبه بندی کاربرها. که مقدار زیادی از اطلاعات است. و مرا متعجب کرد: اگر همه این اطلاعات را بگیرید و در تجزیه تحلیل آماری قرار دهید، آیا می توانید مهندسی معکوس در تد کنید؟ آیا میتوانید بحث واپسین را در تد ایجاد کنید؟ ( تشویق تماشاگران) و همچنین ، آیا می توانید بدترین بحث محتمل تد را که آنها هنوز اجازه میدهند دیده شوند خلق کنید؟
برای پیدا کردن آن، من به سه چیز نگاه کردم. من به عنوان که شما می توانید انتخاب کنید ، نگاه کردم. چگونه می توانید آن را ارئه دهید، نگاه کردم و تصاویر روی صحنه. حالا، با عنوان-- در اینجا طیف وسیعی از عناوین هستند که شما می توانید انتخاب کنید، اما شما باید خردمندانه انتخاب کنید، زیرا عنوانِ شما به شدت با اینکه کاربران چگونه به بحث واکنش نشان می دهند ، در ارتباط است. حالا، برای روشن تر ساختن آن ، اجازه دهید به فهرستی از ده واژه بالایی نگاه کنیم که از لحاظ آماری در مطلوب ترین بحث تد و در نا مطلوب ترین بحث تد ، برجسته اند. خوب اگر شما اینجا بیاید که چگونه قهوه فرانسوی شادی را در مغز ما منتقل می کند، این یک پیشرفت است. ( تشویق تماشاگران) در حالیکه ، اگر شما بحثی را در مورد پروژه خود که شامل اکسیژن، دختران،هواپیما می شود-- واقعا"، من علاقمندم که این بحث را بشنوم، اما آمار می گوید این خیلی هم خوب نیست. آه خوب. اگر شما این را تعمیم دهید، مطلوب ترین بحثها آنهایی هستند که با ویژگیهای عناوین می توان ارتباط برقرار کرد هر دو به راحتی و عمیقا" مانند شادی، بدنمان، غذا، احساسات. و عناوین فنی بیشتر، مانند معماری، مواد و با انازه کافی عجیب، مردان، اینها عناوین مناسبی برای بحث در مورد آنها نیستند.
چگونه بحث خود را ارائه می کنید؟ تد مشهور به چشم تیز به ساعت نگاه داشتن است ( زمان را کنترل می کند)، آنها از من متنفر خواهند شد برای فاش کردن این، زیرا، در واقع، تو می توانی صحبت کنی تا زمانی که آنها به تو اجازه داده اند، زیرا مطلوب ترین بحثهای تد بطور متوسط، بالاتر از 50 درصد طولانی تر از نامطلوب ترین آنهاست. و این برای همه فهرست رده بندی در تد(TED.com) صادق است به جزء اینکه اگر شما بخواهید یک بحث زیبا، الهام بخش و خنده دار داشته باشید. سپس، شما باید مختصر کنید. اما به غیر از این. صحبت کن تا زمانیکه تو را از صحنه پائین بکشند.
( خنده تماشاگران)
حالا در حالی-- ( تشویق تماشاگران) در حالی که ساعت را هل میدهید من این قوانین را بوسیله مقایسه آماری از چهار واژه عباراتها استخراج کردم که در مطلوبترین بحثهای تد اغلب بیشتر پدیدار شده اند، و برعکس نامطلوب ترین بحث ها. من سه مثال برای شما میزنم. اول از همه، من می باید، بعنوان سخنگو، باید یک کاری را برای تماشاگران و موضوع بحث که ارائه می کنم را فراهم کنم، به جای اینکه بگویم چه چیزی من می توانم داشته باشم. دوم، این الزامیست که مأخذی از نیویورک تایمز نداشته باشید. ( خنده تماشاگران) و در آخر،این خبر خوبی است-- این برای سخنگو بدول اشکال است که ظرفیت هوشی جعلی را نشان دهد. اگر من چیزی را نفهمیدم، من فقط می توانم بگویم، " "و غیره و غیره." شما همه با می مانید. کاملا" خوبه. ( تشویق تماشاگران)
حالا اجازه دهید برویم به جلوه های دیداری. آشکارترین جلوه دیداری در صحنه سخنگوست. و تجزیه تحلیل نشان میدهد، اگر میخواهید درمیان سخنگوهای مطلوب تد باشید باید بگذارید موهایتان کمی بلندتراز متوسط شود، مطمئن شوید که عینک بزنید و کمی لباس خوبتر از متوسط سخنگوها بپوشید. اسلاید خوب است، هر چند شما ممکن است در نظر بگیرید که برای سرپا نگه داشنه شوید. و حالا مهمترین چیز، حالت روی صحنه است. رنگ نقش مهمی بازی می کند. رنگ ارتباط نزدیکی با ردبندی که بحث در وب سایت دریافت می کند دارد ( تشویق تماشاگران) برای مثال، بحث جذاب به لحاظ آماری حاوی مقدار زیادی دقیقا" از این رنگ آبی است، خیلی بیشتر از متوسط بحثهای تد. بحث های باهوش تد، خیلی بیشتراین رنگ سبزاست. وغیره و غیره. ( تشویق تماشاگران) شخصا"، من فکر می کنم من اولین کسی نیستم که این تجزیه تحلیل را انجام داده، اما من این را به قضاوت شما واگذار می کنم.
خوب ، حالا وقت آن است که همه چیز را کنار هم بگذاریم و بحث های غایی تد را طراحی کنیم. از آنجا که تد فعال است، و من از تجزیه و تحلیل خودم یادگرفتم که در واقع من باید به شما چیزی بدهم، من نهایی یا بدترین بحث تد را به شما تحمیل نمی کنم، اما به جای آن یک ابزار به شما برای ایجاد آن به شما میدهم. و من این را TED Pad می نامم. ( خنده تماشاگران) و تدپاد یک جدول( ماتریس ) از 100 انتخاب خاص است، احکام به شدت سرپرستی شده ای که شما میتوانید کنار هم قرار دهید و بحث خودتان را دریافت کنید. شما فقط باید یک تصمیم بگیرید و این است که: آیا می خواهید نسخه سفیدی( ورژن سفیدی) داشته باشید برای بحثهای خیلی خوب تد، درباره نوآوری، هوش انسان؟ یا آیا قصد دارید با نسخه سیاه بروید، که به شما اجازه می دهد که یک بحث بدی را خلق کنید، بیشتر درباره وبلاگها، سیاستها ومسائل؟ خوب این را دانلود کنید، و ازآن لذت ببرید.
امیدوارم که از جلسه لذت ببرید. امیدوارم از طراحی بحث غایی و بدترین تد لذت ببرید. و امیدارم که بعضی از شما برای سال آینده الهام گرفته باشید برای خلق این، که من واقعا" مایلم که ببینم.
بسیار سپاسگزارم.
( تشویق تماشاگران)

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *