چالش های برتردفتر مدیریت پروژه

دفاتر مدیریت پروژه (PMO) اغلب با چالش هایی دست و پنجه نرم می کنند که می توان با درک و دانش صحیح از آنها جلوگیری کرد.
در این دوره ، مدیریت پروژه حرفه ای ،اندی جوردن به شما کمک می کند تا چالش های مشترک PMO ها راتشخیص دهید ، از جمله در روابط ، نفوذ ، عملیات PMO داخلی و حتی آینده PMO ها
.هر چالش شامل یک برگه تقلب است که می توانید با تیم خود به اشتراک بگذارید.
بیاموزید که چگونه زمان وقوع مشکلات را تشخیص دهید ، دلیل وقوع آنها را بفهمید و راه حل های رفع آنها را ارزیابی کنید. به علاوه ، دریابید که چگونه می توانید از بازگشت این چالش ها جلوگیری کنید
عناوین شامل شده:
تعیین کنید دلیل اصلی که ممکن است رهبری کسب و کار، نقش PMO را اشتباه درک کند چیست
استراتژی های افزایش اعتماد بین PMO و مدیر پروژه را توصیف کنید.
مراحلی را در فرآیند پروژه که PMO در آن دخیل است شناسایی کنید.
مقصود از کار تاکتیکی PMO را مشخص کنید.
توسعه استراتژی ها ی PMO برای پذیرفتن چالش ها در تغییر فضای کسب و کار.

برنامه درسی دوره

معرفی :
چالش ها و دفتر مدیریت پروژه (PMO) 00:01:59
چالش های رابطه:
تجارت نمی فهمد PMO چه کاری انجام می دهد 00:03:31
رهبری نمی فهمد PMO چه کاری انجام می دهد 00:03:11
مدیران پروژه نمی دانند PMO چه کاری انجام می دهد 00:02:46
چندین PMO به خوبی با هم کار نمی کنند 00:03:09
چالش های اثر و تأثیر:
PMO به موقع در برنامه ریزی درگیر نمی شود 00:02:51
PMO پس از تحویل پروژه درگیر نمی شود 00:03:33
به مشاوره PMO گوش داده نمی شود 00:03:08
از PMO خواسته می شود ماهرانه تر عمل کند 00:02:54
چالش های داخلی :
PMOاهداف خیلی زیادی دارد 00:02:22
PMO از پروژه ها ی خیلی زیادی مراقبت می کند 00:02:48
PMO ابزار مناسبی ندارد 00:03:18
PMO افراد کافی ندارد 00:03:21
PMO برای تمام کردن سریع تلاش می کند 00:03:27
pmo زمان خیلی زیادیو صرف کارهای کم ارزش میکند 00:03:02
چالش های آینده :
pmo نمیداند به کجا میرود 00:03:33
سازمان نمیداند pmo کجا میرود 00:03:27
نتیجه گیری:
یک استراتژی برای مدیریت چالش ها 00:02:23

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 5 : چندین PMO به خوبی با هم کار نمی کنند

- باوجودی که PMO ها در دسته فعالیت های تجاری قرار می گیرن ، با بیشتر بخش های دیگه متفاوت رفتار می کنن. بخش فروش یا بازاریابی رو تصور کنین ، معمولاً فقط یکی از اون ها در یک کسب و کار یا حداقل یکی از اونها در هر بخش وجود دارن. اما ممکنه PMO‎ های زیادی وجود داشته باشن. یکی برای فناوری اطلاعات ، یکی برای توسعه محصول ، دیگری برای پروژه های استراتژیک. یا شاید هم یکی روی بهترین روش ها متمرکز بشه ، و بعدی نحوه اداره کردن اونها رو کنترل کنه. و همه این PMO ها توسط ذینفعان مختلف با اهداف مختلف تنظیم می شن. در اونجا اتفاقات زیادی می افته ، درسته ؟ بنابراین تعجبی نداره که همیشه نتونن باهم خوب کار کنن. این مشکل ناشی از نحوه اجرای PMO هاست. در فایل های تمرینی ، یک لیست چک برای شما آماده کردم که برای تشخیص این مشکل به شما کمک میکنه. و همچنین برای تشخیص چالش هایی که در ابتدای این فصل بررسی کردیم هم کاربرد داره. شاید با PMO هایی که باهم قطع رابطه کردن آشنایی داشته باشین . PMO‎ های دپارتمانی و فناوری اطلاعات هر دو فکر می کنن که مسئول یک پروژه فناوری برای اون بخش تجاری هستن. هستند شاید بین یکPMO‎ که وظیفه کنترل رو برعهده داره و PMO‎ دیگه ای که اداره یک دپارتمان رو به عهده داره درگیری ایجاد بشه. یا شاید بدتر ، دو یا سه PMO فکر می کنن که یک پروژه خاص مشکل PMO دیگه ای هست ، و ربطی به اونها نداره. برای غلبه بر این چالش ، محیط مناسبی ایجاد کنین. مشاغل باید یک شبکه از PMOهای مشارکتی ایجاد کنن که از همدیگه پشتیبانی می کنن. شاید در این شبکه دفتر مدیریت پروژه سازمانی یا EPMO وجود داشته باشه که portfolio شرکت رو مدیریت می کنه و بهترین شیوه های تجاری رو تصویب می کنه، PMO های دپارتمانی که رویکردهای EPMO رو پیاده سازی می کنن و به عنوان یک پشتیبان برای کارهای پروژه فعالیت می کنن و PMO های متخصص که تخصص مورد نیاز رو در زمینه هایی مثل ادغام رویکردهای سنتی و چابک ارائه می دن. هرکدوم از این PMO ها به یک مجموعه واضحی از مسئولیت ها نیاز دارن که جملگی یک پوشش کامل و بدون همپوشانی رو ارائه می دهن. به عنوان مثال ، EPMO مسئولیت portfolio رو به عهده داره اما PMO های دپارتمانی مسئول پشتیبانی از تحویل پروژه های موجود در اون portfolio هستن. و این روابط و مسئولیت ها باید به همه ذینفعان ابلاغ بشه. رهبران PMO باید بطور مداوم برای درک پیچیدگی های این محیط با اعضا همکاری کنن. اگه اونها با هم کار کنن ، این مشکل می توانه از بین بره. درغیر این صورت ، این چالش به سرعت با تأثیر عمده ای بر تجارت بر می گرده . PMO های خودتان رو تصور کنین ، چه رابطه ای با هم دارن ؟ پاسخ این سوال باید رشد و پیشرفت روابط موجود بینPMO رو نشون بده.

عنوان: چالش های برتردفتر مدیریت پروژه
بخش: مدیریت و رهبری سازمانی
مدرس: Andy Jordan
مدت زمان: 54 دقیقه
قیمت: 39,000 تومان
Andy Jordan درباره مدرس:
مشهد سئو