چالش های برتردفتر مدیریت پروژه

دفاتر مدیریت پروژه (PMO) اغلب با چالش هایی دست و پنجه نرم می کنند که می توان با درک و دانش صحیح از آنها جلوگیری کرد.
در این دوره ، مدیریت پروژه حرفه ای ،اندی جوردن به شما کمک می کند تا چالش های مشترک PMO ها راتشخیص دهید ، از جمله در روابط ، نفوذ ، عملیات PMO داخلی و حتی آینده PMO ها
.هر چالش شامل یک برگه تقلب است که می توانید با تیم خود به اشتراک بگذارید.
بیاموزید که چگونه زمان وقوع مشکلات را تشخیص دهید ، دلیل وقوع آنها را بفهمید و راه حل های رفع آنها را ارزیابی کنید. به علاوه ، دریابید که چگونه می توانید از بازگشت این چالش ها جلوگیری کنید
عناوین شامل شده:
تعیین کنید دلیل اصلی که ممکن است رهبری کسب و کار، نقش PMO را اشتباه درک کند چیست
استراتژی های افزایش اعتماد بین PMO و مدیر پروژه را توصیف کنید.
مراحلی را در فرآیند پروژه که PMO در آن دخیل است شناسایی کنید.
مقصود از کار تاکتیکی PMO را مشخص کنید.
توسعه استراتژی ها ی PMO برای پذیرفتن چالش ها در تغییر فضای کسب و کار.

برنامه درسی دوره

معرفی :
چالش ها و دفتر مدیریت پروژه (PMO) 00:01:59
چالش های رابطه:
تجارت نمی فهمد PMO چه کاری انجام می دهد 00:03:31
رهبری نمی فهمد PMO چه کاری انجام می دهد 00:03:11
مدیران پروژه نمی دانند PMO چه کاری انجام می دهد 00:02:46
چندین PMO به خوبی با هم کار نمی کنند 00:03:09
چالش های اثر و تأثیر:
PMO به موقع در برنامه ریزی درگیر نمی شود 00:02:51
PMO پس از تحویل پروژه درگیر نمی شود 00:03:33
به مشاوره PMO گوش داده نمی شود 00:03:08
از PMO خواسته می شود ماهرانه تر عمل کند 00:02:54
چالش های داخلی :
PMOاهداف خیلی زیادی دارد 00:02:22
PMO از پروژه ها ی خیلی زیادی مراقبت می کند 00:02:48
PMO ابزار مناسبی ندارد 00:03:18
PMO افراد کافی ندارد 00:03:21
PMO برای تمام کردن سریع تلاش می کند 00:03:27
pmo زمان خیلی زیادیو صرف کارهای کم ارزش میکند 00:03:02
چالش های آینده :
pmo نمیداند به کجا میرود 00:03:33
سازمان نمیداند pmo کجا میرود 00:03:27
نتیجه گیری:
یک استراتژی برای مدیریت چالش ها 00:02:23

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 2 : تجارت نمی فهمد PMO چه کاری انجام می دهد

- اگه تا حالا در یک PMO کار کرده باشین ، حتما می دونین که حداقل تعدادی از ذینفعان تجاری هستن که اهمیت یک دفتر مدیریت پروژه یا PMOرو درک نمی کنن و از آن استقبال نمی کنن. این ذینفعان شامل روسای بخش و کارمندان ارشدی که در زمینه های تجاری تحت پشتیبانی PMOمشغول بکارن، و حامیان مالی و مشتریان پروژه های همان بخش های تجاری. این مشکل از جنبه های زیادی قابل تشخیص هست. بخش های تجاری از دفتر مدیریت پروژه درخواست میکنه تا در کارها یی که جزو وظایف اونها محسوب نمیشه شرکت کنه ، و مدیریت مستقیم پروژه ها یا ارائه گزارش های بیش از حد و انجام بده. یا وقتی حامیان مالی اونچه رو که از مدیران پروژه می خوان دریافت نمی کنن تمایل دارن PMO رو به یک نقطه تشدید تبدیل کنن. گاهی اوقات PMO آنگونه که باید درموارد شرکت نمی کنه ، از جلسات خارج می شه و یا در تصمیمات اتخاذ شده در مورد پروژه های تجاری دخالتی نداره. و گاهی اوقات ذینفعانی که سعی دارن نقش PMO رو به طور کامل تعریف کنن ، اولویت های مختلف یا زمینه های مشخصی رو پیشنهاد می دن . مشکل اساسی موجود تقریباً در همه این موارد ، کمبود ارتباطات هست. دفتر مدیریت پروژه یا PMO برای حل یک سری مسائل مربوط به پروژه توسط رهبر یا یک بخش معینی در سازمان تشکیل میشه . اما هیچ کس این موضوع رو برای سایر سهامدارانی که PMO با اونها همکاری می کنه توضیح نمی ده. نبود این اطلاعات باعث میشه ذینفعان فرضیه های خودشون رو در مورد کارهایی که یک PMO انجام می ده به رسمیت بشناسن و همچنین براساس فرضیات خوشون تصمیم می گیرن وظایفی رو که یک PMO باید انجام بده توصیف کنن. البته خبر خوب اینکه حل این مشکل کار دشواری نیست. برای این کار کافیه از طرف حوزه کاری بالا دستی pmo یک پیام رسانی روشن در مورد اینکه چرا PMO ایجاد شده ، وظایف اون چیه ، و اینکه چطور به پیشرفت کسب و کار کمک می کنه ، انجام بشه. سپس این پیام باید از همکاری مشترک PMO با همه ذینفعان حمایت کنه و توضیح بده که چطور دستوالعمل PMO به همه اونها در دستیابی به موفقیت کمک میکنه و چه مزایایی برای اونها داره . عملکرد pmo باید با دستورالعمل خودش مطابقت داشته باشه ، اما باید به حامیان مالی ، مشتریان ، و مناطق تجاری ، و اونهایی که به یک رابطه فعال مدیریت شده یا یک همکاری نیاز دارن، کمک کنین. همه شرکا باید بدونن که این رابطه با گذشت زمان تغییر و تکامل پیدا می کنه. شاید اولویت های PMO در سال آینده با اولویت های امسال متفاوت باشن. و بخش های تجاری که تحت حمایت PMO هستن ممکنه نیازهای متفاوتی در آینده داشته باشن. برای جلوگیری از بازگشت این مشکل ، PMO باید کارش رو در کنار هر منطقه تجاری تحت حمایت ادامه بده ، به همه ذینفعان کمک کنه و به اونها اطمینان بده که راهنمایی های مورد نیاز رو برای بهبود در موفقیت پروژه دریافت می کنن. رهبران PMO که این روابط مستحکم رو ایجاد می کنن همیشه ذینفعانی خواهن داشت که وظایف PMO رو درک می کنن و از اون پشتیبانی می کنن.

عنوان: چالش های برتردفتر مدیریت پروژه
بخش: مدیریت و رهبری سازمانی
مدرس: Andy Jordan
مدت زمان: 54 دقیقه
قیمت: 39,000 تومان
Andy Jordan درباره مدرس:
مشهد سئو