لذت سرگشتگی در دنیای شکار پازلها
متن سخنرانی :
۴ صبح است،۴۰ ساعت استکه بیدار بودهاید، زمانیکه پازلی را حل میکنیدکه حاوی این ویدیویی است که چیزیست شبیه رقابت رقصبین یک مرغ و یک ببر اسکیت باز.(خنده حضار)
سردرگمی و لذتی که تجربه میکنید لحظهای معمولی در ام.آ.تی میستری هانت است، که اساساً رویارویی المپیک با مردسوزان است برای نوع خاصی از خورههای کامپیوتر.
(خنده حضار)
امروز،قصد دارم شما رابه درون این ناشناخته ببرم، ذهنی مازوخیستی و جهانی فوقالعاده شاد.
اما اول ، باید بگویم منظورم چیستوقتی میگویم "پازل." روش-شکار-پازلی، پازل مجموعهایاز داده است. که میتواند شبکهای از حروف، سودوکو، ویدیو، صدا - هر چیز دیگری که شاملاطلاعات پنهان است باشد که در نهایت میتواند به یک پاسخ برسدکه یک کلمه یا عبارت است. خب، برای شما مثالی بزنم. این یک پازل به نام 'مستر پیس' است. این شامل ۱۰ تصویر از مردم لگویی است که به نظر ستونهای لگویی است. و برای صرفه جویی در وقت،میگویم که جریان از چه قرار است. هر کدام از ستونهای لگویک کار هنری است در سبک هنرمندی مشهور. خب، آیا کسی هنرمند سمت چپی را می شناسد؟ از قرمز زیادی استفاده کردهاند. من 'روتکو' را شنیدم، آره. دومی؟
(حاضرین) موندرین.
الکس روسنتال: آره، آفرین. و سومی؟ این سختترین است - بله، کلیمت، شنیدم. آفرین، رنگ بزرگترین سرنخ موجود اینجاست.
بنابراین پازل دارای سرنخهای مختلف است که بگوید چیز مهم در اینجاهنرمندان هستند نه آثار هنری بخصوص. و آنچه نیاز است شما انجام دهید، نگاهیاست به آنچه هنوز استفاده نکردهاید، که تعداد مردم لگوییدر هر نقاشی است. و شما میتوانید آنها را بشمارید و سپس با همان تعداد حروف،نام خانوادگی هنرمندان را شمارش کنید. بنابراین سه نفر در مقابل راتکو در سمت چپ وجود دارد، بنابراین شما حرف سوم رابرمیگزینید که تی است. فقط یک نفر در مقابل موندریان است،بنابراین شما اولین حرف ام، را برمیگزینید. و سه نفردیگر در مقابل کلیمنت، بنابراین حرف سوم ،آی را برمیگزینید. شما این کار را برای هر ۱۰هنرمند اصلی انجام میدهید و آنها را مرتب میکنید، و به جواب میرسید، که 'ایلومینیت' است.
(خنده حضار)
پازلهایی مانند این در مورد انتقال یک ایده است. اما چیزیکه الان قصد شفاف کردنشبرای شما تا حد ممکن را دارم، ماهیت پازل خطی است بین انتزاع و شفافیت. آنها باید به اندازه کافی پیچیده باشند تاشما را وادار به کار بر رویشان کنند اما به اندازه کافی زیبا که شما را به لحظه آها برساند، جایی که همه چیزدر آنی سرجایش قرار گیرد. حل کنندههای پازل معتادهمین لحظه آها هستند - حسی به مانند سرخوشی کوتاهو لحظهای از وضوحی بکر. و در اینجا نیز رقابتی عمیق وجود دارد، که انسانها به ذات حل کننده مسائل هستند. به همین دلیل است که عاشق جدولکلمات و بازی فرار از اتاق و در پی چگونگی کشف انتهای اقیانوس هستیم.
حل پازلهای گمراه کننده پیچیدهذهن ما را در جهات جدید گسترش میدهد، و همچنین به ما کمک میکند تا مشکلات رااز دیدگاههای گوناگون برطرف کنیم. این پازلها ازشکار پازلهای مختلف میآیند، که در اشکال و اندازههای مختلفآمده است. یک زمان یک ساعته وجود داردمناسب برای تازهکاران، صفی طویل ۲۴ساعته، و شکار پازلِ شکارچیان پازل،شکار رازآلود ام.آی.تی.
این رویدادی است کهسالی یک باراتفاق میافتد و حدود ۲,۰۰۰ نفر در محوطهدانشگاهی ام.آی.تی که به حل پازل میپردازند در گروههاییکه شامل ۱ تا بیش از ۱۰ نفر است. تیم من ۶۰ نفر در بر دارد - که شامل قهرمان ملی مسابقات قهرمانی جدول کلمات متقاطع است یک فیزیکدان ذرهای، یک آهنگساز یک مکتشف حقیقی اعماق دریایی، ومن، چیزی شبیه به اینکه «مستر بین به پارک بلشلی میرود.»
(خنده حضار)
این واقعا یک مقایسه درخور استزیرا پازلی یک سال درگیرم کرد جایی که باید بر روی ساخت ماشین معما کار کرد خارج از قطعات مقوا.
(خنده حضار)
هر شکار رازآلود دارای موضوعی است. قبلیها شامل 'ماتریکس' و 'آلیس در سرزمین عجایب' میشدند. تمی که اغلب فرهنگ عمومی وموضوعات مبتنی بر ادبیات است. و هدفش پیدا کردن سکه است. که در جایی در فضای باز دانشگاهام.آی.تی پنهان شده است. و برای رسیدن به آنجا، باید حدود۱۵۰ پازل را حل کنید و اقدامات و چالشهای مختلفی را انجام دهید. من حدود ۱۰ سال اینکار را انجام دادهام بدون داشتن رویای برنده شدن تا ژانویه ۲۰۱۶، جایی که ۵۳ ساعت برای شکارچیزی با تم فیلم "تلقین" گذاشتیم، ما روزهای متمادی نخوابیدیم،بنابراین همه چیز مضحک است ...
(خنده حضار)
میزها با ستونهای کاغذی یادداشتهاو پازلهای تکمیل شده پوشیده شده، تخته بطور نامفهومی و البته با ارزش درونیبرای سه روز درهم برهم بود. و ما در دو پازل گیر کرده بودیم. اگر بتوانیم آن را شکست دهیم،به مرحله نهایی میرسیم. و بعد از ساعتها کار، در یک لحظه جادویی، هر دو آنها به فاصله ۱۰ ثانیهاز هم حل شدند، و خیلی زود، ما در دور نهایی هستیم. یک سری سرنخها که مارا به سمت سکه هدایت میکند، و ما از طریق تالارهای ام.آی.تیمسابقه میدهیم، تلاش برای شکست دادن یاوحشت تورهای گروهی، وقتی متوجه شدیم که تنها نیستیم، یک تیم دیگر در دور نهایی وجود دارد، و ما نمیدانیم که چه کسی جلودار است. بنابراین، ما از اضطراب بهم ریخته بودیم، انتظار، هیجان و بیخوابی، هنگامی که به کیمیاگر میرسیم، مجسمهای که در آن پیدا میکنیم ... این سکه را
(تشویق حضار)
بله.
(تشویق)
و مدعی آن، ما جایزه شکاررمزآلود ام.آی.تی را بردیم با حاشیه امن پنج دقیقهای. چیزی که قبلاً به آناشاره نکردم جایزه برای برنده شدن است که شما ساخت شکار کل سال بعد را انجام میدهید.
(خنده حضار)
مجازاتی برای برنده شدن این است که شما باید ساختکل شکار سال بعد را انجام دهید. در اوایل سال ۲۰۱۶، من هرگزقبل از آن یک پازل هم نساخته بودم -- پازلهای زیادی را حل کرده بودم، اما ساختن و حل کردندو مقوله کاملاً متمایز هستند. اما یک بار دیگر، خوش شانس بودم که در تیمی کاملاز افراد با استعداد و همدست باشم. بنابراین، از دیدگاه سازنده پازل جایی است که من ایدهای دارم و بجای اینکه به شما بگوید چیست، یک دنباله از خرده نان را رها میکنمتا شما بتوانید خودتان آن را کشف کنید، و لذت و تجربه لحظهای آها را داشته باشید. این روش دیگری برای نگاه کردنبه لحظه آها است. و چیزی که برای من غیرقابل باور استاین است که این تجربه، بسیار احساسی و در نوع خود تقریبا فیزیکی است، چیزی است که می تواند به دقت طراحی شده باشد.
پس، برای نشان دادن آنچه منظورم است، این پازلی است که من با همکاری دوستم مت گراسکین ساختهام. این یک ماجراجویی متنی است، که نسخه بازی ماجراجویی مدرسه قدیمی است، جایی که شما با رفتن به شمال، شرق، جنوب و غرب کاوش میکنی، برداشتن اقلام و استفاده از آنها. و شما میتوانید به بخش پایانی بازی بروید، اما شما معما را حل نخواهید کرد. برای انجام این کار باید لایه پنهان اطلاعات تشخیص دهید، و سادهترین راه دیدن آن نقشه برداری از بازی است. که چیزی شبیه به این است. آیا کسی میداند که این چیست؟ بله، دقیقا. این ماجراجویی متنی است که درون"ساکنان کاتان" اتفاق میافتد. چه کسی در اینجا می داند "ساکنان" چیست؟ خورهها.
(خنده حضار)
اگر نمی دانید "ساکنان" بازی تختهای است جاییکه در حال رقابتبرعلیه افراد دیگر هستید برای جمع آوری منابع و استفادهاز آنها در ساختار. و در ماجراجویی متنی، ما اطلاعات رابه طرق مختلف پنهان کردهایم، که با آن میتوانیدکل بازی را بازسازی کنید. شما میتوانید جاده ها را کشف کنیدشهرها، شهرکها، منابع، اعداد در کاشی،حتی تاس فهرست میشود. همه این اطلاعات را با هم قرار دادهایمو شما میتوانید پاسخ را بیابید به حدی پیچیده است که الان نمیتوان توضیحش داد
(خنده حضار)
اما اگر واقعا میخواهید بدانیدبعداً پیدایم کنید.
(خنده حضار)
اما چیزی که این معما برای من مهم کرد ارزش تغییرات دیدگاه در امید به لحظه آها. بنابراین، در این معما، شما به عنوان شخصیتی، برای تجربه جهان بر روی زمین میرود، از بالا به آن نگاه میکنیدانگار بازی تخته میکنید. و در این تغییر، شما به طور کامل تمام اطلاعاتدریافتی را اصلاح میکنید.
سختترین بخش ساخت برای منایده خوبی برای لحظه آها است. خوشبختانه، جهان پر از ایدهها و اطلاعات است. من معمای فوقالعادهای دیدهام ازرقصهای زنبورها و تصادف قابل توجهی از ۸۸ کلید پیانو که میتواند به ۸۸ صورت فلکی در آسمان نقشه برداری شود. تا هنگامی که این را پیدا نکردید، شما نمی توانید پازل را بسازید و در مورد داشتن حل کنندههاهم اتفاق میافتد تا این ارتباط را در ذهن خود ایجاد کنند. یا ستارهها را رویصفحه کلید قرار میدهید یا موسیقی آسمانی کیهان را مینوازید، آنها را جای گذاری میکنیدبا روشهای متفاوت. خیلی زود خود را خیره شدهبه یک لاک پشت میيابید، و میپرسید آیا این یک پازل است؟
(خنده حضار)
و همچنین، خیره به لاک پشت و گفتن: «من هرگز قدردان فراوانی چیزهایی کهبه تنهایی در این پوسته است نبودهام.» این ممکن است تجربهای آشنا برای شما باشد آیا تا به حال در حین تماشای گفتگوهای TEDاز خود پرسیدهاید: آیا این یک پازل است؟
(خنده حضار)
من نمیگویم. اما آنچه میخواهم بگویم این است که پازل را می توان در غیرمنتظره ترین مکانها یافت. که مارا به یکی از محبوبترینپازلهای دوران من میرساند، که توسط تریپ پین ساخته شد. و این بار، من قصد دارم آن رابرای شما با صدای بلند پخش کنم، بنابراین آماده باشیدتا نام این آهنگ را بگذارید.
(ضعیف خسته کننده)
(ضعیف خسته کننده)
(ضعیف خسته کننده)
(خنده حضار)
چه کسی می داند که این چیست؟ بله، «شما احساسی همچون یک زنعادی به من میدهید .»
(خنده حضار)
بنابراین شما میتوانید آن را بشناسیدو هفت آهنگ و کلیپ دیگر و سپس به فیلمها نگاه کنیدبرای یافتن سرنخها، جایی که راهش نحوه فیلمبرداری آنهاو ویرایششان با هم است به علاوه چیزهایی مانند برشهایبازگشت به پنل پنج نفر نشسته در یک میز که یادآور یک هیئت قضات است همه این می تواند نشان دهنده'رقابت واقعی باشد.' و یا از طریق پژوهش اینترنتی، یا از این به بعد که به این شناخت رسیدید،میتوانید به لحظه آها برسید، که این کلیپها بخشهای کوتاهی از این عکسالعملها هستند از رقابت لب زدندر مسابقه "روپاولزدرگ ریس."
(خنده حضار)
پس چرا این کار را انجام میدهیم؟
(خنده حضار)
(تشویق)
شما بگویید، من نمیدانم. بنابراین، اول از همه،واقعا سرگرم کننده است. اما من فکر میکنم زندگی ما رااز جهات گوناگون بهبود میبخشد. توانا بودن در حل پازلها،وقتی با چالش مواجه شدم، به من اجازه داد تا آن رااز دیدگاههای مختلف بررسی کنم قبل از اینکه در یک رویکرد قفل شوم. همچنین، روند حل آموزشیعالی برای کار تیمی است دانستن چه زمانی گوش دهی، و چه زمانیبه اشتراک گذاری، و چگونگی شناختن و جشن گرفتن بینش و توانایی ساختن آهایک ابزار بسیار قدرتمند است. فکر کنید که چگونه یک ایده قدرتمند و هیجانانگیز و متقاعد کننده است وقتیکه از ذهن شما میآید جاییکه شما تمامی ارتباطات را میسازید.
بنابراین در ماه ژانویه سال ۲۰۱۷، پس از دهها هزار ساعت کار، ما سرانجام شکار رازآلودخود را اجرا میکنیم. و این یک نوع رضایت متفاوت استاز نشئهٔ سریع لحظهٔ آها. در عوض، به آرامی گفتن آن چیزی فراگیر است که هنوز درک نشده است و وقتی تمام شد، دراوج خستگیمان به خودو دنیای اطراف خود گفتیم «هرگز دوباره این کار را انجام نمیدهیم.کلی کار است. واقعا سرگرم کننده است، اما دیگر بردنی در کار نیست.» یک سال بعد، در ژانویه ۲۰۱۸، دوباره برنده ام.آی.تی میستری هانت شدیم.
(خنده حضار)
بنابراین، نمیدانم در حال حاضر چندیندهها هزار ساعت کار بر روی آن انجام دادیم و دو ماه بیشتر تا شکار ۲۰۱۹ نمانده. بنابراین، با تشکر برای گوش دادنباید بروم و پازل بنویسم.
(خنده)
(تشویق)