یک روبات که مانند یک پرنده پرواز می کند

متن سخنرانی :
برای انسان پرواز کردن مانند پرندگان یک رویاست. پرندگان بسیار چالاک هستند. آنها با اجزاء دوار پرواز نمی کنند، آنها تنها با بال زدن بالهایشان پرواز می کنند. ما به پرندگان نگاه کردیم، و تلاش کردیم که یک مدل بسازیم که قدرتمند و بسیار سبک وزن باشد، و این باید کیفیت بسیار عالی ایرودینامیکی داشته باشد که توسط خود و تنها با بال زدن، پرواز کند.
چه چیزی بهتر از آن که از مرغ دریایی هرینگ (Herring)، در حالت آزاد که می چرخد و بسیار سریع به سوی دریا پایین می رود، استفاده بشود و و به عنوان یک مدل آنرا به کار گیریم. خوب ما یک تیم فراهم کردیم. آنها مهندسان عمومی و تخصصی در زمینه ایرودینامیکس و در زمینه ساخت گلایدر بودند. و هدف ساخت یک مدل پروازی بسیار سبک داخل سالن بود که قادر باشد در بالای سر شما پرواز کند. در چند لحظه آینده مواظب باشید. و این یک مسأله بود: که بسیار سبک وزن باشد که اگر سقوط کرد هیچ کس آسیب نبیند.
چرا ما همه این کارها را می کنیم؟ ما یک شرکت هستیم در زمینه اتوماسیون، و ما دوست داریم ساختارهای بسیار سبک وزن بسازیم به دلیل راندمان بالای انرژی. و ما مایل بودیم راجع به علم خواص هوا و گازها و پدیده جریان هوا بیشتر یاد بگیریم.
خوب حالا مایلم شما کمر بندهایتان را ببندید و کلاه هایتان را بر سر بگذارید. تلاش کنیم که پرنده هوشمند را یک بار به پرواز درآوریم. سپاسگزارم
(تشویق تماشاگران)
(تشویق تماشاگران)
(تشویق تماشاگران)
حالا می توانیم به پرنده هوشمند نگاه کنیم. این یکی بدون پوست است. ما بالهایی حدودا به طول دو متر داریم. طول پرنده یک متر و شش سانتیمتر است، و وزن آن فقط 450 گرم است. و از فیبر کربنی ساخته شده. در وسط ما یک موتور داریم، همچنین ما یک چرخ دنده داریم. چرخ دنده را برای انتقال گردش موتور مورد استفاده قرار میدیم. در درون موتور، ما سه تا سنسور (Hall sensors) داریم، و دقیقا میدانیم که بال کجا هست. حال اگر ما به پایین و بالا ضربه بزنیم ... ما احتمالا می توانیم مثل یک پرنده پرواز کنیم. خوب اگر شما به پایین بروید، نیروی محرکه زیادی را در این ناحیه خواهید داشت. و اگر به بالا بروید، بالها خیلی بزرگ نیستند، و آسانتر می شود بالا رفت.
کار بعدی که ما کردیم، یا چالشی که ما داشتیم هماهنگ کردن حرکت بود. ما باید آن را می چرخاندیم تا بالا و پایین برود. ما یک بالِ دو تکه داشتیم. با یک بالِ دو تکه شده ما بلند کردن را از بال فوقانی می گیریم، و نیروی محرکه را از بال پایینی. همچنین، ما دیدیم که چگونه کارایی ایرودینامیک را اندازه گیری کنیم. ما درباره کارایی الکترومکانیکی اطلاع داشتیم و توانستیم کارایی ایرودینامیک آن را محاسبه کنیم. بنابراین، آن از چرخش منفعل به چرخش فعال، از 30 درصد تا 80 درصد افزایش می یابد.
کار بعدی که ما می بایست انجام می دادیم، کنترل و تنظیم کل بدنه بود. تنها اگر آن را کنترل و تنظیم کنید کارایی ایرودینامیکی را بدست می آورید. بنابراین مصرف کلی انرژی در حدود 25 وات درحالت برخاستن و 16 تا 18 وات در حالت پرواز است. سپاسگزارم.
(تشویق تماشاگران)
مارکوس، من فکر می کنم ما باید یکبار دیگر این را به پرواز درآوریم.
بله، مطمئنا.
(خنده تماشاگران)
(نفس زدن تماشاگران)
(شادی تماشاگران)
(تشویق تماشاگران)

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *