درس 3 : مهارتهای لازم تجاری برای رهبر و سازمان
آیا از رهبران سازمانی تون پرسیدین که آیا آموزشتون موثره یا نه؟ موفقیت رو چطور ارزیابی می کنید؟ چرا باید از سرمایه های کسب و کار در آموزش تون استفاده کنید؟ این میتونه سوالِ چالش برانگیزی برای جواب دادن باشه، اما قبل اینکه درگیرش بشین، حوزه هایی هست که باید روشون تمرکز کنین تا یادگیری رو مورد قبول و مهمتر کنید، تا با انتظاراتِ کسب و کار هماهنگ باشه. بیاید نگاهی بهشون بندازیم. اول، راجع به سازمانِ تجاری تون اطلاعات بدست بیارین. رهبران ازتون انتظار ندارن که یه متخصص کسب و کار باشین، اما انتظار دارن که درکی از نحوه ی عملکردِ سازمان داشته باشین. کارشناسان آموزش، اغلب فکر میکنن تمام سطوح مدیریت، دغدغه های تجاریِ مشابه رو مطرح میکنن. درحالی که تنها یه استراتژی کسب و کار وجود داره، تفاوتِ دغدغه های سازمانی به مسئولیت پذیری بستگی داره. هدف، ارزش قائل شدن برای دغدغه های سازمانی و توسعه ی آگاهی از نیازهای خاصِ کسب و کاره. مثلا، مدیران انتظار دارن که کارکنان، مهارت های مرتبط رو داشته باشن، تا مطمئن بشن که به اهداف سازمانی و نتایج فوری دست پیدا میکنن. رهبرانِ بالارتبه، روی اهدافِ استراتژیکِ بلندمدت تمرکز میکنن. بعد، برای مفاهیم مالی ارزش قائل بشین. رهبرانتون از واژه های مالی استفاده میکنن تا عملکردتون رو ارزیابی کنن. دوباره، شما باید درکتون رو از اصطلاحات بالا ببرید، نه اینکه یه متخصص بشید. کارشناسان سعی میکنن موثر بودنِ یادگیری رو با استفاده از روش شناسی مثلِ آموزشِ برگشتِ سرمایه، و برگشتِ انتظارات، ارزیابی کنن. به جای اِعمالِ اصولی که رهبران تشخیص نمیدن، نحوه ی ارزیابی ابتکارِ کاربُردی رو تشخیص بدین. ابتکارِ یادگیری تون، یکی از انتخابهایی ست که اونا دارن، مطمئن بشین که نشون دادین چقدر خوب دغدغه های کسب و کار رو حل میکنه، و نتایج مالی رو بهبود میبخشه. در شرکتِ مشاوره ایِ عملکرد استراتژیکم،
، ما با یه مشتری کردیم که برنامه Central Knowledge
یادگیری رو واسشون توسعه دادیم. با همکاری با تیم یادگیری و مالی، تیم ها به وضوح متوجه نیازهای همدیگه میشن، و بعد باهم برای رسیدن به هدفی خاص کار میکنن. ما به تنظیمِ نیازهای مالی و بودجه های عملیاتی کمک میکنیم، تا از تکنولوژی های یادگیری حمایت کنیم. بعد، استعدادهاتون رو حفظ کنید. کارکنان در مرکزِ عرصه ی رقابتیه سازمان هستن، و بنابراین حفظِ استعدادها، ضروریه. امروزه، رهبران، سرمایه گذاری بزرگی روی توسعه و استفاده از توانایی های کارکنان انجام میدن. به این دلیل، عملکرد و پیشرفتِ کارکنان، لیستِ کارهاییست که مدیریت باید انجام بده و اینجاست که آموزش به کار میاد. انتظاراتِ رهبران و کارکنان رو برای رفتن سراغِ نیازها تشخیص بدین. این، تیم یادگیری رو به عنوان یک شریک ارزشمند برای ارزیابی کسب و کار داخلی و هزینه قرار میده، حمایت کارکنان و سهامداران رو بدست میاره، و به سرعت شکاف های مهارت رو برای شکوفا کردنِ استعدادهای کارکنان شناسایی میکنه. بعد، نوآوری رو در نظر بگیرید. آموزش، مسئولِ ایجاد محیطی برای تحریکِ خلاقیته. خودتون در هنگام توسعه ی ابتکارات یادگیری، با استفاده از فناوریِ موجود، ابزارِ رسانه های اجتماعی و هر روش نوآورانه یادگیری، خلاق باشید. در نهایت، به صورتِ استراتژیک فکر کنید. برای تصمیم گیری در کنار رهبرانتون، باید یه دیدِ کلی از اهدافِ سازمان داشته باشید. شما می تونید با درکِ روابط و تعاملات بینِ استراتژی و عمل، تاثیر بیشتری داشته باشید. جای تعجب نیست که رهبران تون انتظار دارن شُرکای داخلی تلاش کنن تا به اهدافِ تعریف شده ی کسب و کار برسن، یادگیری از این قائده مُستثنا نیست. کسب و کار و مهارت های استراتژیک خودتون رو توسعه بدین و با واژه هایی صحبت کنید که رهبرانتون میفهمن، تا ارزش آموزش رو برای سازمان نشون بدین.