دون لوی: سفری سینمایی در جلوه‌های ویژه‌ی تصویری

متن سخنرانی :
"جورجز میلیز" فیلم ساز، پیش از هر چیزی به عنوان یک شعبده باز تلقی می شد. ثابت شده است که سینما بهترین وسیله برای نشان دادن شعبده است. با در دست داشتن کنترل کامل تمام چیزهایی که تماشاگران می توانند ببینند، فیلم سازان زرادخانه ای از تکنیک های مختلف برای حرفه ای تر کردن حقه های سینمایی استفاده می کنند.
تصاویر متحرک که جلوه ای از حرکت هستند، با نمایش پشت سر هم عکس‌ها تولید می شوند، و این تکنیک اولین تماشاگران فیلم برادران "لومیر" را متحیر کرد. حتی منتقدان خبره‌ی امروزی هنوز فریب جلوه های ویژه را می خورند، و فیلم سازان از این جدایی از واقعیت برای تأثیر گذاشتن بر روی مردم استفاده می کنند. و فیلم سازان از این جدایی از واقعیت برای تأثیر گذاشتن بر روی مردم استفاده می کنند. مردم خیال پرداز به مدت بیش از ۴۰۰ سال از این لذت برده اند. مردم خیال پرداز به مدت بیش از ۴۰۰ سال از این لذت برده اند. گیامباتیستا دلا پورتا، یک محقق نئوپولیتایی در قرن شانزدهم، دنیای واقعی را مورد تحقیق و آزمایش قرار داد و بررسی کرد که چگونه می توان آن را تحت کنترل در آورد. بازی کردن با جهان، و درک ما از آن، نیاز اصلی جلوه های ویژه ی تصویری است. با بررسی در این زمینه به وسیله ی "شورای دانش و تکنولوژی آکادمی هنر و علوم تصاویر متحرک" به وسیله ی "شورای دانش و تکنولوژی آکادمی هنر و علوم تصاویر متحرک" کمی از حقیقت حقه های سینمایی آشکار می شود.
جلوه های ویژه ی تصویری بر اساس اصول تمامی توهمات ساخته می شوند: فرضیات، یعنی فرض این که چیز ها همانی هستند که ما فکر می کنیم؛ پیش فرض ها، یعنی چیز ها همان طور که انتظار داریم رفتار خواهند کرد؛ و پیش زمینه های ما در واقعیت، یعنی دانش ما در دنیایی که می شناسیم، مانند مقیاس.
اما عامل چهارمی وجود دارد که واقعاً به یک دغدغه تبدیل شده است، و هرگز به توهمات خیانت نمی کند. و آخرین مورد، جلوه های ویژه ی تصویری را در نوع خود بی عیب و نقص می کند. از برش نگاتیو ها به صورت دستی در اولین روز های تاریخ سینما تا برنده ی جایزه ی اسکار در مراسم شنبه ی گذشت، اتفاقی که می افتد شامل چندین مرحله و تکرار در انقلاب صنعت جلوه های ویژه‌ی تصویری است. امیدوارم لذت ببرید.
ایزابل: "جورجز میلیز فیلم ساز یکی از اولین کسانی بود که متوجه شد فیلم ها قدرت به تصویر کشیدن رؤیا ها را دارند." فیلم ها قدرت به تصویر کشیدن رؤیا ها را دارند."
(موسیقی) ["سفری به ماه" (۱۹۰۲)]
["۲۰۱۱ ترمیم نسخه ی اصلی فیلم رنگی شده به وسیله‌ی دست"]
["۲۰۰۱: ادیسه ی فضایی" (۱۹۶۸)]
["برنده ی جایزه ی آکادمی به خاطر جلوه های ویژه‌ی تصویری"]
["آواتار" (۲۰۰۹)] دکتر اول: حالت چطوره، جیک؟
جیک: سلام. ["برنده ی جایزه ی آکادمی به خاطر جلوه های ویژه ی تصویری"]
دکتر دوم: به بدن جدیدت خوش آمدی، جیک. دکتر اول: خوبه.
دکتر دوم: با آرامش کامل بلند شو، جیک. دکتر اول: خب، می خواهی بشینی؟ خوبه.
دکتر دوم: خوبه، فقط آرام باش، جیک.
خوبه، هیچ گونه عدم هماهنگی در حرکت عضلات وجود نداره، خوبه. دکتر اول: سرگیجه یا عدم تمرکز حواس داری؟ آه، انگشت های پات رو تکون میدی؟
["آلیس در سرزمین عجایب" (۱۹۷۲)]
آلیس: چه اتفاقی داره می افته؟
["آلیس در سرزمین عجایب" (۲۰۱۰)]
["برنده ی جایزه ی آکادمی به خاطر جلوه های ویژه ی تصویری"]
["دنیای گمشده" (۱۹۲۵)]
["انیمیشن ساخته شده از تکرار صحنه ها"]
["پارک ژوراسیک" (۱۹۹۳)] ["دایناسور غرش می کند"]
["انیمیشن ساخته شده با استفاده از گرافیک های کامپیوتری"]
["برنده ی جایزه ی آکادمی به خاطر جلوه های ویژه ی تصویری"]
["اسمورف ها" (۲۰۱۱)]
["نرم افزار اتودسک مایا - انیمیشن ساخته شده به وسیله ی حرکت اشکال گرافیکی"]
["طلوع سیاره ی میمون‌ها" (۲۰۱۱)]
شامپانزده: نه! ["برنده ی جایزه ی آکادمی به خاطر جلوه های ویژه ی تصویری"]
["کلان شهر (متروپولیس)" (۱۹۲۷)]
(موسیقی)
["شمشیرزن" (۱۹۸۲)]
["برنده ی جایزه ی آکادمی به خاطر جلوه های ویژه ی تصویری"]
["باران آمد" (۱۹۳۹)] راما سافتی: خب، همه چی تموم شد.
مهاراجه: دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، هیچ دلیلی.
["برنده ی جایزه ی آکادمی به خاطر جلوه های ویژه" - (اولین سال تعیین جایزه به این بخش)] (انفجار)
["۲۰۱۲" (۲۰۰۹)] فرماندار: به نظر من شرایط رو به بهبودی خواهد رفت.
["تخریب با استفاده از گرافیک کامپیوتری"]
["ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه" (۲۰۰۳)]
["طراحی جمعیت با استفاده از نرم افزار انبوه ساز"]
["برنده ی جایزه ی آکادمی به خاطر جلوه های ویژه ی تصویری"]
["بن هور" داستانی از مسیح" (۱۹۲۵)]
["ماکت ها و آدمک های متحرک باعث می شوند جمعیت داخل استادیوم زنده به نظر برسد"]
["گلادیاتور" (۲۰۰۰)]
["استادیوم به وسیله ی گرافیک های کامپیوتری ساخته شده و جمعیت داخل آن دیجیتالی هستند"]
["برنده ی جایزه ی آکادمی به خاطر جلوه های ویژه ی تصویری"]
["هری پاتر و دالان های مرگ قسمت ۲" (۲۰۱۱)]
["برنده ی جایزه ی آکادمی به خاطر جلوه های ویژه ی تصویری"]
["ساخته شده با همکاری شورای دانش و تکنولوژی آکادمی هنر و علوم تصاویر متحرک."]
(تشویق حاضرین)
["امروزه می توان غیر ممکن ترین و نامحتمل ترین چیز ها را درک کرد." -- جورجز میلیز]
دون لوی: سپاسگزارم.

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *