آموزش سابستنس پینتر substance painter
آموزش سابستنس پینتر substance painter – نرم افزار سابستنس دیزاینر
آموزش سابستنس دیزاینر substance painter 2018 دانلود
سابستنس دیزاینر چیست
در این دوره به آموزش نرم افزار سابستنس پینتر می پردازی این روز ها ، تقریباً هر بازی استودیو AAA از نرم افزار Substance Painter استفاده می کنند.
اصول اولیه شروع و چگونگی ایجاد پروژه و ایمپورت دارایی و همچنین استفاده از سیستم بیکینگ یکپارچه را آموزش می دهد.
آموزش سابستنس پینتر substance painter – نحوه کار با متریال و لایه ها ، یک پرایمر روی مجموعه ایی از ابزار براش ، فراهم می کند
. Wes بعد از اتمام اصول پایه ، چگونگی تکسچر کامل یک Asset اسلحه را به صورت گام به گام نشان می دهد.
نحوه ایجاد رندر های portfolio با استفاده Iray ، رندر یکپارچه path-tracing در Substance Painter
آموزش سابستنس پینتر substance painter – نحوه ایجاد پروژه
آشنایی با ویو ها
کار با لایه ها و متریال ها
کار با مجموعه ابزار brush
تکسچرینگ asset اسلحه
بررسی تکسچر
رندرینگ در Iray
آموزش سابستنس پینتر substance painter – آموزش Substance Painter ، نرم افزار فوق العاده قدرتمند نقاشی سه بعدی ، تکستچرینگ و رندر بی نظیر
آموزش گام به گام جدیدترین نسخه Substance Painter (سابستنس پینتر )
سابستنس پینتر چیست ؟ What is Substance Painter
سابستنس پینتر ( به انگلیسی : Substance Painter ) نرم افزار پیشگام و برتر در زمینه نقاشی سه بعدی و تکتسچرینگ و رندرینگ فوق العاده است
که امروزه در اکثر شاهکارهای صنعت بازی سازی ، فیلم سازی ، انیمیشن سازی ، جلوه های ویژه و گرافیک کامپیوتری از آن استفاده می شود.
ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار Substance Painter پیش از آن در هیچ یک از نرم افزار های قدرتمند سه بعدی دنیا نبوده
آموزش سابستنس پینتر substance painter – و همین امر سبب شده که استفاده از Substance Painter به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.
هنر واقعی سازی و هرچه زیباتر رنگ آمویزی کردن و پرداختن به جزئیات مدل های سه بعدی در کنار رندر سریع و فوق العاده این نرم افزار که به خلق آثار بی نظیر تبدیل می شود ، نرم افزار Substance Painter را محبوب گرافیست های سه بعدی کرده است.
این روزها تقریبا تمام استودیوهای بازی سازی معروف از نرم افزار Substance Painter استفاده می کنند
و این نرم افزار تبدیل به نرم افزار استاندارد برای رندر متریال های طبیعی در صنعت بازی سازی شده است.
در این دوره آموزشی نگاهی مقدماتی به نرم افزار Substance Painter می اندازیم و یک پروژه ابتدایی در مورد تکسچر دادن به یک اسلحه را انجام می دهیم.
با مباحث مقدماتی شروع می کنیم و نشان می دهیم که چگونه یک پروژه بسازید و Asset ها را وارد کنید و همچنین یک سیستم Baking یکپارچه بسازید.
سپس به شما یاد می دهیم که چگونه با متریال ها و لایه ها کار کنید و اصول اولیه جعبه ابزار قلمو را به شما نشان می دهیم.
بعد از پرداختن به اصول اولیه، به صورت گام به گام طریقه تکسچر دادن کامل به اسلحه را نشان می دهیم.
در انتها با نشان دادن طریقه رندرهای مورد نیاز برای پورتفولیو با استفاده از Iray که رندرر Path Tracing داخلی Substance Painter است، آموزش را خاتمه می دهیم.
کار در محیط سابستنس پینتر
۱- ساخت یک پروژه
۲- آشنایی با نماها
۳- ناوبری و پیکربندی نمای سه بعدی
۴- استفاده از Shelf: فیلتر کردن محتوا
۵- استفاده از Shelf: وارد کردن محتوا
بیک کردن تکسچرها
۱- آشنایی با فرایند Baking
۲- استفاده از ویژگی Match by Mesh Name
۳- Bake کردن Map ها برای اسلحه
۴- Bake کردن ID Map
۵- میکس کردن Ambient Occlusion
۶- میکس کردن نرمال
کار با لایه ها و متریال ها
۱- آشنایی با طرز کار متریال ها
۲- استفاده از افکت ها و حالت های Blending
۳- کار با ID های متریال ها
۴- استفاده از Polygon Fill برای ساخت ماسک ها
۵- ساخت یک متریال فلزی
۶- اضافه کردن افکت فرسودگی با استفاده از Generator ها
۷- ساخت و استفاده از متریال های هوشمند
آشنایی با جعبه ابزار قلمو
۱- آشنایی با تنظیمات اولیه قلمو
۲- آشنایی با تنظیمات تراز
۳- استفاده از Alpha و Stencil
۴- ساخت و ذخیره قلموها و ابزارها
۵- استفاده از Clone
۶- استفاده از Smudge
۷- تقارن
۸- گزینه های Lazy Mouse و Follow Oath
۹- نقاشی یکپارچه
۱۰- کار با رزولوشن
تکسچر دادن به اسلحه
استخراج کردن تکسچرها
۱- استخراج کردن تکسچرها
رندر کردن در آی-ری
۱- تنظیمات Iray
۲- تنظیمات Viewer
۳- تنظیم کردن دوربین و افکت های نهایی