آموزش گرس هاپر grasshopper
آموزش گرس هاپر grasshopper – گرسهاپر سه بعدی (یا گرس هاپر سه بعدی و به انگلیسی: grasshopper 3D)
پلاگین و ابزار بسیار مطرح و قدرتمند نرم افزار راینو است
گرسهاپر سه بعدی (یا گرس هاپر سه بعدی و به انگلیسی: grasshopper 3D) پلاگین و ابزار بسیار مطرح و قدرتمند نرم افزار راینو است
که به طراحان کمک می کند با استفاده از الگوریتم مولد Generative Algorithm به تولید فرم های پیچیده بپردازند.
برخلاف بعضی از پلاگین های دیگر مانند راینواسکریپت RhinoScript، گرس هاپر نیازی به دانش برنامه نویسی ندارد و از ابزارهای گرافیکی برای تولید فرم بهره می گیرد.
گرس هاپر به طراحان این امکان را می دهد که فرم های پیچیده را به صورت پارامتر های مشخص تعریف کرده
و با تغییر این پارامتر ها تغییرات فرم را به صورت زنده مشاهده کنند.
اصول اولیه گرس هاپر
۱- چرا Grasshopper؟
آموزش گرس هاپر grasshopper – محیط کاربری Grasshopper
۳- آناتومی یک مولفه Grasshopper
۴- ایجاد و قطع اتصالات
۵- مرتب نگه داشتن محیط
۶- تمرین
۷- عمل Baking
۸- تنظیمات Grasshopper
۹- نتیجه گیری
آموزش گرس هاپر grasshopper –
انواع داده های گرس هاپر
۱- آشنایی با انواع داده ها
۲- پارامترها
۳- مولفه های ورودی
۴- تبدیل انواع داده ها
۵- رفرنس دادن به اشیای راینو
۶- ساخت و تخریب داده
۷- تمرین
۸- نتیجه گیری
مجموعه های اجزا
۱- مقدمه
۲- تب Params
۳- تب Maths
۴- تب Sets
۵- تب Vector
۶- تب Curve
۷- تب Surface
۸- تب Mesh
۹- تب Intersect
۱۰- تب Transform
۱۱- تب Display
۱۲- نتیجه گیری
آموزش فارسی گرسهاپر – Grasshopper3D Rhino
لیست های گرس هاپر
۱- آشنایی با لیست ها
۲- کار با لیست ها
۳- دستکاری لیست ها
۴- تطبیق دادن داده های لیست
۵- تمرین
۶- نتیجه گیری
درخت های داده گرس هاپر
۱- آشنایی با درخت های داده
۲- کار با درخت های داده
۳- تطبیق دادن داده های درخت های داده
۴- دستگاری درخت های داده
۵- استفاده از درخت های داده
۶- تمرین
۷- نتیجه گیری
شرط ها، محاسبات و تحلیل
۱- مقدمه
۲- گلچین کردن و توزیع
۳- تعریف شرط ها
۴- بازخورد بصری
۵- نتیجه گیری
آموزش فارسی گرسهاپر – Grasshopper3D Rhino
پارامتری سازی و نرمال سازی
۱- مقدمه
۲- تصویر کردن مقادیر
۳- استفاده از Image Sampler
۴- پارامتری سازی منحنی و سطح
۵- تمرین – تصویر کردن منحنی ها روی سطوح
۶- نتیجه گیری
عملکردهای پیشرفته گرس هاپر
۱- مقدمه
۲- استفاده از Expression ها
۳- خواندن داده از روی فایل های اکسترنال
۴- انیمیشن در گرس هاپر
۵- راه حل های استنتاجی
۶- نتیجه گیری
یادگیری بیشتر
۱- مقدمه
۲- User Object ها و Cluster ها
۳- افزونه های گرس هاپر
۴- اسکریپت نویسی مولفه ها
۵- برنامه نویسی مولفه های GH
۶- نتیجه گیری