درس 5 : چگونه عناوین مناسبی انتخاب کنیم؟
بعد از تامب نیل ، عنوان ویدیوی شما مورد بعدی مهم درجذب مخاطب است ، همچنین عنوان ها برای رتبه بندی و جستجو خیلی حیاتی اند. هنوز آن کلمه کلیدی اصلی را دارید؟ خوبه ، چون برای ساختن عنوان یک ویدیو بسیار مهمه و لازممون میشه. اما در ابتدا بیایید ببینیم اصلا چرا عنوان ویدیو شما اینقدر مهمه؟
ترکیب عنوان ویدیو شما با تصویر تامب نیل ویدیو، مانند یک معرفی اسانسوری یا اِلِوِیتِر پیچ عمل میکنند . معرفی آسانسوری یا همان الویتر پیچ، اصطلاح رایجی در کسب و کار است که میگوید، شما فقط 30 ثانیه وقت دارید که یک معرفی مختصر و سریع از کسبوکار، مزیتها، ویژگیهای خاص و چگونگی انجام فعالیتها ارائه بدید. اما در YouTube فقط حدود سه ثانیه وقت دارید. ولی اگر ویدیوی شما حتی در رتبه بندی جستجو ظاهر نشود، حتی نمیتونید یک بیننده را جذب کنید.
بنابراین بیایید در مورد تقویت SEO عنوان ویویدیتان صحبت کنیم و ببینیم که چگونه میتونیم از کلمات کلیدی اصلی استفاده کنیم.
اگر قبلاً همه تحقیقات کلید واژه خود را مثل یک یوتیوبر خوب انجام داده باشید ، انتخاب عنوان ویدیوی باید برایتان بسیار آسان باشد. فقط باید کلمه کلیدی هدف اصلی خود را بردارید و از آن در ابتدای عنوان ویدیوی خود استفاده می کنید.
برای مثال در اینجا ، کلمه کلیدی اصلی من ( لرزش گیر شانه ایی جدید ) است. برای اطمینان از اینکه من برای این کلمه کلیدی رتبه بالایی میگیرم ، می خواهم از آن در ابندای عنوانم استفاده کنم.
زمانی که از این کلمه در ابتدای عنوانم استفاده میکنم ، به YouTube نشان میدم که ویدیوی من درباره چیه و این کار عملکرد SEO را برای دیده شدن ویدیو، بهتر میکنه.
درسته که بعض اوقات ، انجام این کار راحته و شما میتونید خیلی راحت از این کلمه کلیدی در عنوان ویدیو استفاده کنید. اما در این مورد ، به طور کامل ویدیو من را توصیف نمیکند. بنابراین باید کمی بیشتر روش کار کنم.
در واقع عنوان شما باید بیننده رو ترغیب کنه و وسوسه کنه تا ویدیوی شما را تماشا کند. مثل یک پیش پرده تبلیغاتی برای یک فیلم.
عنوان شما باید توصیفی باشد تا بینندگان بدانند ویدئو شما درباره چیست. همچنین باید دقیق باشد زیرا اگر بینندگان را گمراه کنید و با استفاده از عناوین فریب دهنده چیزی کاملا متفاوت از آنچه در واقع ویدیوی شما در مورد آن است را نشان دهید، به سئو کانالتون اسیب میزنید.
با این کار ، به احتمال زیاد ویدیوی شما در 10 ثانیه اول افت عمده ای خواهد داشت زیرا بینندگان به سرعت متوجه می شوند ویدئو همان چیزی نیست که درعنوان ویدیو گفته شده.
YouTube این مورد را در تجزیه و تحلیل ویدیوی شما مشاهده می کند و بنابراین ویدیوی شما در جستجوی آن کلمات کلیدی در رتبه بندی نشان نمیدهد. بنابراین همیشه از درستی عنوان خود اطمینان حاصل کنید.
برای این مثال در این ویدیوی ، من می خواهم با اضافه کردن (بررسی محصول) به آن ، توضیحاتی را به عنوان خود اضافه کنم ، زیرا این یک بررسی محصول برای ( لرزش گیر شانه ای جدیدتر) است. هر کاری میکنید ، بکنید ، فقط مطمئن شید که به طور طبیعی این کلمات رو اضافه میکنید، نه اینکه بخواهید دسته ای از کلمات کلیدی را جمع کنید.
حتی اگر بتونید دو کلمه کلیدی را به صورت طبیعی در عنوان خود جای بدید هم بهتر است. برای مثال ، در اینجا عنوان من کلمه کلیدی اصلی منه ، ( لرزش گیر شانه ای جدید )و کلمه کلیدی مرتبط من ، ( بررسی محصول لرزش گیر شانه ای جدیدتر ) است.
و در آخر ، یک نکته دیگر در مورد سئو عناوین ویدیوهای شما.
عنوان ویدیو شما باید بین 20 تا 70 حرف داشته باشد.
به این دلیل میگویم بین 70 تا 20، که هر چیزی کوتاهتر از 20 حرف داشته باشد، ممکن است برای بینندگان بالقوه و الگوریتم YouTube به اندازه کافی توصیفی نباشد در حالی که بیش از 70 حروف ممکن است در نمایش به طور کامب دیده نشود و خواندن آن دشوارتر است.
بسیار خوب ، اکنون که این نکات مربوط به SEO را می دانید ، مطمئناً معرفی اسانسوری ویدیوی شما از زمین خیلی ارتفاع میگیره.
برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی نوشتن یک عنوان خوب ، فیلم دوره من ، "چگونه یک عنوان قوی بنویسم" را در دوره هفتگی راهنمایی های YouTube ببینید.
آه ، آسانسور من اینجاست. باید برم اما تو ویدیوی بعدی میبینمت ، البته به شرطی است که بعضی از بچه ها همه دکمه های آسانسور رو هعی فشار ندن. (کلیک کنید) اوه عالیه.
سلام خیلی ممنون از مطلاب مفیدتون و قیمت های مناسب