مبانی عکاسی :عکاسی با تلفن همراه

کشف چگونگی استفاده از هر دوربین گوشی های هوشمند به عنوان یک ابزار عکاسی جدی, اهرم ساخته شده در ویژگی ها, لوازم جانبی, و برنامه های طراحی شده برای گسترش قدرت عکس برداری . مربی بن لانگ این دوره را با اکتشاف عمیق اصول عکاسی و چگونگی تنظیم تنظیمات دوربین برای بهترین نتایج در شرایط مختلف شروع می کند.
بعد، او در مورد راه هایی برای حل چالش های معمولی که در تیراندازی روزمره با آن مواجه هستند، مانند حرکت سریع، نور کم یا روشن، و قاب بندی بحث می کند. به علاوه، با استفاده از قابلیت های پیشرفته ی دوربین ،مانند تعادل سفید، HDR (محدوده پویای بالا)، و فورمت RAW یاد بگیرید
عناوین شامل شده:
اصول عکاسی با تلفن همراه
قرار گرفتن در معرض یک دوربین تلفن همراه
عکسبرداری در نور کم یا شدید
زمان استفاده از دامنه دینامیکی بالا (HDR)
عکاسی در فرمت raw
تغییر نسبت ابعاد
زمان استفاده از فلش
گرفتن یک پرتره عالی
استفاده از پانوراما برای ایجاد عکس های زاویه باز
افزودن لنزها به دوربین موبایل

برنامه درسی دوره

معرفی:
یاد بگیرید که با تلفن های هوشمند خود عکس های عالی بگیرید 00:01:49
این دوره برای چه کسانی است 00:03:22
دانستن چه چیزهایی لازم است 00:03:01
اصول اولیه:
اصول قرار گرفتن در معرض تابش_ سرعت شاتر 00:05:54
اصول قرار گرفتن در معرض تابش _ دیافراگم 00:04:14
دیافراگم و عمق میدان 00:05:10
اصول قرار گرفتن در معرض تابش ISO 00:05:10
مترهای نوری 00:04:10
نوردهی در تلفن های هوشمند چگونه متفاوت است 00:08:53
عکسبرداری با تلفن هوشمند:
تنظیمات پایه 00:06:22
محدوده دینامیکی دوربین های تلفن خود را درک کنید 00:04:15
قرار گرفتن در معرض تابش را تغییر دهید 00:04:51
مشکلات تعادل سفید 00:04:58
عکسبرداری در نور کم 00:06:05
حالت شب 00:07:06
فاصله کانونی 00:03:08
بزرگنمایی 00:03:07
یا فلش عکسبرداری کنید 00:03:03
خطرات مشترک:
جهت گیری دوربین 00:03:13
موقعیت دوربین 00:03:14
نسبت ابعاد 00:03:36
ویژگی های خاص:
عکسبرداری سیاه و سفید 00:05:38
حالت های پرتره 00:07:48
حالت های پاناروما 00:02:34
عکسبرداری در raw 00:04:43
لنزهای الحاقی 00:05:38
نتیجه گیری:
مراحل بعدی 00:01:09

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 4 : اصول قرار گرفتن در معرض تابش_ سرعت شاتر

در طی سه فیلم بعدی ما قصد داریم در مورد مبانی نظریه نوردهی عکاسی صحبت کنیم . اگر در عکاسی تازه وارد هستید ، بسیار مهم است که این فیلم ها را تماشا کنید. اگر قبلاً با تئوری نوردهی آشنایی دارید، باید به داستان "چگونه نوردهی در تلفن هوشمند متفاوت است؟" بروید. در یک سطح اساسی ، کلیه دوربین ها اساساً یکسان هستند. آنها جعبه های ضد نور هستند که حاوی ماده حساس به نورند. علاوه بر این ، آن ها یک مکانیزم کنترل در رابطه با این که چه زمان یا تا چه مدت در معرض نور قرار بگیرند، دارند. تلفن هوشمند شما همچنین یک جعبه ضد نور است که در کنار یک سوپر رایانه عظیم ، رادیو جی پی اس ، وای-فای ، بلوتوث ، برخی شتاب سنج ها ، احتمالاً فشارسنج ، باتری با سیستم شارژ و مواردی از این دست، قرار دارد. اما ، وقتی نوبت به دوربین گوشی هوشمند شما می رسد، اساساً مانند دوربین های 150 سال قبل هستند. ماده حساس به نور در تلفن هوشمند شما دقیقاً مانند مواد حساس به نور در هر دوربین دیجیتال دیگر است. این تراشه پوشیده از یک دسته از قطعات کوچک از یک نوع فلز خاص است. این فلز با اندازه گیری تعداد الکترون در سطح تراشه ، الکترونها را آزاد می کند و کامپیوتر می تواند یک تصویر را بسازد. سنسورهای دیجیتال و فیلم هم مشترک هستند. هرچه مدت زمان طولانی تر آنها را در معرض نور قرار دهید ، تصویر روشن تری حاصل می شود. و با روشن تر شدن تصویر ، درخشان ترین مناطق جزئیاتشون و کم کم از دست میدن . چشم شما به همین روش کار می کند. اگر من یک نور واقعاً روشن در مقابل چشم شما ایجاد کنم ، چشم شما بیش از حد نور می گیرد و شما توانایی درک جزئیات را در درخشان ترین قسمت های میدان دید خود از دست می دهید. شما احتمالاً این موضوع را متوجه نمی شوید، زیرا در اون لحظه ، درد شدیدی را تجربه می کنید و به همین ترتیب چشمانتان را میبندید. اگر تصویر آنقدر روشن باشد که جزئیاتی را که میخواید داشته باشید در روشن ترین مناطق تصویر داشته باشید از دست دادید، تصویر را بیش از حد نوردهی شده می نامیم. در مقابل ، اگر سنسور را به اندازه کافی طولانی در معرض نور قرار ندهید، تصویر بدست آمده خیلی تاریک می شود و ما نمی توانیم جزئیات را در تاریکی ترین قسمت های تصویر مشاهده کنیم. جایی در اکثر دوربین های عادی مکانیسمی به نام دیافراگم وجود دارد. در اصل دری است که برای این که سنسور در معرض نور قرار بگیرد و باز و بسته می شود. هرچه باز شدن دیافراگم طولانی تر شود ، نور بیشتری به حسگر می رسد و تصویر حاصل از آن روشن تر می شود. ما به آن زمان اشاره می کنیم که دیافراگم باز است برای سنجیدن سرعت دیافراگم آن را در چند ثانیه اندازه می گیریم. در یک اتاق روشن یا در یک روز روشن ، سرعت دیافراگم معمولی بین یک شصت تا یک دویست و پنجاه در ثانیه قرار می گیرد. در این آیفون 11 پرو سرعت نوربند می تواند به سرعت یک به صدو بیست و پنج هزار در ثانیه در دوربین جلویی و یک در چهل و پنج هزار ثانیه در دوربین عقب باشد. یا در هر یک از این دو دوربین به اندازه یک ثانیه کند باشد. سرعت دیافراگم از یه مدل تلفن تا مدل تلفن دیگرمتفاوت است. با تغییر سرعت دیافراگم (نوربند) می توان کنترل میزان روشن یا تاریکی تصویر را کنترل کرد. اما سرعت دیافراگم نیز تأثیر ثانویه دارد. اگر دیافراگم برای مدتی باز باشد و چیزی در صحنه شما حرکت کند آن چیز تار است. حتی اگر دیافراگم فقط برای کسری از ثانیه باز باشد ، اگر چیزی در صحنه شما خیلی سریع حرکت کند، تار خواهد شد. اما شاید مهمتر از آن ، اگر دیافراگم باز باشد و دوربین را تکان دهید ، احتمال اینکه کل تصویر شما تار شود، وجود دارد. بنابراین علاوه بر کنترل روشنایی ، سرعت دیافراگم نیز به ما قدرت متوقف کردن یا تار شدن حرکت درون قاب را می دهد. با یک سرعت دیافراگم سریع می توانیم ورزشکار در حال حرکت را ثابت کنیم. با یک سرعت دیافراگم آهسته می توانیم یک ماشین مسابقه سریع را محو کنیم تا ظاهراً به سرعت در حال حرکت باشد. اما حتی اگر اهداف خلاقانه ما نیازی به کنترل حرکت نداشته باشد ، ما هنوز باید به سرعت دیافراگم توجه کنیم تا مطمئن شیم که لرزش دوربین باعث نمی شه تصویر ما را از بین بره. حالا اگه بخوام صادقانه بگم، دوربین گوشی های هوشمند به این دلیل که فاقد لنز تله فوتو اند ، معمولاً ابزاری مناسب برای عکاسی ورزشی یا حیات وحش نیستند ، بنابراین بعیده که در شرایطی که به کنترل سرعت دقیق دیافراگم احتیاج دارید ، بخواید با تلفن خود عکاسی کنید . فیلمبرداری بچه ها یا حیوانات خانگی معمولا نیازمند ایده سرعت دیافراگم اند. در حالی که تلفن شما متناسب با خودش در ک درستی از سرعت دیافراگم داره و انجامش میده ، اما داشتن درک درستی از مفهوم سرعت دیافراگم به شما گزینه های خلاقانه تری می دهد و همچنین به شما در گرفتن عکس های واضح تر به خصوص در نور کم کمک می کند. اگر می خواهید در مورد سرعت دیافراگم و نوردهی به طور کلی اطلاعات بیشتری کسب کنید ، دوره من را با عنوان " اساس عکاسی یعنی نوردهی" ببینید.

عنوان: مبانی عکاسی :عکاسی با تلفن همراه
بخش: عکاسی
مدرس: Ben Long
مدت زمان: 122 دقیقه
قیمت: 49,000 تومان
Ben Long درباره مدرس:

Ben Long – بن لانگ

بن لانگ يک عکاس برنده جايزه و سردبير ارشد مجله در Macworld است . او در اطراف دنيا سخنراني مي‌کند . بن لانگ عکاس اهل سان‌فرانسيسکو ، نويسنده و معلم است . نويسنده بيش از دو کتاب در زمينه عکاسي ديجيتال و ويديوي ديجيتال ، او همچنين يک سردبير ارشد براي مجله Macworld و سردبير ارشد در CreativePro.com است . مشتريان عکاسي او شامل فاکس قرن بيستم (20th Century Fox) و Blue Note Records و Global Business Network و جشنواره جاز سانفرانسيسکو و سيرک خانواده Pickle ، و نوازندگان جاز nominated nominated و Dafnis Prieto هستند . او در مورد عکاسي در سراسر جهان , از جمله کارگاه‌ها در مدرسه بين‌المللي هنر سانتا Reparata در فلورانس و يک کلاس براي مهندسان تصوير در اپل ، occasionally در برنامه‌نويسي کامپيوتر ، موزه بريتانيا و کاخ سفيد که توسط نشنال جيوگرافيک ، موزه بريتانيا و کاخ سفيد مورد استفاده قرار مي‌گيرد ، تدريس کرده ‌است .

مشهد سئو