درس 3 : برند حرفه ای آرمانی ایجاد کنید
• اگه از مردم بپرسید که توی حیطه ی کاریشون به چه چیزی شهرت دارن؟
• می دونید چه جوابی میدن؟
• آیا همه ی جواب ها ثابته ؟
• آیا جوابشون اهداف کاری شما رو منعکس نمی کنند؟
• قسمتی از استراتژی باید شامل دیده شدنتون به خاطر توانایی هایی باشه که همتراز با اهدافتون باشد
• اگه احساس می کنید توانایی پذیرش سمت مدیریت رو دارید ساعات اولیه شاد و پرانرژی هستید ولی دیر سر جلسات کاری حاضر میشید
• به نظر میرسه دیگران توانایی مدیریت شما رو نمی بینند
• ممکنه شما خیلی دیده بشید اما نه به دلایلی که همتراز با اهدافتون هستند
• مردم همیشه از رفتارتون نکته برداری می کنند
• یعنی شما همیشه برند جدیدتون رو می سازید
• حالا یا آگاهانه یا غیرآگاهانه
• اگه شما این کار رو آگاهانه انجام نمی دهید نتیجه این میشه که دیگران شما رو به شکلی می بینندکه متضاد با آرمان های شماست
• چطور برند آرمانی خودتون رو بسازید که همتراز با اهدافتون باشه
• توی نقشتون منحصر به فرد باشید
• اولین قدم توی پیشرفتتون اینه که توی نقشی که هستین یه چهره ی درخشان باشید
• از فرصت هاتون استفاده کنید حتی پا رو فراتر از اونا بذارید مسئولیت پذیر بودنتون رو نشون بدید و ابتکار عمل به خرج بدید
• یه سابقه ی درخشان از عملکردهای خوبتون توی سمت فعلی میتونه یه سکوی پرش عالی به مرحله ی بعد باشد
• مخاطبین خودتون رو شناسایی کنید
• توی بسیاری از موارد که مربوط به پیشرفت میشه بسته به هدفتون و فرهنگ شرکتف تصمیم گیرنده میتونه رییِستون یا ارباب رجوع ها ، افراد مافوق، و یا حتی افرادی که توی دپارتمان کناری تون هستند باشد
• هر چه تعداد افرادی که شما رو باصلاحیت و پرمشغله می بینند بیشتر باشد هنگام تصمیم گیری در مورد شغلتون بیشتر مورد حمایت قرار می گیرید
• اکتشافات بیشتری انجام بدید
• وقتی مخاطبینتون رو شناختید نقاط ضعفشون رو بشناسید بدونید چه چیزی براشون با ارزشه و چه فاکتورهایی روی تصمیماتشون تاثیر می ذارن
• به نظر میاد که این کار نیاز به تحقیق زیاد داره ولی اونجور که به نظر میاد سخت نیست
• به مطالب جالبی که توی جلسات مطرح میشن گوش بدید
• ببینید مردم به چه کسی بیشتر توجه می کنند به چیزی که رییِستون رو ناراحت میکنه حساس باشید
• و دقت کنید که تصمیم گیرنده ها به نظرات چه کسی اهمیت می دهند
• این کار به شما کمک می کنه بفهمید چه رفتارهایی با ارزش هستند
• رفتارهای مربوطه رو به دقت بررسی کنید
• اگه شما توی اتاق نامه ها کار می کنید و دوست دارید توی هیات رییسه باشید
• لباس رسمی تر بپوشید
• با صرفه جویی در هزینه هایی که کارایی رو افزایش میدهند آگاهی از کسب و کارتون رو به اشتراک بذارید
• به رهبری و آموزش دادن به افراد جدیدی که موسسه وارد میشوند قدرت رهبریتون رو اثبات کنید
• موقع برقراری ارتباط با ارباب رجوع فراتر از انتظار عمل کنید
• اگه رییستون روی داده ها تمرکز می کنه اعداد و فرایندهای کاری تون رو بهش گزارش بدهید
• تغییر دادن رفتارتون به معنی چاپلوسی کردن یا تغییر شخصیتتون نیست بلکه به معنی مشاهده ی رفتارهایی که توی شرکت مورد تحسین قرار میگیرند و ادغام اونها توی رفتارهاتونه
• محبوبیت رو در نظر بگیرید
• تحقیقات واضح و روشن هستند
• افرادی که محبوبیت دارند فرصت های بیشتری بدست می آورند
• وقتی شما نمی تونید مستقیما نحوه ی تفکر دیگران رو کنترل کنید نمی تونید تشخیص بدهید که چقدر می تونید روی درک دیگران از خودتون تاثیر بگذارید
• روش های ساده برای افزایش محبوبیت مثل کنار گذاشتن گوشی همراه هنگام صحبت کردن با دیگران
• کنجکاو بودن در مورد ایده های دیگران حتی اگه همتراز با اهدافتون نباشند
• اگه می تونید به دیگران کمک کنید حتی اگه وظیفتون نباشه.
• شاید شما توانایی و مهارت های زیادی داشته باشید که می تونن شما رو به یه گزینه ی خوب برای فرصت هایی که آرزشون رو دارید تبدیل کنن
• خب الان وقتشه این گزینه ها رو نشون بدید