درس 2 : اهداف حرفه ای ملموسی در ذهن داشته باشید
• اگه شما یه کارمند خوب باشید اما تصمیم گیرنده ها توی شرکت شما اینو ندونن یا از اهدافتون اطلاعی نداشته باشند چه اتفاقی می افته؟
• فکر می کنید رویاهای شما تحقق پیدا می کنند
• مطمئناً نه
• یکی از اصلی ترین دلایلی که پیشرفت،وظایف خوب وفرصتهای افراد دست کم گرفته می شوند اینه که تصمیم گیرنده ها نمیدونن اونها چه توانایی هایی دارند
• اما دلیل اصلی می تونه این باشه که اونا از اهداف شغلی شما اطلاعی ندارند
• شاید شما یه سری ایده های مبهم درباره ی چیزی که می خواین توی آینده بدست بیارید داشته باشید مثل آرزوی داشتن پول بیشتر یا پیشرفت کردن .اما اینها زیاد واضح نیستند
• اگه شما یه هدف روشن توی قدم بعدی نداشته باشید ممکنه دیگران هم درباره ی اون فکر نکنند
• اهداف به شما میگویند که باید توی چه رویدادهایی شرکت کنید
• با چه کسی ارتباط برقرار کنید
• چه فعالیت هایی رو انجام بدین و زمانی که استراتژی دیده شدنتون رو ایجاد می کنید باید چه اطلاعاتی داشته باشید
• این چند مورد به شما می گن که چطور اهداف کاری تون رو توسعه بدید
• مسئولیت پذیر باشید
• شاید تا الان منتظر کسی بودید که به شما توجه کنه و یه روش برای ادامه ی مسیرتون جلوی پاتون بزاره اما این یه روش بلند مدته
• اگه شما بخواهید سرنوشتتون رو کنترل کنید باید مسئولیت قبول کنید
• منتظر نباشید تا کس دیگری سرنوشت شما رو تعیین کنه
• حتی اگه از قدم بعدی مطمئن نیستید هیچ کس به اندازه ی شما توانایی تصمیم گیری برای شما رو نداره
• شکافها رو ببندید
• اگه می خواهید برای خودتون هدف مشخص کنید شکافهایی رو که دوست دارید ببندید رو در نظر بگیرید
• اگه یه بررسی از عملکرد اخیرتون داشته باشید مشخص کردن یه هدف توی لیست پیشرفتتون می تونه یه نقطه ی شروع خوب باشه
• مورد بعدی در نظر گرفتن مهارتهای خوب مافوق تونه که شما اونا رو تحسین می کنید و سعی می کنید که اونا رو توی لیست خودتون اضافه کنید
• شاید شما سبک ارائه یا توانایی رهبری تیم یا دانش تکنولوژی همکارتون رو تحسین کنید
• علایق خودتون رو در نظر بگیرید اگه همیشه دوست داشتید یه ماموریت خارج از کشور داشته باشید یا یه کنفرانس سالانه ترتیب بدید یا به یه تابع جدید تبدیل بشید
• همه ی اینا می توانند مهارت های قابل انتقال شما رو بسازند که این می تونه توی پذیرفتن نقش های بعدیتون با ارزش باشه
• اگه موردی به ذهنتون نمیرسه از خودتون بپرسید
• من چه مسئله ای رو باید حل کنم
• این سوال میتونه ذهن شما رو روی موارد زیادی باز کنه
• شاید شما بخواهید کار صدور صورت حساب رو به صورت کارامدتری انجام بدید
• زمانی که این سوال رو در نظر می گیرید احتمالات خیلی زیادی به ذهنتون میان
• با هوش باشید
• کلمه ی اسمارت از چندتا کلمه تشکیل شده اسپسیفیک (خاص)، (میژرابل) قابل اندازه گیری، (اتین ابل) دستیافتنی،( رلِوِنِت)مرتبط، (تایم-بوند) دارای محدودیت زمانی
• اگه هنگام تعریف این فاکتورها اونا رو در نظر بگیرید به اهدافتون می رسید
• اگه هدف شما افزایش حقوقه تعیین کنید که چقدر افزایش حقوق می خواین
• این افزایش توی پایه حقوقتون باشه یا توی حقوق تشویقی تون
• با توجه به سطح تون و عملکرد شرکت تون کدومش واقع بینانه تره
• باید برای به دست آوردنش چه کاری انجام بدین؟
• توقع دارید چه زمانی به هدفتون برسید
• انجام این مراحل نشون میده که شما برای رسیدن به هدفتون به اونا فکر می کنید
• قرار نیست تمام وقتتون رو روی هدفتون بذارید ولی باید روش تمرکز کنید
• و این اولین قدم برای ایجاد یه استراتژی دیده شدن باشه که شما رو توی مسیر درست قرار میده تا شغلتون رو رونق بدید