دوره رهبری و مدیریت افراد بوسیله هوش هیجانی

احساسات همیشه اطرافمون در کار هست. و برای مدیران درک نحوه مهار احساسات برای ترویج سازندگی و ارتباطات مثبت، مهمه. در این دوره بریتا آندریتا نحوه ارتقا بهره احساسیتون رو میگه. تا بهتر تیمها رو هدایت کنین، با همسالان کار کنین و مدیریت کنین. یاد می گیرید هوش هیجانی چی هست و چطور در کار عمل میکنه و تکنیک های واقعی برای ارتقا EQ خودتون کشف میکنین.
اینکار نیاز به درک خود فعلیتون، تمرین خود کنترلی احساسی، درک و مدیریت حد طاقتتون و ارتقا همدلی داره. بعد سراغ درسهایی میریم برای ساخت هشیاری نسبت به دیگران و مدیر موثر و الهام بخش تری شدن.

برنامه درسی دوره

معرفی :
هدایت با هوش هیجانی 00:02:17
مدیر با هوش هیجانی :
نگاهی بر EQ 00:03:55
عصب شناسی EQ 00:04:06
هدایت افراد و سازمانها 00:04:17
شناخت خودتون :
خودتون رو بشناسید 00:04:11
کشف احساسات 00:04:23
مدیریت خودتون :
خودکنترلی 00:04:38
درک حدطاقت ها 00:03:54
مدیریت حد طاقت ها 00:03:58
خود مراقبتی و حمایت 00:04:17
درک دیگران :
درک دیگران در کار 00:04:01
گسترش همدلی 00:04:12
مدیریت دیگران :
ایجاد امنیت و دربرداری 00:04:24
تسهیل تیم ها 00:03:52
تسریع تغییرات 00:04:45
مدیریت الهام بخش 00:03:16
جمع بندی (مرحله بعد) 00:04:23
درس 2 : نگاهی بر EQ

دکتر دنیل گلمن واژه هوش هیجانی یا eq رو ابداع کرد. و به هوش سنتی یا آی کیو ربطش داد با این تفاوت که ای کیو هوش ما در ارتباط با انسانهاست. به عبارتی، چقدر موثر خودمون و ارتباطاتمونو مدیریت میکنیم. پژوهش گلمن جنبش جدیدی در دنیا برای بیزینس و مدیریت راه انداخت. هر سازمانی به اهدافش از طریق تعدادی مکلمات روزانه، برهم کنشها و تصمیمات میرسه. هرکدوم ازینا انسانها رو دربر میگیره. و هرچه هوش هیجانی بیشتر داشته باشن در هر سطحی موثرتر خواهند بود. هوش هیجانی 4 جزء داره که میتونه در یه ماتریکس رسم بشه. اولین ناحیه خودآگاهیه که روی میزان شناخت شما از خودتون، ارزشها، ضعف و قدرتها و مقایسه اش با شناخت دیگران از شما تمرکز داره. ناحیه بعد خود کنترلیه که درباره مدیریت احساسات و عملکرد در راههایی موثر و سالمه. ناحیه سوم آگاهی ما از دیگرانه. دونستن احساسات، مهارتها، ترجیحات و سایر جنبه های متفاوتشونه. همچنین درباره گسترش همدلی هم هست. نهایتا چهارمی ساختن روابط و نحوه استفاده ما از آگاهی مون از دیگران برای بهینه کردن پتانسیلهاشون و روابطمونه. در این 4 جزء 20 صلاحیت وجود داره. در این دوره عمیقتر اونی رو کشف میکنیم که به مدیریت مرتبط تر باشه. اما فعلا بیاین خودتونو در این 4 بخش ارزیابی کنین. از جزوه در فایل تمرین استفاده کنین، درباره هرکدوم بخونین و به شایستگیتون نمره بدین. شایستگی دو جنبه داره، کارایی و میزان تکرار. کارایی یا مهارت میزان خوبی شما در موردیه. یه راه معمول برای ارزیابی کارایی نمره دادن کیفی بهشه. مثلا از اسکی برای تشبیه استفاده کنیم. کسی که در اسکی ضعیفه میتونه روی برف حرکت کنه و سرعتشو کنترل کنه گاهی یه دوری هم بزنه. فرد متوسط میتونه سریعتر بره، دورهای موازی بزنه و از برخورد به اشیاء پرهیز کنه. یه اسکی باز قهار میتونه خیلی سریع بره، دور موانع بگرده و حتی روی هر برفی خودشو هدایت کنه. میتونه روی کوه با شیب تند بره و از موانع بگذره. خبر خوب اینکه کارایی شما، سطح مهارتتون، میتونه با آموزش و تمرین بالا بره. جنبه دیگه فرکانس یا میزان انجام یه کار در مواجهه با فرصتیه. بیاین شایستگی ای کیو از تمرین کنترل احساسات خود رو انجام بدیم. در زمانهایی که احساس پریشانی میکنین، چقدر حستون رو در راهی کنترل میکنین که برای بقیه مخرب نباشه؟ مثلا غریب به اتفاق همینکارو میکنین. ممکنه به فرکانستون 90% نمره بدین. اگر فقط نصف مواقع اینجوری این، ممکنه 50% نمره بدین. و اگر جدا با این مسئله درگیرین، ممکنه 10% بدین. من دوست دارم به فرکانس نگاه کنم چون راه آسونی برای بهتر شدن در موردیه. افزایش فرکانس یه رفتار مطلوب به میزان 10 تا 20% هم اثر بزرگی داره. دقایقی برای تکمیل برگه تمرین بذارین و بعد حوزه¬هایی که میخواین روش تمرکز کنین رو مشخص کنین. تمام 20 حوزه رو یه جا بعهده نگیرین. یکی دوتارو که روی کارایی و فرکانستون اثر داره انتخاب کنین. چندهفته دیگه دوباره خودتون ارزیابی کنین. تغییری که بهش رسیدین رو مبارک بدونین و بعد چندتا هدف دیگه رو انتخاب کنین.

عنوان: دوره رهبری و مدیریت افراد بوسیله هوش هیجانی
بخش: مدیریت و رهبری سازمانی
مدرس: Britt Andreatta
مدت زمان: 69 دقیقه
قیمت: 39,000 تومان
Britt Andreatta درباره مدرس:

دکتر بریت آندریتا، یک رهبر فکری شناخته‌شده بین‌المللی در رهبری و یادگیری است.

بریت، یک متخصص باتجربه با بیش از ۲۵ سال سابقه مشاوره با کسب و کارها، دانشگاه‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی است. مشتریان شرکتی شامل Fortune ۱۰۰ شرکتهایی مانند Comcast و Apple و همچنین شرکت‌هایی مانند Avvo, LinkedIn, Franklin Covey, Alter Eco Foods, DPR Construction, و 15Five می‌باشند. او همچنین با موسسات آموزشی بزرگ مانند دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه Dartmouth و دانشگاه نیو مکزیکو و نیز سازمان‌های غیر انتفاعی مانند YMCA و Norton Healthcare هم‌کاری کرده‌است.

بریت، چندین عنوان در زمینه یادگیری و رهبری منتشر کرده‌است، از جمله کتابهایش که به منظور رشد و پیشرفت علم مغز به کار می رود:
“Harness the Power of Brain Science to Master Any Skill and Wired to Resist” و “The Brain Science of Why Change Fails and a New Model for Driving Success”

او بیش از ۴ میلیون بیننده در سراسر جهان از دوره‌های آموزشی از Lynda.com و LinkedIn Learning دریافت کرده‌است. عناوین او عبارتند از: “Leading Change, Having Difficult Conversations” و “Leading with Emotional Intelligence”

بریت، یک سخنرانی TEDx را ایراد کرد تحت عنوان: “گذشته شما برای آینده شما چگونه است” و او به طور مرتب در رویدادهای شرکتی و کنفرانس‌های بین‌المللی صحبت می‌کند مانند “بهترین سخنگوی کنفرانس”.

بریت، به عنوان استاد و رئیس دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه Antioch و چندین مدرسه فارغ‌التحصیلی، خدمت کرده‌است. او به طور مرتب با مدیران و سازمان‌ها درباره نحوه به حداکثر رساندن پتانسیل خود مشورت می‌کند.

بریت، برنده چندین جایزه معتبر از جمله جایزه رهبری آموزشی و توسعه جهانی 2016 از کنگره آموزش و توسعه جهانی شده‌است. او جایزه مدال طلا را برای جایزه Chief Trailblazer دریافت کرد و همچنین نامزد جایزه CLO Strategy Award شد.

او به عنوان افسر آموزش عالی برای Lynda.com و مشاور آموزش عالی برای مدیریت جهانی و توسعه استعداد در LinkedIn خدمت کرده‌است. او به هم‌کاری با Lynda.com و LinkedIn به عنوان یک نویسنده و رهبر فکری برای یادگیری و رهبری ادامه می‌دهد.

دکتر Britt Andreatta مدیر عامل و رئیس شرکت مشاوره Andreatta Consulting است و راه‌حل‌هایی برای حل چالش‌های محیط کار ارایه می‌دهد. برای یادگیری بیشتر، از وب سایت او و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی دیدن کنید:

www.BrittAndreatta.com

www.linkedin.com/in/brittandreatta/

https://twitter.com/BrittAndreatta

مشهد سئو