آموزش مدیریت ریسک اعتباری

رسانه های اجتماعی تفسیرهای عمومی را بصورت دموکراسی درآورده اند.
تقریباً هر مصرف کننده ای – از پرشورترین طرفدار شرکت شما گرفته تا بزرگترین منتقد شما – فرصتی برای در ارتباط بودن با شما دارد.
و انتقادات ناشی از کامنت کوچکی توسط مشتری ناراضی می تواند لطمه بزرگی به اعتبار شرکت شما وارد کند.
در این دوره ، لیدا سیتروئن به مبحث مدیریت ریسک اعتباری می پردازد و شما را به رویکردهایی مجهز می کند که می توانند به شما در مدیریت موفقیت اعتبار برند خود کمک کنند.
لیدا اصول مدیریت ریسک اعتبار را مرور می کند ، و توضیح می دهد که چیست و چرا مهم است.
او نشان می دهد که چگونه می توان یک طرح پاسخگویی به رویداد را ایجاد و فعال کرد و ارزیابی کرد که می تواند به شما کمک کند تا بحران شهرت را از بین ببرید.
بعلاوه ، او مطالعات موردی را با هم به اشتراک می گذارد که زمینه ای واقعی برای مفاهیم ارائه شده در این دوره است.
موضوعات شامل موارد زیر میباشد:
مشخص کنید که چرا مدیریت ریسک اعتباری مهم است.
عناصری را تعیین کنید که بر مدیریت ریسک اعتبار تأثیر می گذارند.
تشخیص دهید که چگونه می توانید یک طرح واکنش به حوادث را عملی کنید.
اصول مطالعه موردی مربوط به نقص داده ها ایکوئیفاکس را در سال 2017را مورد بررسی قرار دهید
بخشهای مهم مطالعه موردی مربوط به اخراج مشتریان توسط استارباکس در سال 2018 را بررسی کنید.

برنامه درسی دوره

مقدمه:
با ریسک اعتباری پیش روی خود مقابله کنید 00:01:40
مدیریت ریسک اعتباری:
مدیریت ریسک اعتباری چیست؟ 00:04:10
چرا مدیریت ریسک اعتباری اهمیت دارد؟ 00:03:55
چه چیزی شهرت را تحت تأثیر قرار می دهد 00:04:26
وارد شدن به ذهنیتی پاسخگودر مواجه با ریسک 00:04:21
مدیریت اعتبار از طریق یک رویداد:
طرح پاسخگویی به رویداد ایجاد کنید 00:03:52
طرح واکنش به رویداد را در خود فعال کنید 00:04:14
برنامه پاسخگویی به رویداد را در خود ارزیابی کنید 00:03:34
مطالعات موردی در مدیریت ریسک اعتبار:
مطالعات موردی اتفاقی در مورد مسافر هواپیمایی در یونایتد ایرلاینز 00:04:15
مطالعات موردی در نقص داده ها ایکوئیفاکس 00:04:31
مطالعات موردی که استارباکس هواداران را در فیلادلفیا به بیرون فرستاد 00:04:45
نتیجه گیری:
مراحل بعد 00:02:28

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 5 : وارد شدن به ذهنیتی پاسخگودر مواجه با ریسک

ریسکِ شهرت در شکلهای مختلف رخ میده، و برخی از ما میتونیم ریسک ها رو پیش بینی کنیم و یه عده نمیتونیم این کار رو انجام بدیم. حتی پیشرفته ترین برنامه ها هم نتونستن نگرانی ها، شکست ها و عواقبش روی صنعت ها و حتی شرکت ها رو از بین ببرن، زمانی که برج های مرکز تجارت جهانی در تاریخ9/11مورد حمله قرار گرفتن. برای مدیریت ریسکِ شهرت اول باید به طور دقیق بر محیط های داخلی و خارجی نظارت داشته باشید. شما مراقب هستید که چه اتفاقی در داخل شرکت، در داخل تیم رهبری تون، با کارمندان تون رخ میده، اما شما همچنین توجه تون رو به تغییرات و گرایش های صنعت معطوف خواهید کرد که در اون شرکت تون می تونه با مشکلی مواجه بشه که تقصیر شما نیست. مثلا، اگر یک شرکت خودرو به خاطر استفاده از ایربگ معیوب آتش بگیره، مصرف کنندگان می تونن همه ی ایربگ ها رو در همه ماشین ها بررسی کنن و در نتیجه اعتماد اونا روی محصول و شهرت تون تاثیر میزاره، حتی اگر از یک محصولِ ایربگ کاملا متفاوت استفاده می کنید. برای فکر کردن در مورد شهرت تون، مهمه که به فکر رسیدن به یک طرز فکر برای پاسخ به ریسک باشید. اول، درک کنید که چه چیزی رو میتونید و چه چیزی رو نمی تونید کنترل کنید. مثلا، اگر محصول رقیب تون مشکل داره، سعی کنید محصول بهتری ایجاد کنید و در نتیجه ترسهای مشتری رو از بین ببرین. مثال دیگه ممکنه این باشه که قیمت گاز به طرز عجیبی افزایش پیدا میکنه و قیمت کالاهاتون هم افزایش پیدا میکنه. خب شما نمی تونید اینو کنترل کنید، اما می تونید اینو پیش بینی کنید که مشتری ها وقتی قیمت ها رو افزایش میدین چقدر عصبانی میشن، بنابراین میتونید از رقباتون سبقت بگیرین. دوم، هر یک از سناریوهای ممکن و ترسناک رو در نظر بگیرید. و در نهایت، همینطور که برای هر نوع حادثه ی مثبت یا منفی برنامه ریزی می کنید، تمام جوانب رو در نظر بگیرید. اینو در نظر بگیرید که در جلسات هفتگی یا ماهانه ی تیم بازاریابی تون چه اتفاقی میفته. اگر مدیر عامل کلاهبردار بود، یک نفر در رستوران تون یک موش پیدا کرده بود، با بزرگ ترین ورشکستگی مواجه میشدین. اول باید چکار می کردین؟ بدترین سناریوی ممکن اینه که وقتی یه اتفاقی میفته خیلی بترسین. سوم، مثبت بودن رو فراموش نکنید. اگر یک حادثه رخ بده، ما اغلب حالت تدافعی میگیریم و همه کارهای خوبی که شرکت مون انجام داده رو فراموش می کنیم. همینطور که به سناریوهای منفی احتمالی فکر می کنید، به مشتریان تون در مورد تمام کارهای خوبی که شرکت تون برای تاثیر بر صنعت انجام داده از بشر دوستی گرفته تا مسئولیت اجتماعی شرکت،یادآوری کنید. چهارم، یک جریان واکنشِ شهرت ایجاد کنید. به این فکر کنید که چه کسی مسئول هر بخش از استراتژی ارتباطی شما خواهد بود. آیا این فرد دارای آموزش و بینش برای کاهش ریسکه؟ مطمئن بشین که به طور کامل به همه اطلاعات دادین تا همه بدونن چکاری باید انجام بدن. به طور معمول ما فقط نگران رسانه ها هستیم و ما تصاویری از دوربین ها و میکروفن هایی که در دفترمون هست رو داریم. اما امروزه باید رسانه های اجتماعی رو به یاد داشته باشیم و اینکه چطور همه با یک تلفن همراه می تونن اخبار رو گزارش بدن. شما باید احساسات سهامداران تون رو در نظر بگیرید. اگر یک حادثه منفی تبدیل به یه اتفاق رایج بشه، ممکنه احساس کنید که مورد حمله قرار گرفتید چون اونا برای شرکت کار میکنن. اعضای هیات مدیره تون ممکنه در مورد تاثیر اون مسئله روی شهرت فردی شون نگران باشن. مشتریان شما ممکنه نگران اتفاقات پیشرو و اعتمادی که به شما دارن، باشن. عوامل ریسک شهرت که در معرض خطر قرار دارن، گاهی اوقات شدیدتر میشن. باید برنامه هایی برای مقابله با تهدیدهای جدید داشته باشید. به طور منظم در مورد سناریوها، پاسخ ها و اعتبار مکالمه تون و مهارت هاتون برای واکنش نشون دادن صحبت کنید.

عنوان: آموزش مدیریت ریسک اعتباری
بخش: مدیریت و رهبری سازمانی
مدرس: Lida Citroën
مدت زمان: 46 دقیقه
قیمت: 39,000 تومان
Lida Citroën درباره مدرس:

لیدا سیتروئن از متخصصان برندسازی بین المللی است و در زمینه ی طراحی هویت های برند و آموزش
برندسازی شخصی سابقه دارد.وی مدیر اجرایی برنامه ی LIDA360 است.
که الان در دنور مستقر است و به عنوان یکی از نویسندگان تاثیر گذار در بیشتر رسانه ها شناخته شده است، این رسانه ها عبارتند از:
MSNBC, Entrepreneur, U.S. News & World Report, Fortune, Forbes.com, Harvard Business Review, CBS MoneyWatc.

او دو کتاب با عناوین” ماموریت بعدی شما: راهنمای برندسازی شخصی برای تحولات نظامی به شهری” و” ارزیابی360: کسب قدرت از طریق برندسازی شخصی” نوشته است. لیدا سیتروئن بیشتر اوقات فراغتش را صرف کمک و رسیدگی به جانبازان نظامی می کند.او در وب سایت Military.com کمک هایی که داوطلبانه به ارتش کرده را به اشتراک گذاشت. لیدا، در بسیاری از رویدادهای ملی به استخدام جانبازان تأکید داشته است.
از سال2010تا به امروز، با سازمان جنجویان وال استریت مشارکت می کند. وی، کارگاه ها و سمینارهای آموزشی و وبینارهایی را برای اطلاع دادن چالش ها، فرصت ها و مزایا به جانبازان برگزار کرده است.

مشهد سئو