آموزش فروش: رسیدگی به اعتراض

حتی خارق العاده ترین جلسات معرفی برای فروش با چندین بهانه متفاوت رو به رو میشوند. به عنوان یک متصدی فروش حرفه ای، موفقیت شما بستگی به این دارد که شما با اعتماد به نفس کامل به این نگرانی ها پاسخ دهید. در این دوره، دین کارِل چندین مورد از رایج ترین بهانه ها که در مسیر فرایند فروش پدید می ایند را بررسی میکند و چگونگی آمادگی برای مواجه شدن آنها را شرح میدهد و همچنین استراتژی هایی برای پاسخگویی به آنها ارائه میدهد.
در این دوره، شناخت دقیق تری از رابطه خریدار و مشتری به دست می آید و یاد میگیرید که چگونه به خریداری که به قیمت محصولات شما اعتراض دارد جواب دهید، و همچنین یاد میگرید به خریداری که اصرار دارد “بعدا بر میگردد” چه باید گفت و البته چیزهای دیگر.
در پایان اتمام این دوره، آمادگی بیشتری برای مواجهه شدن با این موانع در فرایند فروش خواهید داشت.

برنامه درسی دوره

مقدمه:
پاسخ به اعتراضات فروش 00:01:44
فروختن و روند فروش:
رابطه ی فروشنده و خریدار 00:03:23
تماس و ارائه و فروش 00:03:36
یک برنامه برای اعتراضات 00:03:36
یادگیری ورشکستگی 00:01:47
پنج تدوین استراتژی بزرگ:
استراتژی خودتون را به کار بگیرید 00:03:26
پول قیمت یا بودجه 00:03:31
مشخصات سود و اطمینان 00:03:29
پروسه ی تصمیم گیری 00:03:13
به دنبال تغییر نیستید!! 00:03:25
“نه مرسی” ” بعدا برمیگردیم” را تغییر بدید 00:03:18
عده ای از مردم 00:03:28
چه کار دیگه ای میتونیم انجام بدیم:
یا انجامش بده یا ازش بگذر 00:03:19
ادامه بدیم یا شغلمون رو به عنوان متخصص فروش رها کنیم 00:02:14
نتیجه گیری:
مراحل بعدی 00:01:29

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 4 : یک برنامه برای اعتراضات

به ما گفتن هر وقت خواستیم یه محصول رو برای فروش به یه خریدار معرفی کنیم باید انتظار یکی دو تا بهونه رو داشته باشیم. این جزئی از فرایند فروشه، مگه نه؟ مسئولای فروش موفق برای برنامه ریزی و آماده سازی و پیش بینی سوالات و مسائل احتمالی وقت میذارن. باید برای این کار از قبل آماده باشین. من تمام عمر کاریم رو در بخش فروش بودم و هزاران تماس برای فروش برقرار کردم. برای اونایی که آموزششون دادم، در مورد اهمیت آماده بودن و پیش بینی چیزایی که لازمه حرف زدم. گرچه، تا همین امروز، وقتی یه خریدار بهم بهونه میکنه دلم میخواد بهش بگم:بی خیال، راحتم بذار. میدونین برای چی؟ برای اینکه ما آدمیم. برای معرفی محصول و خدمات هیجان زده میشیم و میخوایم که محصول و خدماتمون رو به فروش برسونیم. واقعیت اینه که احساس می کنیم این بهونه ات واکنش های منفی هستن و معمولا مواجه شدن باهاشون آسون نیست. حتی برای حرفه ای ها، از جمله خود من، مواجه و رسیدگی به بهونه ات میتونه یه راهی برای امتحان کردن بهترین ها باشه. گرچه، کاری که بعدا انجام میدین و جوری که واکنش نشون میدین یا شما رو به راهی ثمربخش یا به سمت در خروجی دفتر خریدار سوق میده. پس اگرچه میخوایم در عین ناامیدی دستامون رو بالا ببریم اینجا میخوام چند تا نکته رو بهتون بگم که به خودم کمک کردن. اول، یه نفس عمیق بکشین و فکرتون رو متمرکز کنین. به ندرت پیش میاد که یه جواب عجولانه نتیجه مثبتی داشته باشه. من به این نتیجه رسیدم یادداشت کردن بهونه ات توی نُت پَدَم بهم کمک میکنه تا بایستم و چند دقیقه ای فکر کنم و بعد به طور صحیح جواب بدم. و بعد، چند تا سوال بپرسین تا یک کم شفاف سازی کنین و مطمئن بشین که دقیقا همون چیزی رو میشنوین که خریدار داره میگه. اینجا فقط باید گوش بدین، به خریدار نگاه کنین و حرف نزنین. در مورد اینکه در اوج ناامیدی دستاتون رو بالا ببرین شوخی کردم اما از چند تا خریدار شنیدم که گفتن چند تا مسئول فروش اکثرا در واجهه با بهونه ات این کار رو میکردن. باید آرامش خودتون رو حفظ کنین، تعادل داشته باشین و صبور باشین. هیچ وقت با خریدارتون بحث نکنین. این کار مطمئنا به کنسل کردن فروش و به احتمال زیاد از دست دادن یه مشتری ختم میشه. اگه بحث کنین، وسط حرفشون بپرین، و حالت دفاعی بگیرین، هیچ نتیجه مثبتی براتون نخواهد داشت. و بعد، به جوابی که میدین اطمینان داشته باشین. یک کم وقت بذارین و 100 درصد با جوابتون صادق باشین. اگه یه مشکل رو خوب جلوه بدین، یا ازش طفره برین و یا اینکه فقط جوابی بدین که فقط دل مشتری تون رو خوش کنین مطمئن باشین که دوباره همین مشکل به وجود میاد. و در آخر، خریدارا یه اشتباهاتی میکنن یا اطلاعات رو بد متوجه میشن در پس مشکلی نیست اگه با یه بهونه ی که فکر میکنین اشتباهه مخالفت کنین. گرچه لازمه که این مخالفتتون رو مودبانه بیان کنین، یادتون باشه این جزئی از فرایند فروشه و چیزیه که باید انتظارشو داشته باشین. لازمه که این لحظه رو به صورت حرفه ای در دست بگیرین و کنترل کنین. افکارتون رو جمع و جور کنین، در موردش صحبت کنین،هیچ وقت با خریدار بحث نکنین، به سوالاتش جواب و سعی کنی نگرانیشون رو کاهش بدین. اینکه چجوری به یه بهونه رسیدگی میکنین چیزیه که میتونه اینو مهم ترین بخش تماس فروشتون بکنه.

عنوان: آموزش فروش: رسیدگی به اعتراض
بخش: بازاریابی و کسب و کار
مدرس: Dean Karrel
مدت زمان: 45 دقیقه
قیمت: 39,000 تومان
Dean Karrel درباره مدرس:

دین کارل کارشناس آموزش اجرایی، مربیگری حرفه ای، آموزش فروش و توسعه رهبری است. دین در بیش از سه دهه مدیریت فروش و موقعیت رهبری را با تعدادی از شرکت های بزرگ چاپ و نشر جهانی داشته است. اخیرا او معاون ارشد فروش John Wiley & Sons در Hoboken، نیوجرسی بوده است. تیم فروش او با فروش مستقیم به خرده فروشان اصلی نظیر آمازون، بارنز و نوبل، Costco و دیگر فروشگاه های زنجیره های ملی ، همراه با ابتکارات فروش B2B و B2C تمرکز داشتند. دین در حال حاضر دارای کسب و کار مشاوره ای است که برنامه های فروش آموزشی را همراه با مربیگری حرفه ای و اجرایی (www.theskyridgegroup.com) ارائه می دهد. علاوه بر این، او یک مربی تایید شده ی حرفه ای (Certified Professional Career) است.

مشهد سئو