آموزش طراحی گرافیک مواردی که هر طراح باید بداند!!!!

ظاهر ، ممکنه همه چیز نباشه ولی اینکه چیزی چطور بنظر برسه تاثیر اساسی برنحوه ی درک، انوع ارتباطات و موفقیتش دارد
دراین دوره، نویسنده مجله ی( Before & After) ، تکنیک های اساسی طراحی گرافیک را به اشتراک میذاره که صفحه، اسکرین ، محصول یا ارائه تون بهترین شکل رو داشته باشه.
این ملزومات طراحی، توسط افراد غیر طراح بعنوان ترفند، میانبر و توسط افراد متخصص بعنوان اصول ساخت درک بهتر استفاده میشند.
هر درس کوتاهه و نحوه ی کار باهاش بدون در نظر گرفتن مارک نرم افزار و سخت افزاری که استفاده میکنید، خیلی راحته.
این دوره توسط تیم مجله ی ( Before & After) ایجاد شده.
مفتخریم که این مطالب را در کتابخانه ی خود داریم.

برنامه درسی دوره

مقدمه:
خوشامدگویی 00:02:36
ملزومات طراحی:
از جریان کارت آگاه باش.قسمت اول 00:06:06
از جریان کارت آگاه باش.قسمت دوم 00:03:05
ساده انجامش بده _ قسمت اول 00:02:58
ساده انجامش بده _ قسمت دوم 00:03:08
ساده انجامش بده _ قسمت سوم 00:05:25
نقطه ی کانونی داشته باش 00:08:26
حداکثر رودر نظر بگیر 00:03:46
از رنگ سفید درطراحیت استفاده کن 00:04:50
آنبلاکش کن 00:11:07
از فونت برجسته در تایپت استفاده کن 00:10:20
رنگهای زیبا رو بکار بگیر 00:07:31

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 2 : از جریان کارت آگاه باش.قسمت اول

طراحی تقریباً ازهمون جایی که سفر جاده ای رو آغاز می کنیم شروع میشه. اولین و مهم ترین چیزی که باید قبل از سفر بدونین اینه که به کجا می خواین برید. منظورم اینه که مهم نیست چطور برای سفر آماده شدید یا تا چه حد خوب رانندگی می کنیدريا، اگه ندونین به کجا میخواید برید، پس به اونجا نمیرسید. پس، قدم اول اینه داستان موردنظرتون رو بدونید. من با مثالی ، روش خوبی رو برای درک این تصویر به شما نشون میدم. که اول باید داستانی رو براتون تعریف کنم. چند سال پیش، زنِ جوانِ سی ساله ای به نام (Jennifer Diamond )جنیفر دیاموند در اثر سرطانی نادر، درگذشت و خانواده اش تصمیم گرفتند مرکزِ درمانی با نام او تاسیس کنند ودر اونجا، درمورد این سرطان نادر آموزش بدند. بنابراین، اونا مرکز جنیفر دیاموند رو تشکیل دادند ، و به همین منظور در ابتدا یک طراح به نام Karen Barranco کارن باررانکو، رو استخدام کردند تا لوگویی طراحی کنه ، طوریکه برای مردم جهان واقعی به نظر برسه. بمدت طولانی خاطرات و زندگی جنیفر رو به طور کامل از ابتدا تا انتها بررسی کردند تا چیزایی که براش اهمیت زیادی داشته و مفهمومی که سعی داشتن این مرکز برای مردم به نمایش بذاره رو پیدا کنند و سپس لیستی کوتاه از کلمات کلیدی رو تهیه کردند. به نظر می رسید که تصویرِ سنجاقک در زندگی جنیفر اهمیت زیادی داشته. به نظرمیاد در افکار مردم شرق، سنجاقک به معنای پیام آور سلامتیه یا میتونه مفهوم سلامتی رو برای مردم به ارمغان بیاره. پس تصمیم گرفتند که سنجاقک تصویر مناسبیه. در اون مرحله همه موارد روی کاغذ نوشته شد و همه اون رو امضا کردند. کارن متوجه شد که اونا و خودش دنبال چی هستند . البته گاهی اوقات که مشتری خودش هم نمی دونه دنبال چیه، به این دلیلهِ که نمی تونه چیزی که می خواد رو بیان کنه. بنابراین این کار به عهده طراحه، تا اونا رو به چیزی که میخوان برسونه.و وقتیم متوجه شدید باید چی کار کنید همه چی رو با نکات دقیقش بنویسید و همه هم امضاش کنند. این کار دونتیجه مهم داره : اول اینکه ، همه هدف رو به خوبی درک میکنند ، که برای انجام طراحی عالی بسیار اهمیت داره. دوم اینکه گفتگوها رو در سطح بالایی قرار میده ، منظورم اینه که همه ما سلیقه های شخصی هنری خودمون رو داریم مثلا من قرمز دوست دارم ، شما رنگ آبی. وهرگز نمیخواید نمونه کارتون رو به مشتری نشون بدید و اون مدام از کارتون ایراد بگیره . میشه از سایه دیگه ای بجای سبز استفاده کنیند یا میتونید این رو به این قسمت جا به جا کنیند و بزرگتر و پررنگ تر بشه. خودتون هم ازاین حالت خوشتون نمیاد.پس، چکیده ای مفید از انچه قراره انجام بشه خیلی بهتون کمک میکنه . شما نمونه طرحی رو برای مشتری میارید و میتونید اون رو روی دیوار بزنید که همه ببینند وبعد درمورد اینکه آیا این طراحی هدفشون رو برآورده می کنه صحبت کنید. و در بیشتر موارد باید علایق شخصی خودتون روکنار بذارید وطوری ارزیابیش کنید که خیلی با صحبت به نتیجه ی دلخواه برسید. کارن با درنظر گرفتن سنجاقک شروع به طراحی کرد. اولین قدم بدست آوردن تصویری صحیح بود، البته منظور ما از سنجاقک حشره ای با پاهای کوچک و چسبناک نیست ، بلکه موجودی فرشته مانند با چهار بال رو در نظر داریم و به همین ترتیب اون شروع به طراحی کرد. و زمانی که این دایره رو به عنوان سر سنجاقک اضافه کرد، متوجه شد که طرح خاصی پیدا کرده. این همون طرحیه که با نرم افزار Illustrator( ایلاستریتور) طراحی کرد و به مشتری ارائه داد. و مشتری هم با دیدن چنین طرحی شگفت زده شد. به جز بعضی چیزا که سلیقه ایه. مشتری نظرش این بود که دوخطی که در نزدیکی نافش قرار داشت، آقای دیاموند رو به یاد لوله های تغذیه ای می انداخت که هنگام مرگ در معده دخترش قرارداشتند و از کارِن خواست که اونا رو حذف کنه و کارِن هم قبول کرد. و با این کار ، لوگو به اثری خارق العاده تبدیل شد. این اثر، زیبا ، زنانه ، فرشته وار و با وقاره، شما میتونید درونش زنی رو ببینید. درونش سنجاقک و فرشته ای رو می بینید که شباهت زیادی به پیام آور سلامتی، داره. این لوگوی فوق العاده ای شد که به نمادی برای مرکز جنیفر دیاموند تبدیل شد. این طراحیه خوب دو دلیل داره ، اول اینکه کارن طراح خوبیه و دوم اینکه قبل از طراحی همه با هم درک واضحی از اون چیزی که میحواستند داشتند. خب این همون فرایند خلاصه خلاقه که مهمترین بخش هر طراحیه. وقتی برندی رو طراحی می کنید با زمانی که فقط قصد دارید سریعا پرنده ای بکشید فرق می کنه، درصورتی که حتی برای همین کار هم به تصویرش نیاز دارید. به عنوان طراح باید بدونید که چی میخواید و کاملا براتون واضح باشه.پس داستانتون رو بشناسید. مرحله اول دونستن اینه که داستانتون رو بدونید.

عنوان: آموزش طراحی گرافیک مواردی که هر طراح باید بداند!!!!
بخش: طراحی و گرافیک
مدرس: John McWade
مدت زمان: 69 دقیقه
قیمت: 49,000 تومان
John McWade درباره مدرس:
مشهد سئو