آموزش: جرقه ای از خلاقیت، عکاسی دست ساز برایان تیلور

چاپ آدامسی و فتوشاپ.
مواد حساس نوری که در معرض نور خورشید ، نگتنیوهای ایجاد شده با چاپگر اپسون قرار گرفته اند.
با برایان تیلور ، عکاسی که عشق فرآیندهای قرن نوزدهم و بیست و یکم را برای ایجاد تصاویر چشمگیر ترکیب کرده است همراه شوید که ، هرکدام شاهکار بی نظیر با کیفیت دست ساز هستند
در این قسمت از ” دِ کری اِیتیو اِسپارک” ، برایان در مورد چرایی استفاده از فرایندهای تاریخی صحبت می کند و نشان می دهد که چگونه آنها را با فتوشاپ و سایر ابزارهای تصویربرداری مدرن ترکیب می کند.
ما برایان را در حال ایجاد کردن نگاتیو دیجیتال ، نحوه ی چاپ ، و سپس اضافه کردن لایه های اضافی یرای ایجاد تصویر نهایی فالو میکنیم .

برنامه درسی دوره

مستند:
پیش نمایش عکاسی دست ساز برایان تیلور خلاق 00:01:27
فیلم جرقه خلاق عکاسی دست ساز برایان تیلور 00:06:43
فیلم های جایزه دار :
فرایند چاپ عکس جایگزین برایانز 00:13:03
ایجاد کتاب عکس های دست ساز 00:02:57
نمونه کارهای اولیه پیش تجزیه 00:04:22
پیدا کردن صدا به عنوان هنرمندی 00:02:34

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 3 : فرایند چاپ عکس جایگزین برایانز

یما در اینجا هستیم،در دفتر من که همه ی عکاسی دیجیتال خودم را در آن انجام میدهم. من قصد دارم با عکسی که در نیومکزیکو،خارج از گالوپ گرفته ام ،کار کنم. من نگاتیو سیاه و سفید خود را برروی اسکنر مسطح اسکن کرده ام،آن را در فتوشاپ آورده ام و اکنون می خواهم در دنیای دیجیتال اصلاحاتی را به روش آسان برای رسیدگی به این لکه های گرد و غبار انجام دهم. و سپس من قصد دارم همه چیز را به یک نگاتیو تبدیل کنم،تا در انتها با چاپ دقیق برروی کاغذ آبرنگ خود مواجه شوم. من می خواهم کنتراست را تغییر دهم،زیرا می دانم برای چاپ صمغی به چه نوع نگاتیوی نیاز دارم. من بجای چا پ برروی یک کاغذ،مانند اکثر عکاسانی که کارهای چاپ دیجیتالی خود را به پایان رسانده اند،ما می خواهیم روی یک ورق استات شفاف چاپ کنیم تا یک نگاتیو بزرگ ایجاد کنیم. به سیاه چال من خوش آمدید،منظورم تاریکخانه است،جایی که ما می خواهیم همه ی این مراحل را با هم ترکیب کنیم. ما می خواهیم از نگاتیو های دیجیتالی استفاده کنیم و فرآیند های مختلف قرن نوزدهم را با هم لایه بندی کنیم. بنابراین بیایید با ساخت سیانوتیپ شروع کنیم،و من قصد دارم دو معجون استفاده کنم. یکی از آنها بسیار مسموم و شیطانی است و دیگری نه خیلی. اما من قصد دارم مقادیر مساوی از A یا همان آمونیوم فریک سیترات که بسیار بی آزار است را استفاده کنم و بعد می خواهم مقدار مساوی از B یا همان فری سیانور پتاسیم را قرار دهم که همانطور که از نامش پیداست ، بسیار شیطانی است. اگر بخواهم فری سیانور پتاسیم را به داخل هر اسید،حتی اسید استاک ، بر خی از مواد شیمیایی که در تاریکخانه پیدا می کنیم،بریزم،گاز سیانیدی را که شبیه به محفظه اعدام با گاز است آزاد می کند،بنابراین فعلا این کار را نمی کنم. سپس من می خواهم قسمتهای مساوی را مخلوط کنم و بعد می خواهم یک قلمو فومی سیاه ۴۹ سانتی متری که از یک فروشگاه ساده ابزار آلات گرفتم به این معجون سیانوتیپی آغشته کنم. و من یک ورق کاغذ آبرنگی Rives BFK ( رایوز بی اِف کِی )دارم و میخواهم به سمت این چراغ زرد بیایم و کاغذ را به این امولسیون آغشته کنم.. و همانطور که مشاهده می کنید این فرآیند خاص عکاسی به نور خیلی حساس نیست و نکته اصلی این است که نور آبی را از این امر دور نگه داریم. این امولسیون ها - - سیانوتیپ ها و چاپ صمغی و پلاتینی و فرآیند های غیر نقره ای - - واقعا به نور ماورا بنفش یا نور آبی حساس هستند. بنابراین تا زمانی که ما نور زرد را داشته باشیم - - طیف مقابل نور آبی- - این امولسیون چیزی را در اینجا نمی بیند. اکنون کاغد سیانوتیپ ما خشک شده و آماده است که در آفتاب پخته شود ،ممکن است حدودا ده دقیقه در معرض آن قرار بگیرد،من قصد دارم قاب چاپ مجاورتی خودم را بگیرم و ما نگاتیو را بو سیله این قطعه کاغذ آبرنگ حساس شده به نور که اکنون خشک شده است را در آن قرار دهیم. و روش انجام این کار،ساختن چیزی است که به آن قاب چاپ مجاورتی می گویند. من این کار را خودم با یک ورقه ماسونیت و یک ورقه بزرگ از شیشه میز قهوه به ضخامت ۴/۱ اینچ،با لبه ماسه کشی شده ،جهت جلوگیری از زخمی شدن،درست کردم. بنابراین ما اینها را در تماس با هم فشار خواهیم داد. حتی اگر شیشه سنگین باشد،من می خواهم مطمئن شوم که واقعا تحت فشار است. سپس ما حدودا ده دقیقه این را درنور آفتاب قرار خواهیم داد و به محض قرار گرفتن در معرض نور خورشید به رنگ آبی تبدیل می شود. ما آن را ده دقیقه در معرض آفتاب قرار دادیم،و آن را به داخل آوردیم،شستشو دادیم. اکنون خشک است و آماده است تا روی آن را با قلمو حاوی صمغ بیکرومات بپوشانید. و آنچه دوست دارم انجام دهم این است که همه چیز را با قهوه ای بپوشانم. می دانید بعد از همه ی اینها،من هرگز نمی خواستم صحنه کویر من آبی به نظر برسد. من دوست دارم آن به نوعی قهوه ای مایل به قرمز به نظر بیاید. بنابراین آنچه که اکنون انجام خواهیم داد این است که به فرآیند صمغ بیکرومات برگردیم. من رنگ مورد علاقه ام را اینجا دارم. برخی از افراد از آبرنگ استفاده می کنند. من در واقع دوست دارم از گواش استفاده کنم. این گواش وینسور و نیوتن است. تفاوتشان در این است که گواش مات است،آبرنگ به نوعی شفاف است و به نتیجه ای ظریف تر میرسد،اما این بسیار جسورانه است. من ترازو قدیمی خودم را اینجا آورده ام. و قصد دارم یک گرم از آن را وزن کنم. و بعد از سالها تجربه،من به درستی می دانم که یک گرم چه احساسی دارد. و سپس من می خواهم آین رنگ را با مقداری صمغ عربی مخلوط کنم،۱۰ میلی لیتر صمغ عربی. و صمغ عربی همان جیزی است که باعث می شود ابرنگ و گواش مرطوب شود. صمغ عربی در واقع رقیق کننده آبرنگ و گواش است. آنچه من واقعا می گو یم این است که این رنگ به محیط دوستانه خود می رود. بنابراین رنگ با صمغ عربی مخلوط می شود،یک گرم از رنگ و ۱۰ میلی لیتر صمغ عربی. و صمغ خیلی خیلی بی آزار است و کاملا غیر سمی. صمغ عربی را در ترکیبات بسیاری از غذاها مانند آدامس و سایر موارد مشاهده خواهید کرد. نیمه ی دیگر چاپ صمغی ،بخشی که باعث حساسیت به نور می شود، دی کربنات آمونیوم است. این به طور قطع ماده ای شیطانی است. من باید دستکش بپوشم و از شما هم می خواهم که هر وقت این کار را کردید دستکش بپوشید. همه ی اینها با هم مخلوط میشود و اکنون ما سیانوتیپ را با این معجون حساس به نور می پوشانیم، و اکنون شروع به درست کردن این شکل می کنیم که بیشتر شبیه به یک بیابان به نظر برسد. این یک قلمو قدیمی ( هاکِ ) HAKE است که نقاشان از آن استفاده می کنند.در واقع خز خرگوش یا خز بز است،بنابراین د یک جایی آن بیرون یک خرگوش خیلی سرد وجود دارد اما این خیلی خز نرمی است. می توانید ببینید که من عمدا زمینه ی سیانوتیپ را کامل نپوشاندم. من این نقص و نشانه های دست انسان و علائم قلمو را دوست دارم، و دوست دارم به مردم اجازه دهم آنچه در زیر هر لایه قرار دارد را ببینند. بنابراین ما با یک چاپ آبی ،سیانوتیپ شروع کردیم. هنوز می توانید کمی از آن را در اینجا ببینید. سپس آنرا با صمغ بیکرومات قهوه ای پوشاندیم. ما همین نگاتیو را در حال حاضر میگیریم و دوباره آن را در بالای صفحه ثبت می کنیم،دقیقا همان جایی که قبلا بود. من چند حروف در فتوشاپ قرار داده ام. شما می توانید نشانه یا نشانه چاپگر را قرار دهیدیا حتی می توانید حروف بزرگ را در حاشیه بوم خود قرار دهید،فقط برای اینکه چیزی به شما بدهد تا به عنوان علائم شناسایی عمل کند. بنابراین اکنون ما دقیقا از زیر نور خورشید آمده ایم. من صمغ قهوه ای را به مدت ۶ دقیقه در معرض نور کامل خورشید قرار دادم. و اکنون اجرای سیانوتیپ در مرحله آخر قرار دارد،اما برای چند دقیقه واقعا تصویر زیادی مشاهده نخواهیم کرد. من می خواهم چاپ را به صورت رو به پایین در سینی آب قرار دهمو دیگر هیچ آبی جاری نیست، در واقع می خواهم غشا صمغ را شستشو دهم. در واقع صمغ مانند لعابی نازک روی سطح سیانوتیپ قرار میگیرد. اما این زمانی است که بازی شروع می شود،زیرا من می خواهم با یک قلمو وارد شوم و چادرهای سفید سرخ پوستی خودم را پس بگیرم. اما اجازه می دهیم فقط در آبی که به دمای اتاق رسیده چند دقیقه رو به پایین خیس بخورد. شما باید بسیار صبور باشبد تا با این فرآیند های قرن نوزدهم کار کنید. قبل از اینکه آنها شروع به حرکت کنند،چاپ های صمغی یک ساعت یا بیشتر زمان می برد تا به صورت رو به پایین خیس بخورد. گرانش رنگ را از روی کاغذ بیرون می کشد و شما شروع به برگرداندن قسمتهای سفید و روشن خود می کنید. این نشانه خوبی است که می بینید رنگ ها در حال بیرون آمدن هستند و شروع به کثیف کردن آب می کند. زمانی که این امولسیون صمغی شروع به جدا شدن در مناطقی که ما می خواهیم میکند ،این سینی باید شروع به گرفتن این رنگ قهوه ای مایل به قرمز کند. ما مطمئنا می خواهیم که صمغ به مناطق تیره بچسبد و در این بین امیدواریم که در صورت قرار گرقتن در معرض نور خورشید ،صمغ د ر مناطق سفید رنگ از بین برود. بنابراین آنچه که می خواهم انجام دهم کمک به بازگرداندن قسمتهای روشن است. صمغ در واقع فقط لعاب نازکی بر روی سطح است. خیلی ظریف است. بعد از گذشت ده یا پانزده دقیقه،دیگر نمی خواهید در این مرحله چاپ را بر روی لبه ی سینی انجام دهید. بنابراین آنچه که من می خواهم انجام دهم کمک به بازگرداندن چادر های سرخ پوستی ام است. خیلی دست سازه این نقایص من نشانه ای از لمس انسان است. مطمئنا اگر اشتباه فاحشی انجام دهم،همیشه می توانم با برگرداندن آبرنگ ها ان را اصلاح کنم. من می توانم آن را روتوش کنم وقتی همه ی کارها تمام شد ،بالاخره این یک ورق کاغذ آبرنگ است که منتظر است کاری با آن انجام دهید که می توانید با یک کاغذ آبرنگ انجام دهید. بنابراین اکنون ما قهوه ای بیشتر از آبی داری. و اکنون کاری که می خواهم انجام دهم این است که با قلم مویی از جنس مریم گلی شاخ و برگ درختان را سبز کنم .بنابراین می خواهم یک بار دیگر اولسیون صمغ بیکرومات را درست کنم ،این بار با رنگ سبز. این سبز زیتونی است که من واقعا آن را دوست دارم. این نوعی سبز خاکی است. این یک رنگ سبز براق و روشن نیست بیایید در یک کاسه جدید،10 میلی متر صمغ عربی بریزیم. وما به این صمغ سبز مکانی برای فرود خواهیم داد. اکنون وقت آن است که نیمه دیگر معجون چاپ صمغی را اضافه کنیم که باعث حساسیت به نور می شود. هیچ یک از این معجون ها به خودی خود حساس به نور نیستند. صمغ عربی حساس به نور نیست ،بیکرومات پتاسیم حساس به نور نیست ،اما وقتی انها را باهم مخلوط کنید به نور حساس می شوند. در حال حاضر من قصد دارم از این برس زیبا بامبو استفاده کنم. من واقعا این لذت حساس کردن چاپ را فقط در جایی که می خواهم سبز باشد ، دارم. و ما با این اجرای سیاه به پایان خواهیم رسید.،که در واقع به نوعی سبز و قهوه ای را یکدست می کند. واین یک نوع صحنه تاریک و شوم و شبانه به ما می دهد،همان چیزی است که من به دنبال آن هستم . چون وقتی با این چادر های سرخ پوستی روبرو شدم ،خورشید غروب کرده بود و واقعا گرگ و میش بود. بسیار شگفت انگیز و ساکت بود و در همان حال دوربینم را بیرون آوردم و با صدای قرچ قرچ شن های کویر بر روی این صحنه تنظیم کردم. و حالا اجازه می دهیم این خشک شود. ما همان نگاتیو را خواهیم گرفت. من می خواهم از علائم شناسایی خودم استفاده کنم تا همان نگاتیو را در یک ردیف مرتب کنم. ما آن را از زیر آفتاب بیرون آورده و یک لایه سبز در معرض دید قرار می گیرد درمنه سبز ما. وقتی این عکس را گرفتم،علاقه مندبه چاپ نقره ای سیاه و سفید سنتی در یک تاریکخانه بودم و مطمئنا می توانید یک چاپ نقره ای تیره ایجاد کنید. اما کاغذ عکس دارای سطحی ساخته شده توسط دستگاه است. می دانید ،اغلب براق است یا به نظر می رسدکه سفارش فروشگاه است. اما چیزی که من در مورد این فرایند دوست دارم این است که این فرایند خیلی طبیعی تر خواهد بود ،خیلی بیشتر از هرچیزی که از جعبه کاغذی خرید فروشگاه بیرون می آید.ساخت دست انسان است.

عنوان: آموزش: جرقه ای از خلاقیت، عکاسی دست ساز برایان تیلور
بخش: عکاسی
مدرس: Brian Taylor
مدت زمان: 31 دقیقه
قیمت: 39,000 تومان
Brian Taylor درباره مدرس:
مشهد سئو