آموزش: جرقه ای از خلاقیت، عکاسی دست ساز برایان تیلور

چاپ آدامسی و فتوشاپ.
مواد حساس نوری که در معرض نور خورشید ، نگتنیوهای ایجاد شده با چاپگر اپسون قرار گرفته اند.
با برایان تیلور ، عکاسی که عشق فرآیندهای قرن نوزدهم و بیست و یکم را برای ایجاد تصاویر چشمگیر ترکیب کرده است همراه شوید که ، هرکدام شاهکار بی نظیر با کیفیت دست ساز هستند
در این قسمت از ” دِ کری اِیتیو اِسپارک” ، برایان در مورد چرایی استفاده از فرایندهای تاریخی صحبت می کند و نشان می دهد که چگونه آنها را با فتوشاپ و سایر ابزارهای تصویربرداری مدرن ترکیب می کند.
ما برایان را در حال ایجاد کردن نگاتیو دیجیتال ، نحوه ی چاپ ، و سپس اضافه کردن لایه های اضافی یرای ایجاد تصویر نهایی فالو میکنیم .

برنامه درسی دوره

مستند:
پیش نمایش عکاسی دست ساز برایان تیلور خلاق 00:01:27
فیلم جرقه خلاق عکاسی دست ساز برایان تیلور 00:06:43
فیلم های جایزه دار :
فرایند چاپ عکس جایگزین برایانز 00:13:03
ایجاد کتاب عکس های دست ساز 00:02:57
نمونه کارهای اولیه پیش تجزیه 00:04:22
پیدا کردن صدا به عنوان هنرمندی 00:02:34

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 2 : فیلم جرقه خلاق عکاسی دست ساز برایان تیلور

من به سمت فرایندهای جایگزین مانند سیانوتیپ و چاپ پلاتینی و چاپ صمغی جذب شده ام . این تصاویر دست ساز هنوز هم بسیار زیاد است، جایی که هنرمند با دست خود روند کار را لمس می کند. من فکر می کنم دلیل محبوبیت این فرایندهای قدیمی متعلق به قرن نوزدهم ،(این فرایندهای جایگزین )، امروزه این است که شما واقعا این مقاله را لمس می کنید. شما خودتان آن را حساس به نور کردید. شما این اثر هنری را ساختید. این فرایندهای جایگزین که من به ان جذب شده ام ،از قرن نوزدهم سرچشمه گرفته است. به طرز عجیبی در قرن 21 که پر از عکاسی دیجیتال ،همه چیز دیجیتال است،این علاقه به احیا دوباره ی فرایندهای قرن نوزدهم وجود دارد. حتی در تدریس من ، این جوانان امروزی که عملا با هندزفری در گوش هایشان متولد شده اند،در واقع این کلاس های فرایندهای جایگزین را به کلاس های دیجیتالی ترجیح می دهند ،و یک دلیل این است که انها در واقع هم اکنون راحت تر از گذشته هستند، به دلیل اینکه اصلی ترین مانعی که بسیاری از مردم را در قرن بیستم برای ساختن سیانوتیپ ،چاپ صمغی و چاپ پلاتینی متوقف می کرد ، روبه رو بودن با یک نگاتیو بزرگ بود. اکنون می توانید این کار را با روش بسیار دشوار انجام دهید و یک دوربین بزرگ را با خود حمل کنید تا یک نگاتیو بزرگ به شما بدهدتا بتوانید با آن چاپ مجاورتی بگیرید و چاپ بزرگی انجام دهید . اما خوشبختانه امروزه در قرن 21 ،ما عکاسان آنقدر خوش شانس هستیم که می توانیم فناوری جدید را با فناوری قدیمی قرن 19 مخلوط کنیم. من عکس های دیجیتالی می گیرم، یا عکس هایی با فیلم معمولی می گیرم و انها را دیجیتالی می کنم ،چیزهایی را در فتوشاپ اصلاح می کنم،تصویر را نگاتیو می کنم ،انرا برای چاپگر Epson ( ایپسون ) ارسال می کنم و بر روی یک تکه کاغذ ،روی فیلم شفاف چاپ می کنم. من یک تصویر نگاتیوی سیاه و سفید روی استات درست می کنم، به آرامی از چاپگر Epson من بیرون می آید. اما مطمئنا به یک تصویر نگاتیو شفاف نقره ای زیبا تبدیل می شود. من نگاتیو به اندازه کامل دارم و می توانم با ورق کاغذ آبرنگی که آن را با صمغ بیکرومات. امولسیون حساس به نور یا سیانوتیپ یا وندایک یا پلاتین پوشانده ام ،چاپ تماسی انجام دهم. کاغذ نگاتیو و آبرنگ در یک قاب چاپ مجاورتی باهم خرد می شوند. و ما آنها را برای مدت 10 دقیقه در معرض نور کامل خورشید قرار خواهیم داد اما به طور حتم در قرن 19،این یک روش زیبا و ارام بوده است. این که می توانید فریم چاپ مجاورتی را در معرض نور کامل خورشید قرار دهید،ساعت خود را بررسی کنید ،به تاریکخانه بروید ،از کاغذ آبرنگی نگاتیو بگیرید.بسیار لذت بخش است. آنها فقط با یک سینی آب و صابون در آنجا می روند. در مورد من، وقنی چاپ خشک شد،می توانم ورق کاغذ آبرنگی را با یک لایه جدید از امولسیون صنعتی و آبرنگ فشرده شده در آن دوباره بپوشانم_ هر رنگی که بخواهم_همان نگاتیو را بگیرید و آن را کنار بگذارید و ثبت کنید، و این قسمت سخت است. شما باید علائم شناسایی داشته باشید و مطمئن شوید که نگاتیو شما در همان جایی که اولین بار تنظیم کردید قرار دارند. و بعد از اتمام کار،دوباره به قاب چاپ مجاورتی برگردید، دوباره به زیر نور افتاب برویدو حالا چاپ چند رنگی از سبزها و قهوه ای ها یا هر کدام از رنگ هایی که انتخاب کرده اید را دارید. بنابراین ،اکنون ما قهوه ای بیش از آبی دریافت کرده ایم و اکنون آنچه می خواهم انجام دهم این است که درمنه را مثل شاخ و برگ درختان سبز بکشم. این ممکن است دقیقا عکاسی دیجیتال نباشد ،اما یک روحیه وابسته به مواردی مانند لایه های موجود در فتوشاپ یا حتی کانال هاست. بنابراین به نوعی با همان اصول فتوشاپ کار می کنیم ،لایه های مجزا از یک رنگ را همزمان قرار می دهیم. دلیل دیگری که من عاشق کار با این فرایندهای قرن نوزدهم هستم ،همانطور که در حال حاضر مشاهده می کنید،این یک نمونه کامل از اینهاست،یک فرایند دست ساز واقعی. اما هر یک از اینها در نوع خود یکی خواهد بود ، زیرا من هرگز قلمو را به روش مشابه روی صفحه بعدی نخواهم کشید. سرانجام عشق من به بافت و این کیفیت هنری دست ساز ، من را به فکر ساخت کتابهای دست ساز در اوایل دهه 1990 سوق داد. قالب کتاب کاملا برای من مناسب بود ، زیرا به من این امکان را می داد تا یک تصویر را در کنار تصویر دیگر قرار دهم وداستانی را بیان کنم. من می توانم یک نگاتیو یا داستانی خلق کنم که بزرگتر از هریک به تنهایی است ،من به اندازه کافی قدیمی و سنت گرا هستم که باور داشته باشم که یک اثر هنری که با دست انسان لمس شده است کمی از آن لمس انسان را حفظ می کند. انگار که رایحه ای ماندگار را حفظ می کند. کاری که اکنون می خواهم انجام دهم پنهان کردن علائم شناسایی خودم است. من در واقع قصد دارم تا این حاشیه ها را جدا کنم تا تصویری مناسب برای داخل کتاب دست سازی که من منتظر آن هستم باشد. سفر هنری من در این 30 یا 40سال گذشته چیزی بوده است که هر هنرمند امیدوار به گفتن آن است،تا حد امکان واضح و شاعرانه و زیبا. من کارم با این کتاب تمام شد. این همه چیزهایی است که من درمورد هنر دست ساز دوست دارم. فقط با بافت پر شده است، نواقص زیادی دارد و تمام کار حرکات دست کوچک من در اینجا وجود دارد. این خیلی از من را در اینجا قرار داده است ، و این نوعی از هنر است که من از دیگران دوست دارم. این نوعی از هنر است که دوست دارم به جهانیان برسانم.

عنوان: آموزش: جرقه ای از خلاقیت، عکاسی دست ساز برایان تیلور
بخش: عکاسی
مدرس: Brian Taylor
مدت زمان: 31 دقیقه
قیمت: 39,000 تومان
Brian Taylor درباره مدرس:
مشهد سئو