آموزش: آنچه که باید درباره چرخه ی دادن و گرفتن (فیدبک) بدانید

همه افراد حرفه ای همواره تلاش میکنند تا عملکردشان را در کاری را که انجام میدهند بهتر کنند.
فرقی هم ندارد که کجا کار میکنند، چه سمتی دارند .
تنها را پیشرفت ، دادن و گرفتن بازخورد است.گرفتن و دادن یازخورد یا فیدبک مهارتی که است که برای تک تک اعضای یک سازمان ضروری است.
با تماشای این دوره میتوانید هنر و مهارت دادن و گرفتن بازخرد و یا فیدبک را به بهترین
روش ممکن یاد بگیرید.فرقی هم ندارد که شخص مقابل شما همسن و سال شما باشد یا مدیر، همکار، اعضای تیم دوست و یا خانواده شما باشد.
چرا که اصول یکسانی در رابطه با هر یک از این افراد عملی است.
مربی شماف جما لی رابرتز در این دوره به شما آموزش میدهد که چگونه بازخورد های موثری
دریافت کنید، چگونه نظر دیگران را بپرسید و حتی چگونه از این نظرات به عنوان ابزاری
براای بهبود عملکردتان استفاده کنید.
با استفاده از این نکات میتوانید ک چرخه توسعه مداوم و یک ذهنیت رشد ایجاد کنید تا به پیشرفت حرفه و روابطتان کمک کنید.

موضوعات شمامل موارد زیر میشوند:
چگونه راحت تر نظر دیگران را بپرسیم؟
چگونه بر نقاط کورمان غلبه کنیم؟
چگونه ذهنیتی برای رشد و پیشرفت حرفه و روابطمان ایجاد کنیم؟
چگونه میتوانیم نظرات بی طرفانه، سازنده و موثرتری را ارائه بدهیم؟

برنامه درسی دوره

مقدمه:
هنر و علم بازخورد چیست؟ 00:01:43
تجربه شما از گرفتن و یا دادن بازخورد به شما چه میگوید؟:
چگونه دام های احتمالی را بشناسیم؟ 00:04:19
چگونه با استفاده از چرخه بازخورد، نقاط کورتان را آشکار سازید؟ 00:05:20
روانشناسی دیدگاه چیست؟ 00:05:12
چگونه به هنگام دریافت بازخورد احساس خوبی داشته باشیم؟:
چگونه با گرفتن بازخورد تکاملی ذهنیت رشدپذیری ایجاد کنیم؟ 00:04:43
چگونه از بازخوردهایی که دریافت میکنیم داستانی بنویسیم؟ 00:05:15
چرا باید از دریافت بازخورد دیگران سپاسگذار باشیم؟ 00:04:26
چگونه به روش موثر تری نظرمان را ارائه بدهیم؟:
روش پنج مرحله ای در ارائه بازخورد چیست؟ 00:04:57
چگونه هنگام نظر دادن مغرضانه رفتار نکنیم؟ 00:05:24
تشریفات را فراموش کنید و دوستانه رفتار کنید. 00:04:12
نتیجه گیری:
چگونه سبک و نحوه ارائه خودمان را ارزیابی کنیم؟ 00:03:55
همواره درباره سبک و نحوه ارائه بازخوردتان تامل کنید. 00:01:58

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 5 : چگونه با گرفتن بازخورد تکاملی ذهنیت رشدپذیری ایجاد کنیم؟

بیایید این سناریو ها رو با هم مقایسه کنیم. دو نفر در یک سازمان به سمت های مشابهی ترفیع گرفتند. و شروع شغل جدید نیز برای هر دو نفر چالش برانگیز بوده. یک نفر معتقد است که هر یک از ما دارای سطح مشخصی از شایستگی ، هوش و مهارت هستیم. و امیدوار است که این سمت جدید برای مهارت ها و تجربیاتش گزینه خوب و مناسبی باشد ، همچنین او قصد دارد تا ازتجربیات گذشته اش برای بهبود عملکردش در سمت جدیدش استفاده کند. شخص دیگر معتقد است تنها گذر زمان میتواند توانایی ها و استعداد ها را بهبود دهد. شاید او این شغل جدید را با دانش محدودی شروع کند اما مطمئن است که با جلو رفتن یاد میگرد و میتواند با گذر زمان موفق شود و در سمت جدید به موفقیت برسد. نفر اول ذهنیت ثابت دارد. این دسته از افراد معتقدند که افراد با تعداد مشخصی توانایی متولد می شوند و نمی توانند در طول زندگی فراتر از آن استعدادی را به دست آورند . فرضیه ان ها بر این اساس است که نگرش ها و توانایی ها ذاتاً تغییرناپذیرند. اما فرد دوم ذهنیتِ رشدپذیری دارد و بدین معنی که آن ها معتقدند افراد میتوانند پیشرفت کنند. آن ها بر این باورند که استعدادهایی را که می توان آموخت و نقاط قوت را میتوان بهبود بخشید. در این فرضیه پتانسیل فرد نامحدود در نظر گرفته میشود. شما همیشه می توانید پیشرفت کنید. هدف این است که امروز ،بهتر از دیروزتان باشید. فکر می کنید کدام یک از این دو نفر به طور موثرتری با چالش های خود کنار می آیند؟ و فکر می کنید احتمال موفقیت کدام یک بیشتر است؟ اگر می خواهید عملکرد یا روابط خود را بهتر شوند ، بر روی بهبود مستمر یا همان همیشه بهتر شدن تمرکز کنید. این مسئله خیلی ضروری است. اگر ذهنیت شما همانند فرد دوم است احتمالا شما فرد مثبت گرایی هستید و با این بینش و نگرش شما موقعیت ها و چالش های جدید را به عنوان یک فرایند تدریجی یادگیری ، فرصتی برای توسعه و پیشرفت ببینید. همچنین ایجاد این ذهنیت ، شما را قادر می سازد تا نحوه تفسیر بازخورد را کنترل کنید و بتوانید پردازش اطلاعات به مفیدترین روش ممکن انجام بدید. در واقع شما بر روی آنچه می توانید در آینده بدست آورید تمرکز میکنید و نه آنچه در گذشته از دست داده اید. اگر درک کنید که دریافت بازخورد به شما در بهبود و توسعه کمک می کند ، روند کار را برای خودتان راحت تر می کنید و اگر بپذیرید که شما میتوانید مرتکب اشتباه شوید و گاهی اوقات ممکن است نظری را بشنوید که خیلی باب میلتان نباشد و یا با ان موافق نباشید ، در واقع شما میتوانید کنترل خیلی از چیزها را به دست بگیرید و این ذهنیت را در خودتان ایجاد کنید. به زمانی فکر کنید که دوچرخه سواری را یاد گرفتید ، حتما تجربه زمین خوردن را هم دارید، شاید دردناک بوده باشد اما برای یادگیری شما ضروری بود تا بتوانید بعدها به تنهایی دوچرخه سواری کنید. البته ، برخی از بازخوردها واقعی هستند و یا همان بازخورد هایی که ما ان ها را بازخوردهای ارزیابی توصیف میکنم . به نمرات امتحان ، رتبه بندی وبلاگ ، قبولی آزمون یا مردود شدن فکر کنید. هر چند جزئیات کیفی زیادی را مشخص نمیکند اما این یک بازخورد واقعی و مفید است. بازخورد های تکاملی ، این دسته از نظرات و دیدگاه را میتوان این چنین تعریف کرد. دیگر افراد معمولا با ارائه این چنین بازخود هایی سعی دارند تا عملکرد شما را بهبود ببخشند ، به شما در دست یابی به نتیجه خاصی کمک کنند و یا درمورد چگونگی ایجاد تغییراتی در رویکرد تان شما را همراهی کنند. این نوع بازخورد ها ممکن است شامل ایده هایی در مورد چگونگی ایجاد یک محصول جدید باشد و یا در چگونگی تعامل و داشتن روابط موفقیت آمیز با دیگران به شما کمک کند و یا حتی به شما بگویند که چگونه در شرایط دشوار عملکرد بهتری داشته باشید. بخشی اساسی در ایجاد ذهنیت رشدپذیر، گوش دادن و استفاده از این نظرات تکاملی است. با استفاده از فایل تمرینی مرتب سازی بازخورد ، هر بازخوردی را که در هفته آینده دریافت میکنید را یادداشت کنید. این بازخورد ها می تواند شامل هر چیزی باشد ، فرقی نمیکند اگر کسی درمورد نحوه پارک کردن ماشینتان نظر میدهد و یا اینکه بفهمید نحوه برخورد شما با یک موقعیت باعث ناراحتی شخصی شده است. مرحله آخر بازتاب است. ببینید که این روند در مورد نحوه دریافت بازخوردتان، تا به الان به شما چه آموخته است.

عنوان: آموزش: آنچه که باید درباره چرخه ی دادن و گرفتن (فیدبک) بدانید
بخش: توسعه فردی
مدرس: Gemma Leigh Roberts
مدت زمان: 51 دقیقه
قیمت: 39,000 تومان
Gemma Leigh Roberts درباره مدرس:

جمالی رابرتز، یک روانشناس سازمانی، مربی اجرایی و روانشناس در زمینه عملکرد است. وی همچنین نویسنده و گوینده است. او بنیانگذار مربیگری، و روانشناسی کسب و کار  است که به سازمانها و افراد کمک می کند تا مقاومت و رهبری را ارتقا دهند. او همچنین موسس باشگاه مربیگری شغلی است که به افراد کمک می کند تا حرفه ی خود را تغییر دهند.

وی بیش از 10سال سابقه ی کار دارد، زمینه های تخصص وی شامل روانشناسی مربیگری، تغییر سازمانی، توسعه رهبری، توسعه سازمانی، مربیگری عملکرد، مربیگری توسعه شغلی و مدیریت استعداد است. جما، تجربه ی زیادی در زمینه کار با افراد و گروه ها درون سازمان ها دارد و با مشتری ها و مدیران زیادی همکاری می کند. جما، متخصص در ایجاد و ارائه راه حل های پایدار است که باعث افزایش عملکرد شغلی و ایجاد نتایج مثبت می شوند. جما، راه حل هایی را ارائه می دهد که عملکرد، انگیزه و تعامل کارمندان را بهبود می بخشند.

مشهد سئو