آموزش: آنچه که باید درباره چرخه ی دادن و گرفتن (فیدبک) بدانید

همه افراد حرفه ای همواره تلاش میکنند تا عملکردشان را در کاری را که انجام میدهند بهتر کنند.
فرقی هم ندارد که کجا کار میکنند، چه سمتی دارند .
تنها را پیشرفت ، دادن و گرفتن بازخورد است.گرفتن و دادن یازخورد یا فیدبک مهارتی که است که برای تک تک اعضای یک سازمان ضروری است.
با تماشای این دوره میتوانید هنر و مهارت دادن و گرفتن بازخرد و یا فیدبک را به بهترین
روش ممکن یاد بگیرید.فرقی هم ندارد که شخص مقابل شما همسن و سال شما باشد یا مدیر، همکار، اعضای تیم دوست و یا خانواده شما باشد.
چرا که اصول یکسانی در رابطه با هر یک از این افراد عملی است.
مربی شماف جما لی رابرتز در این دوره به شما آموزش میدهد که چگونه بازخورد های موثری
دریافت کنید، چگونه نظر دیگران را بپرسید و حتی چگونه از این نظرات به عنوان ابزاری
براای بهبود عملکردتان استفاده کنید.
با استفاده از این نکات میتوانید ک چرخه توسعه مداوم و یک ذهنیت رشد ایجاد کنید تا به پیشرفت حرفه و روابطتان کمک کنید.

موضوعات شمامل موارد زیر میشوند:
چگونه راحت تر نظر دیگران را بپرسیم؟
چگونه بر نقاط کورمان غلبه کنیم؟
چگونه ذهنیتی برای رشد و پیشرفت حرفه و روابطمان ایجاد کنیم؟
چگونه میتوانیم نظرات بی طرفانه، سازنده و موثرتری را ارائه بدهیم؟

برنامه درسی دوره

مقدمه:
هنر و علم بازخورد چیست؟ 00:01:43
تجربه شما از گرفتن و یا دادن بازخورد به شما چه میگوید؟:
چگونه دام های احتمالی را بشناسیم؟ 00:04:19
چگونه با استفاده از چرخه بازخورد، نقاط کورتان را آشکار سازید؟ 00:05:20
روانشناسی دیدگاه چیست؟ 00:05:12
چگونه به هنگام دریافت بازخورد احساس خوبی داشته باشیم؟:
چگونه با گرفتن بازخورد تکاملی ذهنیت رشدپذیری ایجاد کنیم؟ 00:04:43
چگونه از بازخوردهایی که دریافت میکنیم داستانی بنویسیم؟ 00:05:15
چرا باید از دریافت بازخورد دیگران سپاسگذار باشیم؟ 00:04:26
چگونه به روش موثر تری نظرمان را ارائه بدهیم؟:
روش پنج مرحله ای در ارائه بازخورد چیست؟ 00:04:57
چگونه هنگام نظر دادن مغرضانه رفتار نکنیم؟ 00:05:24
تشریفات را فراموش کنید و دوستانه رفتار کنید. 00:04:12
نتیجه گیری:
چگونه سبک و نحوه ارائه خودمان را ارزیابی کنیم؟ 00:03:55
همواره درباره سبک و نحوه ارائه بازخوردتان تامل کنید. 00:01:58

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 4 : روانشناسی دیدگاه چیست؟

آیا تا به حال شده که بازخورد منفی دریافت کرده باشید و سریعا این فکر به ذهن شما خطور کند که این بازخورد صحیح نیست؟ آیا تا به حال چنین تجربه ای داشته اید؟ شاید فکر کردید که شخص مقابل شما به طور کل موضوع را اشتباه فهمیده است و یا اصلا درکی صحیحی از موضوع نداشته. و شاید هنگامی که تاثیر حالت دفاعی یا خجالت زدگی شما خنثی شود و مجددا درباره این تجربه فکر کنید ، متوجه بشید که احتمالا نظر و بازخورد اون شخصی خیلی اشتباه هم نبوده و حالا میتوانید ببینید که شاید درست گفته باشد. این اتفاق میتونه در محل کار و یا حتی در زندگی شخصی ما نیز رخ بده. حتی ممکن است با همکاران ، خانواده یا شریک زندگی خود درگیر بشیم ولی وقتی که اوضاع ارام میشود ، بعضی اوقات می بینیم که صحبت های طرف مقابل ما تا حدی درست بوده. بنابراین اگر میتونیم حرفشون رو بعد از مدتی قبول کنیم ، چرا نمی تونیم در همون زمان این واقعیت رو قبول کنیم؟ شاید یکی از دلایل آن قرار گرفتن در موقعیت تنش زا باشد که به خاطرغلبه تنش ها و احساسات اینچنین واکنش نشون میدیم. اما بیشتر اوقات این واکنش ها به دلیل منیت نفس مان و یا ایگو مان اتفاق میوفتد. ایگو برای محافظت از ماست ، در واقع برای جلوگیری از آسیب دیدن و به حداقل رساندن ناراحتی های روانی ایجادد شده. بنابراین وقتی چیزی که دوست نداریم یا چیزی که با دیدگاه ما نسبت به خودمان مغایرت دارد را میشنویم ، ایگو وارد عمل میشود ، وضعیت را تحریف میکند و به همین دلیل تصور میکنیم که اطلاعات طرف مقابل ما حتما اشتباه است. این از ما در برابر درد یا ناراحتی ، یا احساس گناه ، شرمندگی یا اضطراب محافظت می کند. از طرف دیگر، اگر اخیرا منفی باف شده باشیم ، ایگو می تواند ما را وادار کند تا تصور کنیم از انجا که همه چیز بسیار مزخرف است ، آنچه که شخص دیگرهم می گوید نیز باید مزخرف باشد. در حقیقت آنچه را که خودمان باور داریم تایید میکنیم واقعیت این است که شاید شخص مقابل بازخورد منطقی ، قابل قبول و مفیدی را ارائه دهد ، اما ایگو ما واقعیت را تحریف کرده است. توصیه من به شما این است که درک کنید دیدگاه شما یک واقعیت نیست ، بلکه تنها یک نظر است. فقط یک دیدگاه و نقطه نظردرباره شرایط است و همچنین بازخورد شخص مقابل هم نیز لزوماً 100٪ درست نیست. این فقط نظریک فرد دیگری است. اگر بتوانید نحوه مدیریت ایگوی خود را یاد بگیرید، این توانایی در فرآیند بازخورد به شما کمک بسزایی می کند تا هدفمندتر باشید. یک راه آسان برای انجام این کار این است که مانند یک گزارشگر عینی رفتار کنید. شاید برای تمرین این موضوع از فایل تمرینی (نقطه نظر خبرنگار) استفاده کنید. درباره یکی از تجارب اخیرتان فکر کنید که برای شما یک چالش برانگیز بوده ، زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش نرفته بود ، حالا آن موقعیت را از دیدگاه تان توصیف کنید. چی شد؟ چه کسانی درگیر بودند؟ به چی فکر می کردید؟ چه واکنشی نشان دادید؟ و چه نتایجی حاصل شد؟ حالا ازتان میخواهم تا این کار را دوباره انجام بدید ، اما وانمود کنید که یک خبرنگار عینی هستید. شما هیچ چیزی در مورد پیش زمینه شرایط یا نحوه تفکر افراد حاضر در انجا نمی دانید. اکنون شرایط را چگونه توصیف می کنید؟ چه اتفاقی افتاده است؟ چه کسانی درگیر بودند؟ چه واکنشی نشان دادند؟ با این تمرین شما به همه افراد درگیر، نگاه می کنید و تنها خودتان را در نظر نمیگیرید. نتیجه آن اتفاق برای همه چه بود؟ حالا به تفاوت های این دو دیدگاه نگاه کنید. تفاوتهای اصلی بین این دو دیدگاه چیست؟ شاید شما فکر کنید اگر قبل از تصمی گیری نظرات افراد زیادی را بپرسید، در نگاه آنها یک فرد بلاتکلیف دیده بشید اما در واقع نحوه برخورد شما مشارکتی و تعاملی بوده است. این بازخورد، در مورد نحوه درک شما از وضعیتت چه می گوید؟ دیدگاه شما 100٪ دقیق و درست بود؟ از همه مهمتر ، آیا ایگو و منیت شما بر روی تصور شما از شرایط تاثیر گذاشته بود؟ بنابراین میتوانیم بگوییم که شما اوضاع را به گونه ای دیگر و متفاوت از دیگر افراد درگیر مشاهده کردید. نکته اصلی که در این چرخه باید به بخاطر بسپارید این است که همه ما مسائل و موضوعات را متفاوت می بینیم و دیدگاه هر یک از ما با دیگری متفاوت است. دیدگاه شما تنها یک نظر است و اگر دیدگاه های مختلف دیگر افراد را هم بشنوید ، میتوانید تصویر واضح تری از واقعه و موضوعی را ببینید. همیشه نمیتوانیم فقط به نظر و دیدگاه خودمان تکیه کنیم ، زیرا گاهی اوقات منیت و ایگوی ما می تواند بر روی منطق ما غلبه کند و دیدگاه ما را تحریف کند. بنابراین همه ما برای پیشرفت به بازخورد دیگران نیاز داریم. به این فکر کنید که چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید تا آگاهی خود را درباره منیت و ایگو و تاثیر آن بر دیدگاه را بالا ببرید و درک کنید که چگونه منیت تان برای محافظت از شما دیدگاه تان را تحریف می کند.

عنوان: آموزش: آنچه که باید درباره چرخه ی دادن و گرفتن (فیدبک) بدانید
بخش: توسعه فردی
مدرس: Gemma Leigh Roberts
مدت زمان: 51 دقیقه
قیمت: 39,000 تومان
Gemma Leigh Roberts درباره مدرس:

جمالی رابرتز، یک روانشناس سازمانی، مربی اجرایی و روانشناس در زمینه عملکرد است. وی همچنین نویسنده و گوینده است. او بنیانگذار مربیگری، و روانشناسی کسب و کار  است که به سازمانها و افراد کمک می کند تا مقاومت و رهبری را ارتقا دهند. او همچنین موسس باشگاه مربیگری شغلی است که به افراد کمک می کند تا حرفه ی خود را تغییر دهند.

وی بیش از 10سال سابقه ی کار دارد، زمینه های تخصص وی شامل روانشناسی مربیگری، تغییر سازمانی، توسعه رهبری، توسعه سازمانی، مربیگری عملکرد، مربیگری توسعه شغلی و مدیریت استعداد است. جما، تجربه ی زیادی در زمینه کار با افراد و گروه ها درون سازمان ها دارد و با مشتری ها و مدیران زیادی همکاری می کند. جما، متخصص در ایجاد و ارائه راه حل های پایدار است که باعث افزایش عملکرد شغلی و ایجاد نتایج مثبت می شوند. جما، راه حل هایی را ارائه می دهد که عملکرد، انگیزه و تعامل کارمندان را بهبود می بخشند.

مشهد سئو