آموزش: آنچه که باید درباره چرخه ی دادن و گرفتن (فیدبک) بدانید

همه افراد حرفه ای همواره تلاش میکنند تا عملکردشان را در کاری را که انجام میدهند بهتر کنند.
فرقی هم ندارد که کجا کار میکنند، چه سمتی دارند .
تنها را پیشرفت ، دادن و گرفتن بازخورد است.گرفتن و دادن یازخورد یا فیدبک مهارتی که است که برای تک تک اعضای یک سازمان ضروری است.
با تماشای این دوره میتوانید هنر و مهارت دادن و گرفتن بازخرد و یا فیدبک را به بهترین
روش ممکن یاد بگیرید.فرقی هم ندارد که شخص مقابل شما همسن و سال شما باشد یا مدیر، همکار، اعضای تیم دوست و یا خانواده شما باشد.
چرا که اصول یکسانی در رابطه با هر یک از این افراد عملی است.
مربی شماف جما لی رابرتز در این دوره به شما آموزش میدهد که چگونه بازخورد های موثری
دریافت کنید، چگونه نظر دیگران را بپرسید و حتی چگونه از این نظرات به عنوان ابزاری
براای بهبود عملکردتان استفاده کنید.
با استفاده از این نکات میتوانید ک چرخه توسعه مداوم و یک ذهنیت رشد ایجاد کنید تا به پیشرفت حرفه و روابطتان کمک کنید.

موضوعات شمامل موارد زیر میشوند:
چگونه راحت تر نظر دیگران را بپرسیم؟
چگونه بر نقاط کورمان غلبه کنیم؟
چگونه ذهنیتی برای رشد و پیشرفت حرفه و روابطمان ایجاد کنیم؟
چگونه میتوانیم نظرات بی طرفانه، سازنده و موثرتری را ارائه بدهیم؟

برنامه درسی دوره

مقدمه:
هنر و علم بازخورد چیست؟ 00:01:43
تجربه شما از گرفتن و یا دادن بازخورد به شما چه میگوید؟:
چگونه دام های احتمالی را بشناسیم؟ 00:04:19
چگونه با استفاده از چرخه بازخورد، نقاط کورتان را آشکار سازید؟ 00:05:20
روانشناسی دیدگاه چیست؟ 00:05:12
چگونه به هنگام دریافت بازخورد احساس خوبی داشته باشیم؟:
چگونه با گرفتن بازخورد تکاملی ذهنیت رشدپذیری ایجاد کنیم؟ 00:04:43
چگونه از بازخوردهایی که دریافت میکنیم داستانی بنویسیم؟ 00:05:15
چرا باید از دریافت بازخورد دیگران سپاسگذار باشیم؟ 00:04:26
چگونه به روش موثر تری نظرمان را ارائه بدهیم؟:
روش پنج مرحله ای در ارائه بازخورد چیست؟ 00:04:57
چگونه هنگام نظر دادن مغرضانه رفتار نکنیم؟ 00:05:24
تشریفات را فراموش کنید و دوستانه رفتار کنید. 00:04:12
نتیجه گیری:
چگونه سبک و نحوه ارائه خودمان را ارزیابی کنیم؟ 00:03:55
همواره درباره سبک و نحوه ارائه بازخوردتان تامل کنید. 00:01:58

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 3 : چگونه با استفاده از چرخه بازخورد، نقاط کورتان را آشکار سازید؟

آیا می دانید نقاط کور پیشرفت شما چیست؟ این سوال ، در واقع یک سوال گول زنندست. از ان جا که شما نمی توانید نقاط کور خود را ببینید، پس نمی توانید از وجود آن ها اگاه باشید. دیگر افراد از شما و شخصیت شما درکی دارند، که از آن اطلاعی ندارید و این نوع از کمبود ها و همچنین زمینه هایی که می توانید درآن پیشرفت کنید تا به اهداف بیشتری برسید نقاط کور شما هستند. یکی از موثرترین راه ها برای اشکارسازی نقاط کور این است که افراد با چالش های نقاط کور شخصی خود کنار بیایند و به نظرات و دیدگاه های دیگران و بازخوردهایشان توجه کنند. اولین قدم در شناسایی نقاط کور این است که ما باید قبول کنیم که در برخورد با دیگران ما رفتارها و یا روش های خاصی برای انجام کارها داریم که همیشه آن طور که انتظار داریم پیش نمیروند. شاید اهداف کاری شما، باعث ایجاد وجهه ای غیراجتماعی ای در چشم دیگران شود به عبارت دیگر شما را انسانی گوشه گیر نشان دهد. و شاید تمایل شما برای ایجاد روابط تعاملی، به این معنی باشد که جایی که لازمه اون عکس العمل منفی رو نشون بدین نتونین اینکارو بکنین. تنها با درک دیدگاه های دیگران می توانید بفهمید شخصیت شما چگونه درذهن دیگران تداعی میشود و یا اینکه چگونه می توانید رویکرد خود را در کارهای خاص بهبود ببخشید. شما به صورت خودکار، نگرشی نسبت به برخی فعالیت ها و افراد دارید و این روش هاو نگرش ها طی سالها تجربه ایجاد شده است. همانطور که مشخص است، گویی شما روش مشخصی برای یافتن مسیرتان در دنیا پیدا کرده اید ، اگر بدانید راهی بهتری هم وجود دارد ، چه می کنید؟ اگر بفهمید که شخصی توصیه و پیشنهاد خارق العاده ای برای کمک و پیشرفت بیشتر شما دارد، چه؟ چه میکنید؟ نحوه پردازش افکارتان در بیشتر مواقع به صورت خودکار انجام می شود و این مسئله به ما کمک می کند تا درموقعیت ها و رویدادها سریعتر واکنش نشان دهیم. با این حال ، گاهی اوقات هم گیج میشویم. انگار که سیستم پردازش ما کمی کند می شود. اگر می خواهید از این دیدگاه محدود شده دور بشید و فرصت های دیگری که شاید به شما در پیشرفت تان کمک کنند را در نظر بگیرید ، باید در نحوه پردازش اطلاعات و واکنش نشان دادن تان تغییراتی ایجاد کنید و آن را متحول کنید. ساده ترین راه برای این کار، توجه کردن به دیدگاه ها و نظرات دیگران است. من از قبل یک فایل تمرینی را قرار داده ام که میتوانید آن را چاپ کنید. این تمرین ها به شما کمک میکند تا نقاط کور خود را شناسایی کنید. برای شروع درباره دیدگاه های احتمالی فکر کنید. سپس به یک اتفاق اخیر فکر کنید که برایتان کمی چالش برانگیز بوده. در دایره مرکزی ، نحوه برخوردتان با این رویداد را یادداشت کنید. به چی فکر می کردی؟ چطور رفتار کردی؟ چه نتایجی برات داشت؟ به عنوان مثال ، ممکن است با خطایی در روند پاسخگویی به مشتری ای روبرو شده باشید و به این فکردید که باید این مسئله را در اسرع وقت اصلاح کنید تا بتوانید دیگران را هدایت کنید و همچنین اقدامات خاصی را انجام بدید. احتمالا این مشکل سرانجام برطرف شود ، اما کمک گرفتن از دیگران و محول کردن وظایف برایتان چالش برانگیز بوده. در حین این اتفاقی افراد دیگر هم ممکن است از رفتار شما برداشت هایی داشته باشند، حال چه مثبت و چه منفیريال در دایره بیرونی تمامی این تفاسیر احتمالی را یادداشت کنید. نگران درستی و یا اشتباه بودن این تفاسیر نباشید. فقط روی نوشتن تمام احتمالات تمرکز کنید. دراین مثال دیگران ممکن است رفتار شما را کارآمد ، مشتری مدارو پاسخگو توصیف و تفسیر کنند. یا حتی بگویند فلانی سخت گیر و رک است ویا حتی بگویند، تکلیفش با خودش مشخص نیست. اکنون ، هر بازخوردی که دریافت کردید را یادداشت کنید. بازخورد و یا فیدبک هایی که دریافت کردید ممکن است کلامی و یا کتبی بوده باشند یا حتی نشانه های غیرکلامی مانند آه کشیدن ، پشت چشم نازک کردن ، لبخند زدن و یا تکان دادن سر را دیده باشید. این بازخورد به شما درباره شرایط و نحوه پاسخ شما چه می گوید؟ بازخوردی که دریافت کردید مثبت بود یا منفی؟ به بازخورد غیرکلامی که دریافت میکنید توجه کنید زیرا این امر اغلب درک خوبی از نحوه تفکر دیگران در مورد شما و شرایط بهتان میدهد. در مرحله بعد نقاط کوری احتمالی را در نظر بگیرید. بازخوردی که دریافت کردید و اینکه مردم چگونه در مورد رفتار شما فکر کنند ، در مورد نحوه برخورد شما، چه اطلاعاتی به شما میدهد؟ یادتان باشد که نقاط کور مواردی است که دیگران در رفتار شما می بینند و شما از آنها ناآگاهید. اکنون لیستی از نقاط کور احتمالی دارید. ممکن است بخواهید برای تعیین صحت این موارد، نظر دیگران را بپرسید. و یا وقتی در موقعیت های بعدی خواستید واکنشی نشان بدید به این نقاط کور کمی فکر کنید. چگونه می توانید با آنها کنار بیایید و متفاوت رفتار کنید؟ در واقع شما دارید دیدگاه خودتان را گسترش میدهید. حالا این وظیفه شماست تا با آنچه که در مورد نقاط کور خود می دانید مقابله کنید.

عنوان: آموزش: آنچه که باید درباره چرخه ی دادن و گرفتن (فیدبک) بدانید
بخش: توسعه فردی
مدرس: Gemma Leigh Roberts
مدت زمان: 51 دقیقه
قیمت: 39,000 تومان
Gemma Leigh Roberts درباره مدرس:

جمالی رابرتز، یک روانشناس سازمانی، مربی اجرایی و روانشناس در زمینه عملکرد است. وی همچنین نویسنده و گوینده است. او بنیانگذار مربیگری، و روانشناسی کسب و کار  است که به سازمانها و افراد کمک می کند تا مقاومت و رهبری را ارتقا دهند. او همچنین موسس باشگاه مربیگری شغلی است که به افراد کمک می کند تا حرفه ی خود را تغییر دهند.

وی بیش از 10سال سابقه ی کار دارد، زمینه های تخصص وی شامل روانشناسی مربیگری، تغییر سازمانی، توسعه رهبری، توسعه سازمانی، مربیگری عملکرد، مربیگری توسعه شغلی و مدیریت استعداد است. جما، تجربه ی زیادی در زمینه کار با افراد و گروه ها درون سازمان ها دارد و با مشتری ها و مدیران زیادی همکاری می کند. جما، متخصص در ایجاد و ارائه راه حل های پایدار است که باعث افزایش عملکرد شغلی و ایجاد نتایج مثبت می شوند. جما، راه حل هایی را ارائه می دهد که عملکرد، انگیزه و تعامل کارمندان را بهبود می بخشند.

مشهد سئو