آموزش: آنچه که باید درباره چرخه ی دادن و گرفتن (فیدبک) بدانید

همه افراد حرفه ای همواره تلاش میکنند تا عملکردشان را در کاری را که انجام میدهند بهتر کنند.
فرقی هم ندارد که کجا کار میکنند، چه سمتی دارند .
تنها را پیشرفت ، دادن و گرفتن بازخورد است.گرفتن و دادن یازخورد یا فیدبک مهارتی که است که برای تک تک اعضای یک سازمان ضروری است.
با تماشای این دوره میتوانید هنر و مهارت دادن و گرفتن بازخرد و یا فیدبک را به بهترین
روش ممکن یاد بگیرید.فرقی هم ندارد که شخص مقابل شما همسن و سال شما باشد یا مدیر، همکار، اعضای تیم دوست و یا خانواده شما باشد.
چرا که اصول یکسانی در رابطه با هر یک از این افراد عملی است.
مربی شماف جما لی رابرتز در این دوره به شما آموزش میدهد که چگونه بازخورد های موثری
دریافت کنید، چگونه نظر دیگران را بپرسید و حتی چگونه از این نظرات به عنوان ابزاری
براای بهبود عملکردتان استفاده کنید.
با استفاده از این نکات میتوانید ک چرخه توسعه مداوم و یک ذهنیت رشد ایجاد کنید تا به پیشرفت حرفه و روابطتان کمک کنید.

موضوعات شمامل موارد زیر میشوند:
چگونه راحت تر نظر دیگران را بپرسیم؟
چگونه بر نقاط کورمان غلبه کنیم؟
چگونه ذهنیتی برای رشد و پیشرفت حرفه و روابطمان ایجاد کنیم؟
چگونه میتوانیم نظرات بی طرفانه، سازنده و موثرتری را ارائه بدهیم؟

برنامه درسی دوره

مقدمه:
هنر و علم بازخورد چیست؟ 00:01:43
تجربه شما از گرفتن و یا دادن بازخورد به شما چه میگوید؟:
چگونه دام های احتمالی را بشناسیم؟ 00:04:19
چگونه با استفاده از چرخه بازخورد، نقاط کورتان را آشکار سازید؟ 00:05:20
روانشناسی دیدگاه چیست؟ 00:05:12
چگونه به هنگام دریافت بازخورد احساس خوبی داشته باشیم؟:
چگونه با گرفتن بازخورد تکاملی ذهنیت رشدپذیری ایجاد کنیم؟ 00:04:43
چگونه از بازخوردهایی که دریافت میکنیم داستانی بنویسیم؟ 00:05:15
چرا باید از دریافت بازخورد دیگران سپاسگذار باشیم؟ 00:04:26
چگونه به روش موثر تری نظرمان را ارائه بدهیم؟:
روش پنج مرحله ای در ارائه بازخورد چیست؟ 00:04:57
چگونه هنگام نظر دادن مغرضانه رفتار نکنیم؟ 00:05:24
تشریفات را فراموش کنید و دوستانه رفتار کنید. 00:04:12
نتیجه گیری:
چگونه سبک و نحوه ارائه خودمان را ارزیابی کنیم؟ 00:03:55
همواره درباره سبک و نحوه ارائه بازخوردتان تامل کنید. 00:01:58

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درس 2 : چگونه دام های احتمالی را بشناسیم؟

تصور کنید شما ورزشکار هستید. مسلما تنها راه جلوی پایتان برای بهبود عملکرد تان این است که نظرات و انتقادات را درباره عملکردتان را بشنوید، روی یک پیشرفت کوچک تری برای مرحله بعد تمرکز کنید و مجددا تلاش کنید. دریافت بازخورد یا شنیدن نظرات، بخشی از این فرایند است، در واقع راهی است تا آن کاری را که خوب انجام می دهید را بشناسید و بفهمید چگونه می توانید پیشرفت کنید. اگر این روشی، روشی کاربردی و مورد استقبال در ورزش باشد ، چرا این الگو رفتاری در زمینه های دیگر زندگی ما چنین دشوار به نظر میرسد؟ معمولا به این دلیل که دیگران به اصلاحاتی برای بهتر کردن اشاره میکنند و یا نظر انتقادی بر روی مسئله شخصی میدهند، دوست نداریم نظرات آن ها را بشنویم . از طرف دیگر اگر فکر می کنید که با نظر دادن ممکن است به طرف مقابلتان توهین کنید، نظر دادن هم برایتان سخت میشود. نکته کلیدی که درباره نظر گرفتن و یا نظر شنیدن باید یادتان باشد این است که این توانایی، فقط یک ابزار است و اصلا حمله انتقادی ای نسبت به شخص شما نیست. در واقع فرایندی است که به شما در بهبود کاری فعلیتان و یا کاری که از قبل انجام میدادید کمک میکند و همچنین با استفاده از ان میتوانید روابط بهتری ایجاد کنید. باید در نحوه ارائه بازخورد و یا نظر دادن حساسیت به خرج بدید. اگر بر روی کارهایی که افراد میتوانند بهتر انجام دهند به جای کارهایی که اشتباه انجام میدهند تمرکز کنید، تجربه بهتر و مثبت تری را هم برای خود و دیگران رقم میزنید. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که نظرات کلی بر روی یک مسئله میدهید باید بگویم این بازخورد ها خیلی مفید نیست. بنابراین اگرمیخواهید بر روی مسئله ای نظر بدهیدی، به صورت واضح و دقیق آن را بیان کنید چرا که به این شکل طرف مقابل شما منظور شما را بهتر درک میکند و میتواند از اطلاعات سازنده ای که در اختیارش قرار میدهید برای برنامه ریزی اصلاحات و ایجاد پیشرفت را در زمینه های رفتاری و کاری مشخصی، استفاده کند. زمانی هم که میخواهید نظر دیگران را بشنوید به جای اینکه بپرسید کجای کار را اشتباه انجام دادم یا چه اشتباهی دارم، بپرسید چه کارهایی را میتوانم بهتر انجام بدم؟ با این نحوه پرسش ، نظر و یا بازخورد مثبت تری دریافت میکنید. در حقیقت نکته کلیدی در استفاده از نظرات این است که با تمرکز بر بازخوردها و نظرات سازنده بتوانید تغییر یا بهبود ی را ایجاد کنید . هدف شما از گرفتن بازخورد افراد این است که پتانسل و استعداد نهایی خود را کشف کنید. بنابراین بسیار مهم است که شما این چرخه را به چشم فرایندی ببینید که به شما در بهبود عملکرد، ایجاد روابط پایدار کمک می کند. اکنون دوباره تصور کنید که شما ورزشکار هستید و کارتان را به بهترین شکل انجام می دهید. اگر از مربیان یا همکاران خود بازخورد دریافت نمی کردید ، چگونه می توانستید تغییراتی را برای بهبود عملکردتان ایجاد کنید؟ اگر به شما توصیه شده که در هنگام اجرای حرکت خاصی باید متمرکز باشید تا عملکرد بهتری داشته باشید و در ورزش بهتر شوید احتمالا از این نظر لذت بردید و الان سپاسگذار هستید. مطمئناً به خاطر اینکه شنیدید به اصلاحاتی نیاز دارید کمی ناامید شدید. اما در ورزشکاران این احساس لذت و میل به پیشرفت و بر احساس ناامیدی غلبه میکند. زندگی شخصی یا شغلی شما چه فرقی دارد؟ و چرا تفاوت قائل شوید؟ اگر گوش شنوایی برای شنیذن نظرات و فیدبک ها ندارید، احتمالا در خطر سقوط و پسرفت احتمالی هستید چرا که هرگز به توانایی های بالقوه خود دسترسی پیدا نمی کنید، زیرا در مورد نحوه مواجهه با نظرات دیگران حساس نبودید و به چیزهایی که می توانستید برای پیشرفت تغییر بدید توجهی نکردید. به نحوه دریافت بازخورد از دیگران فکر کنید. آیا این روند برای شما مثبت است یا منفی ؟ آیا باعث می شود احساس ناراحتی داشته باشید و یا سپاسگزار باشید؟ چه کارهایی را می توانید انجام بدید تا این خطر پسرفت زندگی شما را تهدید نکند؟

عنوان: آموزش: آنچه که باید درباره چرخه ی دادن و گرفتن (فیدبک) بدانید
بخش: توسعه فردی
مدرس: Gemma Leigh Roberts
مدت زمان: 51 دقیقه
قیمت: 39,000 تومان
Gemma Leigh Roberts درباره مدرس:

جمالی رابرتز، یک روانشناس سازمانی، مربی اجرایی و روانشناس در زمینه عملکرد است. وی همچنین نویسنده و گوینده است. او بنیانگذار مربیگری، و روانشناسی کسب و کار  است که به سازمانها و افراد کمک می کند تا مقاومت و رهبری را ارتقا دهند. او همچنین موسس باشگاه مربیگری شغلی است که به افراد کمک می کند تا حرفه ی خود را تغییر دهند.

وی بیش از 10سال سابقه ی کار دارد، زمینه های تخصص وی شامل روانشناسی مربیگری، تغییر سازمانی، توسعه رهبری، توسعه سازمانی، مربیگری عملکرد، مربیگری توسعه شغلی و مدیریت استعداد است. جما، تجربه ی زیادی در زمینه کار با افراد و گروه ها درون سازمان ها دارد و با مشتری ها و مدیران زیادی همکاری می کند. جما، متخصص در ایجاد و ارائه راه حل های پایدار است که باعث افزایش عملکرد شغلی و ایجاد نتایج مثبت می شوند. جما، راه حل هایی را ارائه می دهد که عملکرد، انگیزه و تعامل کارمندان را بهبود می بخشند.

مشهد سئو