کاربرد گزینه انتخاب تمامی کاربرگ ها (Select All Sheets) و کلید Ctrl جهت مخفی کردن چند کاربرگ (Hide Sheets) در اکسل 2016 (Excel 2016)

کاربرد گزینه انتخاب تمامی کاربرگ ها (Select All Sheets) و کلید Ctrl جهت مخفی کردن چند کاربرگ (Hide Sheets) در اکسل 2016 (Excel 2016)

در این آموزش رایگان در نرم افزار اکسل 2016 پس از قرار گرفتن در یکی از کاربرگ هایی که می خواهیم آن را مخفی نماییم، ابتدا با گزینه انتخاب تمامی کاربرگ ها (Select All Sheets) از منو میانبری که از کلیک راست ماوس بر روی زبانه کاربرگ باز می شود تمامی کاربرگ ها را انتخاب می نماییم و سپس با کلید Ctrl از صفحه کلید کاربرگ هایی که نمی خواهیم آن ها مخفی نماییم انتخاب می کنیم کنیم و سپس بر روی زبانه کاربرگ کلیک راست ماوس را می فشاریم و بعد از باز شدن منوی میانبری با انتخاب گزینه مخفی کردن (Hide) می توانیم چند کاربرگ را مخفی نماییم.

در یکی از کاربرگ هایی که می خواهیم آن را مخفی نماییم (کاربرگ Amoozesh365.ir) قرار می گیریم.

نشانه گر ماوس را بر روی زبانه کاربرگ قرار می دهیم و کلیک راست ماوس را می فشاریم.

منوی میانبری برای ما باز می شود.

گزینه انتخاب تمامی کاربرگ ها (Select All Sheets) را انتخاب می نماییم.

اکسل تمامی کاربرگ ها را انتخاب می نماید.

کلید Ctrl از صفحه کلید را پایین نگه می داریم.

بر روی کاربرگ های دیگری که نمی خواهیم آن ها را مخفی نماییم (به طور مثال کاربرگ Amoozesh365.ir) با کلیک چپ ماوس کلیک می نماییم تا از حالت انتخاب خارج شوند.

نشانه گر ماوس را بر روی زبانه کاربرگ قرار می دهیم و کلیک راست ماوس را می فشاریم.

منوی میانبری برای ما باز می شود.

نشانه گر ماوس را بر روی گزینه مخفی کردن (Hide) قرار می دهیم.

اکسل کاربرگ های انتخاب شده (کاربرگ های سایت آموزش 365 و Amoozesh365.ir) را مخفی می نماید.

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با نرم افزار اکسل

آشنایی با نرم افزار اکسل

شاخه: سطح: نوع دوره: متنی
سطرها و ستون ها در اکسل

سطرها و ستون ها در اکسل

شاخه: سطح: نوع دوره: متنی
توابع اکسل

توابع اکسل

شاخه: سطح: نوع دوره: متنی