فرمان Gradiant هاشور رنگی اتوکد
از این فرمان برای درج هاشور رنگی در موضوعات استفاده می‌شود.
روش‌های اجرای فرمان ‌Gradiant هاشور رنگی اتوکد
با فشردن کلید Esc از صفحه کلید خط فرمان را خالی می‌کنیم.
روش ‌اول: از طریق نوار منوی بازشوی Draw
روی نوار منوی بازشوی Draw کلیک ‌چپ می‌‌کنیم، یک منوی آبشاری شامل لیستی از فرمان‌ها‌ی ترسیمی ظاهر می‌شود. روی فرمان Gradiant کلیک ‌چپ می‌کنیم.
روش ‌دوم: از طریق خط فرمان (Command Line)
حروف Gdرا که معرف فرمان Gradiant می‌باشد را در خط ‌فرمان، در قسمت Type a command تایپ کرده، یک فهرست پیشنهادی شامل لیستی از فرمان‌هایی که با حروف Gd شروع می‌شوند، ظاهر می‌گردد سپس کلید Enter را می‌فشاریم.
روش ‌سوم: از طریق نوار ‌ریبون (Ribbon)
در نوار ‌ریبون، روی سربرگ Home کلیک چپ کرده تا فعال گردد، سپس در پانل Draw روی آیکون‌ Gradiant کلیک چپ می‌کنیم.
پس از اجرای فرمان، سربرگ Hatch Creation به ریبون‌ها اضافه می‌شود.
شکل مکان‌نما در فرمان Gradiantبا اجرای فرمان Gradiant، مکان‌نما به‌ حالت بعلاوه ترسیم تبدیل می‌شود.
اعلان‌های فرمان Gradiant
با فشردن کلید Esc از صفحه کلید خط فرمان را خالی می‌کنیم. سپس با یکی از روش‌های‌ سه‌گانه، فرمان Gradiant را اجرا می‌کنیم. مکان‌نما به‌ حالت بعلاوه ترسیم تبدیل شده و در خط فرمان اعلان زیر ظاهر می‌شود.
Command: GD
GRADIENT
Pick internal point or [Select objects/Undo/seTtings]:
اعلان (Pick internal point) به معنای (یک نقطه داخل موضوع بسته معرفی کنید) می‌باشد.
مکان‌نما به‌ حالت بعلاوه ترسیم می‌باشد، داخل موضوع بسته مورد ‌نظر کلیک چپ می‌کنیم. ‌در خط ‌فرمان اعلان زیر ظاهر می‌شود.
Pick internal point or [Select objects/Undo/seTtings]:
جهت خارج شدن از فرمان کلید Esc را می‌فشاریم.
سربرگ Gradiant درکادر محاوره‌ای Hatch and Gradiantپس از اجرای فرمان Gradiant، در خط ‌فرمان اعلان زیر ظاهر می‌شود.
Command: GD
GRADIENT
Pick internal point or [Select objects/Undo/seTtings]:
حرف T را که معرف زیر‌مجموعه seTtingsاست را در خط ‌فرمان تایپ و کلید Enter را می‌فشاریم.
کادر محاوره‌ای Hatch and Gradiant ظاهر می‌شود.
گزینه One color
با استفاده از این گزینه، می‌توان از یک رنگ پایه برای ترسیم هاشور استفاده کرد. از دکمه لغزنده نیز برای متمایل کردن رنگ پایه به رنگ سیاه (Shade) یا رنگ سفید (Tint) استفاده می‌شود.
گزینه Two color
با استفاده از این گزینه، می‌توان رنگ ابتدا و انتهای طیف رنگی را برای ترسیم هاشور مشخص کرد.
ناحیه Gradient Patterns
با استفاده از این ناحیه، می‌توان از نه الگوی هاشور رنگی استفاده کرد.
ناحیه Orientation
با استفاده از این ناحیه، می‌توان زوایای هاشور و متقارن بودن یا نبودن آن‌ها را مشخص نمود.
گزینه Centered
با استفاده از این گزینه، می‌توان مشخص نمود که هاشور به صورت کاملا متقارن درج گردد.
گزینه Angle
با استفاده از لیست بازشوی، این گزینه می‌توان زاویه طیف رنگی در هاشور را مشخص نمود.

یک دیدگاه درباره “فرمان Gradient هاشور رنگی اتوکد دوبعدی 2016

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *