چرا باید نرم افزار CRM استاندارد داشته باشید؟

چرا باید نرم افزار CRM استاندارد داشته باشید؟

مدت زمان مطالعه این مقاله 4 دقیقه

اگر می خواهید کسب و کار خود را توسعه داده و فروشتان را افزایش دهید این مقاله را بخوانید.

مطالب این مقاله:

  • نرم افزار CRM چه می کند؟

  • نرم افزار CRM استاندارد چه امکاناتی باید داشته باشد؟

  • عملکردهای اصلی یک نرم افزار CRM کدام است؟

  • قیف فروش چیست؟ و فعالیت های یک کسب و کار چطور خودکارسازی می شوند؟

  • معرفی بهترین CRM با استانداردهای جهانی کدام است؟

  • کدام CRM مناسب کسب و کار شماست؟

  • معرفی نرم افزار های مدیرت آنلاین کسب و کار یکپارچه با CRM

ایجاد و حفظ روابط خوب با مشتریان، سنگ بنای اصلی موفقیت هر کسب و کار و تجارتی است. در گذشته، فرایند مدیریت و پیگیری روابط مرتبط با مشتری در یک تجارت، دستی، قدیمی و زمان بر بود. شرکت ها داده های مشتری را به صورت فیزیکی در کمد ها، آرشیو ها و ذخیره می کردند.

این روش در ذخیره سازی اطلاعات مشتری نه تنها فعالیت های فیزیکی زیادی را شامل می شد، بلکه به معنای دسترسی یکسان به اطلاعات در سراسر سازمان نبود. در نتیجه اطلاعات یکسان و به روزی در اختیار واحدهای مختلف یک کسب و کار مثل بازاریابی، فروش، پشتیبانی، مالی و اداری قرار نمی گرفت و اغلب این موارد منجر به از دست دادن فرصت های تجاری در سازمان و یا بروز اختلافات و کند شدن فرآیندهای کاری می شد.

بعد از معرفی اینترنت، موجی از پلتفرم های جدید که نقطه مشترک تکنولوژه و بازار بودند برای کمک به شرکت ها در ایجاد ارتباط، مدیریت و پیگیری روابط مربوط به مشتری در قالب مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شکل گرفت.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟

پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ، بخشی از نرم افزار مورد استفاده در شرکت هاست که برای مدیریت تعامل با مشتریان، ذخیره اطلاعات آنها و اتوماسیون فرآیندهای مرتبط با مشتری از طریق قیف بازاریابی و فروش استفاده می شود. یک سیستم CRM ابزاری فوق العاده مهم برای هر سازمانی است که به تقویت وفاداری مشتری و به دنبال آن سود بیشتر کمک می کند.

CRM چه کاری انجام می دهد؟

در مرحله اول، نرم افزار CRM به بازاریابان و فروشندگان این امکان را می دهد تا روابط با مشتریان واقعی و بالقوه شرکت را مدیریت و تحلیل کنند. این امکان پیگیری هر تعامل مشتری با شرکت را مدیریت، اتوماتیک کرده و اطلاعات مربوط به مشتری را جمع آوری می کند. به عنوان مثال بازاریاب هنگام صحبت با مشتری همیشه مخاطبش را می شناسد. حتی تاریخچه آخرین تماس و تعاملش را با سازمان مشاهده کرده و بر اساس این تعاملات ضبط شده ارتباط برقرار می کند. این امر تعامل را شخصی تر کرده ، شانس تبدیل به مشتری بالقوه را افزایش می دهد و اعتماد و وفاداری مشتری را بدست می آورد.

CRM شامل امکانات و ویژگی هایی است که به شما این امکاند را می دهد تعامل مشتری و شرکت را گسترش داده و از آنها به صورت کاربردی استفاده کنید. نرم افزار CRM تمامی کانال های ارتباطی با مشتری از جمله موارد ذیل را در نظر می گیرد.

  • فرم تماس
  • موتور های جستجو
  • ایمیل ها
  • تماس های تلفنی
  • شبکه ها اجتماعی

  1. نرم افزار CRM تمامی فعالیت هایی که مربوط به مشتری و ارتباطات با مشتری است را از صفر تا صد اتوماتیک کرده و امکانات متنوعی را برای شما فراهم می کند از جمله موارد ذیل:
  2. به طور اتوماتیک فرآیند های تکراری بازاریاب را شناسایی کرده و آنها را بهینه و مدیریت می کند.
  3. رویدادهای مهم را تشخیص داده و در صورت نیاز به یادآوری در زمان مناسب هشدارهایی را به پرسنل مربوط به آن رویداد نمایش می دهد.
  4. برخی از نرم افزار های CRM همچنین قابلیت تجزیه و تحلیل داده ها را دارند و این امکان را در اختیار شما می گذارد که داده های مختلف بازاریابی را برای مدیریت سرنخ و ارتباطات ، مورد تحلیل قرار دهید.
  5. نرم افزار CRM مجموعه ابزارایی را برای مدیریت قیف فروش و بازاریابی، ارزیابی سرنخ، مدیریت فرصت ها، پیش بینی و بستن قرارداد فراهم می کند.
  6. نرم افزار CRM کلیه فعالیت های از بالا تا پایین قیف از جمله فعالیت های بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش را مکانیزه می کند.

عملکردهای استاندارد نرم افزارهای CRM

امروزه نرم افزارهای CRM به سرعت در حال توسعه و گسترش هستند. خصوصیات عملکردی استانداردی که هر پلتفرم CRM باید داشته باشد شامل موارد زیر است:

  • مدیریت سرنخ ها:

نرم افزار CRM کلیه سر نخ های جدیدی که به سازمان راه یافته را پیگیری می کند، سی ار ام به تیم های بازاریابی این امکان را می دهد که سر نخ های جدیدی را به سیستم وارد کنند، حال می خواهد به صورت خودکار وارد کنند یا دستی! سپس سی ار ام آن را پیگیری، تجزیه و تحلیل و سرنخ ها را ارزیابی می کند.

  • اتوماسیون بازاریابی:

برخی CRM ها مانند Microsoft Danyamics عملکردهای خسته کننده بازاریابی را اتوماتیک انجام می دهند. به عنوان مثال، این سیستم می تواند به طور خودکار ایمیل های بازاریابی را در موعد تعیین شده توسط بازاریاب برای مشتریان ارسال کند یا پست های رسانه های اجتماعی را طبق یک برنامه مشخص منتشر کند. هدف از اتوماسیون بازاریابی این است که منجر به فروش شود و به تبدیل آنها به مشتری بالقوه کمک کند.

  • اتوماسیون فروش ها:

سی ار ام ها می توانند تعاملات انجام شده با مشتری را پیگیری کرده و عملکردهای تجاری موجود در چرخه فروش که برای هدایت، جذب و به دست آوردن مشتریان جدید ضروری است را به طور خودکار انجام دهند.

  • خودکارسازی فرآیندها:

سیستم های CRM به کسب و کارها کمک می کنند تا فرآیندهای خود را در فعالیت های کاری روزمره ساده تر کنند و به کارکنان این امکان را می دهد تا زمان بیشتری داشته باشند و روی کارهای خلاقانه و سطح بالاتر تمرکز کنند.

  • تجزیه و تحلیل:

راه حل های سی ار ام، تحلیلی جامع با بینش صحیح را ارائه می دهد و به ارزیابی افزایش نرخ رضایتمندی مشتری کمک شایانی می کند. یک بازاریاب می تواند این داده ها را تجزیه و تحلیل کند و بر این اساس کمپین های هدفمند ایجاد کند. بازاریاب با استفاده از سی ار ام برای پیگیری و تجزیه و تحلیل کیفیت ارتباطی که مشتری در سازمان تجربه کرده می تواند برای جذب مشتری بیشتر و حفظ رضایتمندی مشتری با چشم اندازی بهتر برنامه ریزی کند.

  • هوش مصنوعی:

Microsoft Dynamic CRM قابلیت هوش مصنوعی داخلی را در سیستم های خود ارائه می دهند تا به طور خودکار الگوهای منجر به فروش موفق را شناسایی کنند و این می تواند در ساخت استراتژی های دقیق تر در آینده به بازاریابان کمک کند.

  • تجربه مشتری شخصی سازی شده:

نرم افزار CRM می تواند شما را د.ر شخصی سازی فرآیندهای کاری برای مشتریان بالقوه خود در بین کانال های مختلف کمک کننده باشد. در نتیجه افزایش فروش و برند سازی صورت خواهد گرفت

 

بهترین و محبوب ترین نرم افزار CRM:

شرکت های متعددی وجود دارند که CRM را با استانداردهای جهانی ارائه می دهند. این پلتفرم ها در شکل ها و اندازه های مختلفی ارائه می شوند ، اما معمولاً به عنوان SaaS و سرویس های ابری ارائه می شوند و ترکیبی از فروش، بازاریابی و ویژگی های خدمات مشتری را به بازاریابان ارائه می دهند. از این بین شرکت غول نرم افزاری مایکروسافت طی بیش از 50 سال تجربه و با ده ها هزار نفر پرسنل متخصص و صدها هزار مشتری در سطح جهان توانسته است بهترین نرم افزار CRM را در استانداردهای جهانی تولید، بهینه و عرضه نماید.

مایکروسافت داسنامیک سی ار ا م تمامی فرآیندهای یک کسب و کار را بهیته و اتومات می کند. از بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش، مالی و اداری. همچنین این محصول تحت با بالاترین امنیت تحت سرویس های ابری نیز ارائه می گردد. سرعت بالا، دقت بالا، یکپارچگی اطلاعات و بهینه بودن فرآیندها از دیگر ویژگی های این نرم افزار می باشد. این سیستم طی چند سال اخیر به سرعت در حال رشد بوده و امروزه جزو برترین CRM های دنیا و به تاکید بسیاری از مجلات و دانشگاه های برتر دنیا، بهترین CRM حال حاضر دنیاست.

از جمله برتری های دیگر این CRM یکپارچه بودن آن با دیگر نرم افزارهای مورد نیاز برای مدیریت کسب و کارتان است. از جمله نرم افزارهای اتوماسیون اداری، هوشمندی تجاری، فروشگاه ساز، نرم افزار های مالی، ایمیل سرور، فرایندساز.

شما می توانید از تمامی این نرم افزارهای به طور یکپارچه، آنلاین و به روز با کمترین خطا در هر مکان و زمان استفاده کنید. علاوه بر افزایش فروش خود، استانداردهای جهانی را به کسب و کار خود وارد کنید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره و دمو رایکان ثبت نام کنید:


2 دیدگاه درباره “چرا باید نرم افزار CRM استاندارد داشته باشید؟

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *