بهترین نرم افزار CRM – سی آر ام فارسی مایکروسافت

سی آر ام فارسی مایکروسافت

قابلیت های بهترین نرم افزار CRM

در این مقاله ما به تعدادی از ویژگی های اساسی اشاره می کنیم که هر کسب و کاری در شرایط فعلی به این قابلیت ها نیاز دارد و در خرید نرم افزار CRM نیز باید آنها را مد نظر قرار دهد:

۱ – یکپارچگی ساده و آسان:

به طور قطع سرمایه گذاری بر روی CRM بدون اینکه کاربران شما تمایلی به استفاده از آن داشته باشند، کاری بیهوده و صرفا اتلاف وقت است. به گفته Nathan Stewart مدیر عامل شرکت Alkemi International سادگی و یکپارچگی برنامه های روزمره یکی از ویژگی های بسیارمهم نرم افزار CRM است. شرکت آنها در ابتدا از یک سیستم CRM بسیار پیچیده استفاده می کرد؛ در حالی که بعدها متوجه شدند نیاز آن ها نرم افزار CRM ای است که با با سایر نرم افزارهای آن ها مانند مالی و … یکپارچه باشد.

مدیریت اطلاعات افراد باید این قابلیت را در اختیار شما قرار دهد که بتوانید به تاریخچه تمامی تعاملات با یک مشتری خاص دست یابید. این اطلاعات شامل تماس ها، ایمیل ها و سایر موارد می گردد. برای مدیریت بهتر ارتباطات و افراد، نرم افزار CRM با سایر اپلیکیشن های شما مانند Microsoft outlook و یا google calendar یکپارچه خواهد شد. در صورت لزوم نیز باید چندین نفر در شرکت به این اطلاعات دسترسی داشته باشند که بتواند خدمات بهتری به مشتری ارائه نمایند.

Daniel B. Scherer مدیرعامل شرکت , Secure Health تاکید می کند که پس از آزمون و خطاهای بسیار به این نتیجه رسیدیم که بهترین نرم افزار CRM نرم افزاری است که امکان پیگیری مشتریان و دسترسی به اطلاعات آن ها بسیار ساده باشد.

۲- دسترسی از راه دور:

در دنیای امروز مهترین نرم افزار CRM ایرانی نرم افزاری است که بتوان به راحتی به اطلاعات تمام مشتریان از هر نقطه دنیا و هر زمان دست یافت. شما می توانید در هر حالتی و در هر مکانی که هستید از طریق دسترسی به اینترنت به اطلاعات مورد نظر خود در یک نرم افزار CRM ساده دسترسی پیدا کنید.

۳- دسترسی از طریق تلفن همراه(سیار):

امروزه علاوه بر دسترسی از راه دور به اطلاعات مشتریان، نقطه قوت دیگر نرم افزار CRM امکان دسترسی به اطلاعات مشتریان و ثبت داده های مربوطه از طریق تلفن همراه است. این امر نه تنها برای پرسنل فروش که نیاز به اطلاعات مشتریان خود دارند، بلکه برای کسانی که دائم خارج از شرکت هستند و به منظور تکمیل معاملات فروش خود نیازمند دسترسی به داده های CRM هستند، بسیار مناسب می باشد.

۴- پشتیبانی قوی تر:

با کمک CRM باید ارائه خدمات پشتیبانی تقویت شود و همچنین از چندین کانال باید خدمات پشتیبانی ارائه گردد. به عقیده Jennifer A. Goldman مدیر شرکت My Virtual COO یک خط تلفن جهت ارائه خدمات و نیز چت آنلاین از جمله این کانال ها هستند.

۵- تجزیه و تحلیل یکپارچه:

واضح است که داشتن صرفا حجم عظیمی از اطلاعات و داده ها بدون فهم رابطه بین آن ها نمی تواند به کسب و کار شما کمکی کند.بنابراین بهترین نرم افزار CRM ایرانی نرم افزاری است که امکان تجزیه و تحلیل داده ها و نهایتاً امکان تصمیم گیری در بخش های بازاریابی و فروش را بدهد.

Honaman معتقد است نرم افزار CRM کاربران را قادر می سازد تا کمپین ها و گروه های هدف را انتخاب نمایند و به تعریف و بکارگیری استراتژی ها و همچنین ارزیابی نتایج با استفاده از کانال های چندگانه بپردازند تا بتوانند برای کمپین های پیش بینی شده در آینده برنامه ریزی کنند.

۶- مدیریت کمپین ها:

انواع نرم افزارهای CRM باید امکان مدیریت کمپین های تبلیغاتی را برای شما را فراهم نمایند. اینکه برای برگزاری کمپین تبلیغاتی خود مانند نمایشگاه ها و… چقدر هزینه میکنید و چه تعداد مشتری بالقوه حاصل این تبلیغات است و چند درصد از آن ها به فروش تبدیل می شوند از طریق این امکان قابل ردیابی است.

۷- مدیریت لیست ها و مدیریت داده های بزرگ و حجیم:

ارائه امکان مدیریت لیست های متعدد باید از مشخصات یک نرم افزار CRM ساده باشد. این ویژگی به کاربران کسب و کارهای مختلف کمک می کند تا لیست های مورد نظر خود را ایجاد نمایند و داده های موجود در آن با حجم های بسیار بالا را مدیریت نمایند.

۸- انعطاف پذیری و سفارشی سازی:

بهترین نرم افزار CRM نرم افزاری است که امکان شخصی سازی داشته باشد. به این مفهوم که امکانات نرم افزار CRM ساده باید قابلیت تغییر داشته باشند. در عین حال این اختصاصی سازی باید در شکلی ساده و به شیوه ای آسان انجام گیرد به طوری که بدون داشتن دانش نرم افزاری بتوان این کار را انجام داد.

۹- ایجاد سرنخ و پیگیری فروش:

تکیه صرف بر بخش فروش در  CRM می تواند عواقب ناگواری داشته باشد. یک سیستم CRM قوی با ویژگی قابلیت پیگیری مشتریان و نیز پیگیری سرنخ های در دست به معنای واقعی کلمه می تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها شود. Chris Spears  مدیر عمومی شرکت Prestige Auto می گوید: من با نمایندگان فروشی برخورد کردم که در برابر هرگونه تغییر رویه در کار فروش خود مخالف بودند. من متوجه شدم اینها همان افرادی بودند که باعث می شدند من تماس ها و فرصت های فروش زیادی از دست بدهم. بیشتر آن ها در طول روز هیچ گونه پیگیری ای نسبت به مشتریان خود نداشتند. در بهترین حالت میزان این پیگیری ها از طرف آن ها هفته ای ۱ بار یا دو هفته ۱ بار بود. در همان زمان آمارها نشان داد که تعداد زیادی از مردم خریدهای خود را بین ۴۵ تا ۶۰ روز انجام می دادند. به همین دلیل ما فرصت های زیادی را از دست دادیم.

بنابراین همانطور که گفته شد در صورتی که فرصت های فروش به درستی پیگیری نشوند به راحتی از دست خواهند رفت. یک نرم افزار CRM خوب به شما نشان خواهد داد که چه زمانی می توانید به مشتریان فعلی خود پیشنهاد محصول و یا خدمت جدیدی ارائه کنید و همچنین به شما کمک می کند تا سرنخ های فروش (مشتریا بالقوه) را تا انجام فروش به خوبی پیگیری نمایید. اگر شما تیم فروش دارید، به همچین ابزاری نیاز دارید.

۱۰ – مدیریت وظایف:

زمانی که گفتگوی شما با یک مشتری به اتمام می رسد، وظیفه یا وظایفی هستند که پیش از تماس بعدی با مشتری باید آنها را انجام دهید. بسیار خوب خواهد شد که این وظایف را از طریق نرم افزار CRM برای خود و سا سایر همکارانتان تعریف کنید تا هم اطمینان حاصل نمایید که این وظایف پیگیری و انجام خواهد شد و هم از نرم افزار دیگری استفاده نکرده باشید.

۱۱ – رشد همراه با کسب و کار شما:

در زمانی که کسب و کار خود را شروع می کنید، احتمالا به اندازه انگشتان یک دست مشتری دارید ولی به مرور زمان این تعداد بیشتر و بیشتر خواهد شد و شما به ابزاری بهتر از اکسل فایل ها برای مدیریت مشتریانتان نیاز خواهید داشت. برای نرم افزار CRM مهم نیست که شما ۱۰ مشتری یا ۱۰٫۰۰۰ مشتری دارید، به شما کمک خواهد کرد تا تمامی آنها را مدیریت کنید.

بهترین نرم افزار CRM

یافتن بهترین نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) همواره از دغدغه هایی بوده است که انواع بنگاه های اقتصادی با آن دست و پنجه نرم می کنند. این موضوع به حدی برای کسب و کارها حیاتی است که در بسیاری از مواقع شرکت ها علیرغم هزینه هایی که برای تهیه و راه اندازی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می کنند اثر بخشی مورد نظر را دریافت نکرده و پس از مدتی اقدام به کنار گذاشتن آن می کنند. اما واقعا علت چیست؟

اولین سوالی که پیش از انتخاب یک نرم افزار CRM باید از خود بپرسید این است که «من از خرید این نرم افزار به دنبال چه چیز هستم؟» یافتن پاسخ این سوال با توجه به ابعاد سازمان شما و رسالتی که برای سازمان خود تعریف کرده اید متفاوت است. اما پیش از پرسیدن این سوال باید ببینید که «تعریف شما از سازمان چیست؟» اگر شما سازمان را مجموعه‌ای که به سوی اهدافی مشخص در حرکت است و دارای ساختار اجتماعی رسمی شده‌ای می دانید که برای رسیدن به اهداف خود دارای برنامه های بلند مدت و کوتاه مختلف هستند. پس شما به نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) نیازمندید. چرا که شما هم تصور درستی از آن داشته اید و هم برای سازمان خود برنامه تعریف کرده اید.

نرم افزار CRM چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری (نرم افزار CRM) در واقع بیش از این که یک نرم افزار باشد، یک استراتژی است که می تواند به مشتری مداری شرکت و کسب و کارها در ابعاد مختلف کمک شایانی نماید. فرض کنید شما برای کسب و کار خود یک لیستی از مشتریان در دست دارید که به صورت دوره ای با سازمان شما تماس گرفته و یکی از محصولات یا خدمات شما را درخواست کرده و خریداری می کنند.

شماره تماس این مشتریان ممکن است در تلفن همراه کارمندان شرکت ذخیره شده باشد و همین امر یک تهدید جدی برای کسب و کار شماست. چراکه با خروج آن کارمند از سازمان شما بخشی از مشتریان خود را از دست می دهید. با وجود یک نرم افزار CRM شما می توانید علاوه بر داشتن یک بانک اطلاعاتی قدرتمند از مشتریان به سابقه ارتباط آن ها با سازمان شما نیز بپردازید.

نرم افزار CRM و مشتری مداری

بسیاری هنوز بر این باورند که فروش، پایان یک معامله می باشد به طوری که وقتی فرآیند فروش و پرداخت کامل می شود، ارتباط خود را به مشتری به طور کامل قطع نموده و برای ادامه ارتباط با مشتری خود دیگر برنامه ای ندارند. این قطع ارتباط تا جایی پیش می رود که حتی فروشنده دیگر پاسخگوی تماس های مشتری سابق خود نبوده و یا با بی اعتنایی پاسخ وی را خواهد داد. این روند موجب مرگ تدریجی یک کسب و کار شده و باعث فروپاشی بسیاری از بنگاه های اقتصادی شده است.

در حالی که نخبگان تجارت و کسب و کار بر این باورند که پس از تکمیل فرآیند فروش، فروشنده محصولات و ارائه کنندگان خدمات وارد مرحله ای جدیدی به نام تعهد می شوند که این روند تا خرید بعدی مشتری ادامه داشته و این روند پایان ناپذیر است. با داشتن یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری کارآمد شما می توانید برای حفظ ارتباط با مشتریان خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

بهترین نرم افزار CRM چه المان هایی دارد؟

در حالت کلی یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (سی آر ام) می بایست جامع و مانع باشد. جامعیت به این معناست که نرم افزار تهیه شده بتواند در تمامی قسمت های سازمان کاربرد داشته و بتوان همه بخش ها را با آن مدیریت نمود. مانعیت نیز به معنای قابلیت استفاده آن نرم افزار در سازمان های کوچک و بزرگ است. در بسیاری از مواقع شاهد آن هستیم که سازمان ها از هزینه ای که برای خرید و راه اندازی نرم افزار CRM می کنند تنها از ۱۰ درصد آن استفاده می کنند و ۹۰ درصد دیگر از امکاناتی که برای آن هزینه کردند، بلا استفاده است.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری پیام گستر به عنوان رهبر بازار نرم افزارهای ایران، توانسته با این امکان که برای کسب و کارهای مختلف پکیج های ویژه‌ای در نظر بگیرد؛ این امکان را به مشتریان خود می دهد تا امکاناتی را که مورد نیاز آن هاست را فراهم سازد. تا کسب و کارها بتوانند با توجه به میزان نیاز خود هزینه بپردازند. شرکت های بزرگ نیز می توانند از امکانات منحصر به فردی مانند:

  • امکان مدیریت و اشراف بر کمپین های تبلیغاتی
  • امکان مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS)
  • مدیریت ارتباط با مشتریان و سیستم تیکتینگ
  • قابلیت یکپارچه سازی با نرم افزارهای دیگر
  • باشگاه مشتریان حرفه ای
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته

 


دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *